2021-02-28, 08:42
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Jag försökte väl bara komma tillbaka till fakta efter 1400 sidor. Jag är ingen spåtant.

Okej. Så i tråden om Svenska Fotbollslandslaget så går du in ibland och skriver ”Läste att de vann med 3-2 mot Qatar i februari 2003” och när folk ifrågasätter varför du postar irrelevant skit hänvisar du till fakta? Okej, då vet vi.
2021-02-28, 08:42
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Läste att Esbjörn egentligen inte var ensam ägare. Hans brorson hade skrivit under ett papper där han överlät sin del av arvet till dennes frånfälle. Jag tror inte Esbjörn har laglig rätt sälja något som inte är hans. Jag är förvånad över Ebba. Finns det verkligen inga andra fastigheter som är intressanta, som inte riskerar hennes karriär?

Ensam ägare sedan 10-15år då syskonbarn och syskonbarnbarn, enligt registrerat gåvobrev skänkte honom sina 27 delar.
Ja skänkt o skänkt nu säger Esbjörn i TV4 att han i princip löst ut dom dvs. betalat dom.
Nåja, Matz var mer driven och skrev en överenskommelse, om att ärva hela huset mot att skänka honom sina 4/27 delar.
Det enda som registreras är gåvobrevet.........

Problemet med pappret Matz skrivit är inte egentligen giltigheten, utan hans problem är att Esbjörn lever och kan sälja huset om han vill.
2021-02-28, 08:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Läste att Esbjörn egentligen inte var ensam ägare. Hans brorson hade skrivit under ett papper där han överlät sin del av arvet till dennes frånfälle. Jag tror inte Esbjörn har laglig rätt sälja något som inte är hans. Jag är förvånad över Ebba. Finns det verkligen inga andra fastigheter som är intressanta, som inte riskerar hennes karriär?
Finns 27 fastigheter med strandtomt till salu i Sverige på Hemnet. Närmast finns i Håbo. Två fastigheter på 6,5 resp 12,9 mille. Men dom är nog för dyra för henne.
2021-02-28, 08:48
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att leva i kartong och Shurgard-förråd, med alla barnens pryttlar nedpackade och svåråtkomliga vid behov är ingen dröm. Inte säkert att barnen har plats att ta hem kompisar och leva ett vanligt liv heller. Tungrott är bara förnamnet på den tillvaron.
Ja, man kan faktiskt fundera över hur lämplig hon är som mor när hon försätter sina barn i en sån här situation. Ska man lämna in en orosanmälan?
2021-02-28, 08:50
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Hon har försökt lura en gammal människa på hans gård, och när han inte spelar boll snackar hon ner honom och människorna runt honom. Hon ljuger när hon får frågan om hon kopplat in jurister och lovar på sin Facebook att hon inte ska tvinga honom att sälja, ett par dagar senare söker hon lagfart.
Fult och konstigt agerande från dag ett och nu börjar det synas ordentligt i förtroendesiffrorna.

Ditt inlägg har flera fel bla.hon får ej frågan om hon har kopplat in jurister, hon får ett påstående :
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/
Citat:
nu har Du har hotat att dra honom inför domstol.
– Nej.
Jag läser innantill i brevet från ditt juridiska ombud.

– Jag har ett juridiskt avtal, ett köpekontrakt och han dök inte upp till tillträdet. Vi har ett juridiskt bindande avtal, så har jag anlitat ett juridiskt ombud som också upplyst om de juridiska skyldigheter som finns kopplade till ett köpekontrakt.

Lagfarten måste ansökas inom tre månader efter man blivit ägare (juridiskt) du kan skriva det så många gger du vill det blir ej sant för det, men du har ju ljugit i denna affären sen sidan ett och inlägg fem. och har blivit överbevisad sen dess i detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
2020-10-09, 23:44 #5

Jesus.
Sen sitter hon och ljuger om att hon aldrig hotat med att dra honom inför rätta när han inte ville genomföra köpet när det finns handskrivet när hon gör exakt detta.

Så sluta ljuga nu! Jag tycker du antingen kan citerar rätt eller ej skriv falska inlägg! helst båda
2021-02-28, 08:52
Medlem
Alwaysrights avatar
Låst läge sedan 1/2 år tillbaka.

Lärdom:
Skriv köpavtal o köpebrev samtidigt så affären inte drar ut på tiden och man hamnar i låst läge!
2021-02-28, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Finns 27 fastigheter med strandtomt till salu i Sverige på Hemnet. Närmast finns i Håbo. Två fastigheter på 6,5 resp 12,9 mille. Men dom är nog för dyra för henne.
Det är sjukt fult att dra in hennes barn i detta för att vända det till att man ska tycka synd om henne och att Esbjörn med släktingar är skurkar. Hon har en lön av våra skattepengar på 140.000 kr i månaden och får anses väldigt högavlönad, hon säger upp sitt boende för att bo i ett förfallet ruckel med sina barn, det är hon själv som säger att huset är obeboligt, ändå säger hon upp sitt boende för sina barn för att bo i det obeboeliga huset. Makes no sense.

Det är inte Esbjörn som har valt detta, det är Ebba som vänt sig till Esbjörn. Inte tvärtom. Han känner sig lurad av hennes smicker, och pressad att skriva under till slut av hennes tjat. Det har han själv sagt. Att han säger fler saker runt det är väl inte konstigt, han är 82 år och lite snurrig.
2021-02-28, 08:57
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Kan du förklara vad du menar med den första meningen, är det Ebbas eller Esbjörns sjuka mor du menar, eller min?

Återkom när du har förmågan att skriva begripliga inlägg.

Kära barn. Jag misstog mej tydligen på att du hade svenskt origin. Varje svensk vuxen vet att "försvara sin sjuka mor" är detsamma som att kämpa för att rentvå nån som skitat ner sig ordentligt. Ett gammalt, svenskt talesätt helt enkelt. Ber om ursäkt om jag misstog mej.
2021-02-28, 08:57
Avslutad
Som förälder skulle man aldrig vilja dra in sina barn i en sån här konflikt. De är 100% oskyldiga, men kommer att drabbas när kompisarnas föräldrar skvallrar om deras mamma "som åkte runt o lurade äldre på deras livsbesparingar som värsta BankID-bedragaren".

Jag säger inte att det är så, men det är klart att det är så snacket går. Av den anledningen skulle jag dra mig ur affären utan att tveka. Och sen köpa min bostad som vanligt folk o inte åka runt o knacka på hos äldre, det är gråzon även om det som här säkerligen inte görs med brottsliga intentioner.
2021-02-28, 09:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Det är sjukt fult att dra in hennes barn i detta för att vända det till att man ska tycka synd om henne och att Esbjörn med släktingar är skurkar. Hon har en lön av våra skattepengar på 140.000 kr i månaden och får anses väldigt högavlönad, hon säger upp sitt boende för att bo i ett förfallet ruckel med sina barn, det är hon själv som säger att huset är obeboligt, ändå säger hon upp sitt boende för sina barn för att bo i det obeboeliga huset. Makes no sense.

Det är inte Esbjörn som har valt detta, det är Ebba som vänt sig till Esbjörn. Inte tvärtom. Han känner sig lurad av hennes smicker, och pressad att skriva under till slut av hennes tjat. Det har han själv sagt. Att han säger fler saker runt det är väl inte konstigt, han är 82 år och lite snurrig.
Huvudet på spiken! Hon framstår som en kallsinnig psykopat och drar med sig partiet och i förlängningen hela högerblocket i sitt fall ner i kärret.
2021-02-28, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Detta lilla debacle har tagit onormalt stora proportioner.. Media bevakar hårt. Denna tråd kommer ha 20000 inlägg inom kort.

Påminner det om ett grekiskt drama?

Rik, ung, vacker och framgångsrik mot en snart nog döende fossil. Med ormar i underjorden som lurpassar på fossilens tillgångar och öde. Och nu snart skall det avgöras i rätten. Världen håller andan. Hur skall de vise männen avgöra. Och till vems fördel?
Blir det den moraliska kompassen eller den juridiska? Kommer ormarna dra sig tillbaka till underjorden? Skall yttre gudar tillfrågas, vem talar med delad tunga.

Kan inte hitta ett liknande grekiskt drama, men finns säkert likheter.

Blir det tvpjäs, bok eller en miniserie på Tv4?

Stort drama
. Nu är det tredje akten. Vem får den förgiftade kalken? Vem bärs ut på bår inlindad i törne?

Tisdag börjar finalen.
Jag är helt med på analogin .

Kören representeras givetvis av media, som berättar bakgrunden och ser till att publiken hänger med i handlingen. Huvudpersonerna Ebba och Esbjörn och sidokaraktärna Binninge mfl har sporadiska repliker, via Facebook och intervjuer i media. Det är i alla stycken en grekisk tragedi.
2021-02-28, 09:03
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, man kan faktiskt fundera över hur lämplig hon är som mor när hon försätter sina barn i en sån här situation. Ska man lämna in en orosanmälan?

Ja det ska man. Men vilken socialförvaltning ska man skicka sin oro till? I sin orosanmälan så påpekar man att det är den försumliga moderns egna ord att barnen är hemlösa.

"Ebba-Elisabeth Busch bor i en villa/radhus på Marielund 314 i postorten Uppsala i Uppsala kommun. Området där hon bor tillhör Danmark-Funbo församling. På adressen finns 4 personer"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in