Citat:
Ursprungligen postat av
ursprungligen
Hur beskriver NF den person som går efter LOP på Sveavägen strax före mordet på sid 15 i SEktbibeln?
"Mannen rörde sig klumpigt, närmast haltande, och verkade för gammal för att vara livvakt".
TP hänvisar till förhör med NF. Jag har inte någonstans hittat att NF uttrycker sig "klumpigt, närmast haltande" i något av sina förhör utan det har TP hittat på alldeles själv för att det passar hans dunkla syften. Dåligt av TP att inte vara ärlig.
Sedan fortsätter TP helt ogenerad på samma sida i SEktbibeln och fabulerar nu vidare helt utan källhänvisning:
"Bortsett från NF, som traskade vidare och nu befann sig på trottoaren norr om Skandiahuset, var ingen ens medveten om att landets statsminister befann sig i kvarteret." Även detta påhittade och kanske grovt felaktiga påstående är TPs eget påfund för att vifta bort alla möjligheter att LOP skulle vara bevakade.
Typiskt TP att glida på källorna, citera fel och komma med tomma ej underbyggda påståenden. Läsare som inte är observanta kan dras med och tro att sånt TP själv fabricerar är sant.
(Jag hänvisar till sidnummer i första versionen av SEktbibeln och ingen nyare reviderad upplaga där TP ändrar sin historia.)
Jag ska erkänna att jag sögs in i TPs fabler och tänjande på fakta första läsningen.Det var mot slutet av boken jag började tycka att precis allt i hela bokens alla fakta alltid visade mot SE, inget var tvetydigt i boken.
Det fanns inget resonemang eller antydan till tvekan.
Sedan läste jag om den och började söka efter bevis och strök alla spekulationer och gissningar och vilda fantasier.
Då fanns det inget kvar.
Ingenting alls.
Som pekade på SE.
Det som återstod var:
- Utstämplingen 23:20-23:21
- SEs förhör
- Att SE kom tillbaka till Skandia, tidpunkt mycket osäker eftersom väktarna förhördes tre månader senare
- Att en grafiker jobbade över och var på väg hem och precis utanför snubblar in i efterspelet till MOP.
- SEs vittnesmål i åtalet mot CP
-Inget vapen eller ammunition
- Ingen koppling till Stay behind, EAP, extremister
- Inga vittnen pekar ut honom
- Inget bekännelsebrev
- Inget erkännande till anhörig
TP har en ettårig journalistutbildning.
Aldrig arbetat med brottsutredningar.
Ändå har han mage att hävda att HAN har funnit GM.
Måste vara unikt att klara det inte världens mest omfattande mordutredning inte klarade av själva utan hans hjälp.