2021-02-27, 22:16
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Han skriver att han tog bort inlägg för att folk inte kunde sköta sig. Läs kommentarerna på tråden som finns kvar så ser du vad allmänheten tycker. Det är kanske 1 på 100 som har någon sympati för Esbjörnligan.

Oscarsson har nån slags program eller teknik som tar bort olämpliga kommentarer automatiskt. Det står på infon.
Fast sina egna inlägg reglerar han förståss
Senast redigerad av Stina-Lina 2021-02-27 kl. 22:18. Anledning: Klargörande
2021-02-27, 22:17
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Den användare som påstår (oftas och påstridigt) att mailen existerar är även den som påstår att det finns värderingar på mellan 5-8 miljoner.
Användaren har skrivit hundratals inlägg med diverse invektiv om Ebba kryddat med fantasier och lögner så jag har störta misstanke att det helt enkelt är en lögn.
Visst finns vissa misstankar om att det är en användare som är personligt inblandad i ärendet på ett vis men bäst att inte skriva mer om det för att inte bryta mot några av FB:s regler.
Tack!

Oj, blev en dubbelpost.
Senast redigerad av Grotius 2021-02-27 kl. 22:21.
2021-02-27, 22:18
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Är det dålig smak att ta sin tvist till domstol, eller vad? Det är det gängse sättet vi löser tvister i Sverige. Trist att svensk rättvisa numera upplevs som "dålig smak". Den här importerade rättvisan med klaner är förstås mer spännande men själv tycker jag den svenska varianten vinner ändå.

EB utmålar sig som hemlös och tänker tydligen flytta in med sina barn i den ruttna och fallfärdiga stugan En orosanmälan vore på sin plats då barnen kan fara illa i det ruttna huset.

Det är väl inget fel per se att gå till domstol vid en tvist, men om den som EB försöker blåsa är dement slår det tillbaka på EBs eget förtroendekapital.

Att dessutom outa sig som en nätmobbare av rang i SVT var inte vidare listigt. Jag tycker ärligt synd om E-björn. EB verkar vara en särdeles obehaglig människa helt utan empati.
2021-02-27, 22:19
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Enligt Esbjörn såg han stället första gången när han var 15 år. Hur svårt kan det vara att fatta. Ring honom och fråga!
Källa på tack!
2021-02-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Oscarsson har nån slags program eller teknik som tar bort olämpliga kommentarer automatiskt. Det står på infon

Det är han själv som svarar på vad som hände med inlägget. Jag har tagit bort frågeställarens namn.

Citat:
X X
Tack för att du delar Marcus. Men va hände med det tidigare inlägget om samma sak. Hade en väldigt intressant diskussion där som verkar försvunnit? Var det folk som inte kunde sköta sig 🙂

11
Gilla
· Svara · 3 h
Mest relevant är valt så vissa svar kan ha filtrerats bort.

Författare
Marcus Oscarsson

Ja X men det är exakt samma TV-inslag i detta inlägg

Jag tror inte Oscarsson ljuger om anledningen till att inlägget togs bort.
2021-02-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Källa på tack!
Polisutredning om skadegörelse på tomten. Förhör med Esbjörn Bolin. Finns i tråden.
2021-02-27, 22:27
Medlem
Citat:
Det är han själv som svarar på vad som hände med inlägget. Jag har tagit bort frågeställarens namn.

Jag tror inte Oscarsson ljuger om anledningen till att inlägget togs bort.
ja du tror inte det. jag tror det. märkligt att båda inläggen där han omtalade Esbjörn är borta, men samma länk och där han inte omtalar Esbjörn på det sätt som han gjorde, går bra att ha. Han kan inte stå för vad han skrivit om honom helt enkelt.
Senast redigerad av sandraso 2021-02-27 kl. 22:31.
2021-02-27, 22:28
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Huset är skyddat, Ebba Busch får inte riva det, renovering är det som gäller.
På vilket sätt är huset skyddat från rivning? Normalt får man ju i alla fall "modernisera" ett gammalt hus.
2021-02-27, 22:29
Medlem
Grotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, Esbjörn är kallad av rätten och då måste han infinna sig. Gör han inte det lär det bli en tredskodom.
Är han kallad att infinna sig personligen? Om inte räcker det ju med att ett ombud infinner sig.
2021-02-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det handlar väl mer om hur illa EB beter sig. Om hon inte kan hantera sina egna affärer på ett snyggt sätt är hon direkt olämplig att ta ett större ansvar inom politiken.

Sen om hon är rättshaverist och en nätmobbare är det upp till henne.
Binninge har sen länge kvalat in som både rättshaverist och nätmobbare
2021-02-27, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
EB utmålar sig som hemlös och tänker tydligen flytta in med sina barn i den ruttna och fallfärdiga stugan En orosanmälan vore på sin plats då barnen kan fara illa i det ruttna huset.

Det är väl inget fel per se att gå till domstol vid en tvist, men om den som EB försöker blåsa är dement slår det tillbaka på EBs eget förtroendekapital.

Att dessutom outa sig som en nätmobbare av rang i SVT var inte vidare listigt. Jag tycker ärligt synd om E-björn. EB verkar vara en särdeles obehaglig människa helt utan empati.
Så många lögner i ett så kort inlägg.

Ebba har aldrig sagt att hon ska bo i huset i det skick det är nu. Hon var på gång att dra igång en stor renovering, därefter skulle hon och barnen flytta in.

Och det finns inget som visar att Esbjörn är dement heller. Men om domstolen mot förmodan kommer fram till att den utredning som gjort 2020 visar att Esbjörn är dement så kan ju avtalet ogiltigförklaras och då åker Ebba dit. Så vad är så farligt med att gå till tinget?
2021-02-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
ja du tror inte det. jag tror det. märkligt att båda inläggen där han omtalade Esbjörn är borta, men samma länk och där han inte omtalar Esbjörn på det sätt som han gjorde, går bra att ha. Han kan inte stå för vad han skrivit om honom helt enkelt.
Lyssna på klippet så hör du vad han säger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in