2021-02-27, 17:11
Medlem
absolut.rumsrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Behövs inte. Vad vi inte behöver är hjärtlösa människor.

Du verkar inte förstå vad jag är ute efter.

PS.Jag tror inte du är pensionär, bara en dryg "ungdom".
Senast redigerad av absolut.rumsren 2021-02-27 kl. 17:15.
2021-02-27, 17:12
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Gubbtjyven borde ta pengarna och åka jorden runt istället för att trakassera en småbarnsmamma som behöver någonstans att bo med sina barn.
Jag tror att han mår alldeles för dåligt för att klara av en jordenruntresa. Ebba är just i färd med att förkorta hans liv med några månader.
2021-02-27, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Normalt är att du finansierar ett bostadaköp via lån.
För att få låna på ett hus så måste du ha en lagfart.

Esbjörns beteende har omöjliggjort det för Ebba att få lagfarten då den ligger vilande.

Därav kan hon inte betala direkt utan när köpebrevet ska signeras.
Så sker normalt vid bostadaförsäljningar när man inte får tillträde samma dag som köpekontraktet skrevs.

Det innebär dock inte att man kan bryta mot avtalet hur som helst.

Intressant, om nu Esbjörns beteende har omöjliggjort för EB att få en lagfart? Varför har hon då överhuvudtaget betalat en handpenning? Det borde väl ändå den mäklare hon anlitat ha avrått henne ifrån att göra?

När jag sålde en lägenhet så måste ju bostadsrättsföreningen godkänna köparen men det brukar ju gå rätt snabbt. Efter att bostadsrättsföreningen godkänt köparen, det är formalia. Likt en lagfart förstås. Så betalade köparen en handpenning.

Förstod inte EB att all formalia måste vara klar innan ett bostadsköp kan slutföras? Hade hon en dålig mäklare?

Vad händer om man säljer en lägenhet till någon och sedan godkänner inte bostadsrättsföreningen inte köparen?

Som toppolitiker borde hon väl gjort klart all formalia först? Sedan betalat hela summan?
Senast redigerad av aroblin 2021-02-27 kl. 17:19. Anledning: skrev en mening två gånger
2021-02-27, 17:14
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
I call vänster-bullshit! Eller kan du berätta mer?
Tack. Lite mer:
Jag syftar på den krympande (4,4 % idag)skara väljare som svalt hennes bullshit om att inte utnyttja och kränka någon annan människa.

Varje människa är ett mål i sig. Ingen annan människa får äga henne eller på ett kränkande sätt utnyttja henne

Kristdemokraterna tror inte heller att det går att bygga det perfekta lyckoriket här på jorden. Ofullkomlighetstanken gör också att vi inser att alla kan göra fel, och att alla förtjänar en andra chans.
https://kristdemokraterna.se/var-politik/ideologi-och-principprogram/

Fick inte Esbjörns andra chans fingret av den främsta företrädaren för Kristdemokraternas ideoligi och principer.

Det är nästan så man kan få för sig att ideologin/principprogrammet endast gäller dom som inte står ivägen för den fullkomliga partiledarens personliga materiella begär.

Med Ebba Busch riskerar KD falla ur in i riksdagen eftersom hon obönhörligt avslöjats med att inte leva som hon lär.
Senast redigerad av Taggad 2021-02-27 kl. 17:26.
2021-02-27, 17:15
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Jag tror att han mår alldeles för dåligt för att klara av en jordenruntresa. Ebba är just i färd med att förkorta hans liv med några månader.

Hur skulle du må om du vet att gamar cirklar runt dig enbart pga av arv som hägrar? EB är nog inte på mer än hälften av hans hjärna, resten tar nog och försöker reda ut hur han ska göra för att inte lämna något mer till aset som startade hela cirkusen (brorsonen)
2021-02-27, 17:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det är väl snarare så att det är Esbjörn som plågar Ebba. Han ville sälja fastigheten, accepterade Ebba som köpare och de kom överens och skrev kontrakt. Att han i efterhand ångrar sig pga av en uppstädning av tomten kan väl inte ses som ett giltigt skäl att bryta ett överenskommet avtal?

Exakt. Esbjörns turer fram och tillbaka skapar otrygghet för Ebbas barn.
2021-02-27, 17:16
Avslutad
Jag tycker att Ebba framstår som alltmer gränslös...hur har hon det?

Släpp det och gå vidare liksom...

Är hon beredd att ta till våld?
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hon erbjöd sig att köpa huset för att det är där hon vill bo. Esbjörn ville sälja och de skrev kontrakt. Det är väl upp till henne om hon vill renovera eller köpa nyckelfärdigt? Det finns många som räddar hus från förödelse och det är bara positivt.

Jag ber om ursäkt men jag har uppfattat (och fler med mej tror jag) att det fanns ett akut behov av boende för barnen-som iofs har sin pappa och EBs föräldrar i närheten-Om det är akut köper man kanske inte ett renoverngsobjekt?

Sen är frågan om bevittnadet något jag undrar över det finns ingen som bevittnat och skrivit sina namn på kontraktet i förhållande till säljaren. Det är ju en av orsakerna till att hon inte fått lagfart? OM jag tänker rätt men jag kan ha fel
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Nu är det nog inte Ebba som vill honom något illa.

Hans värdinna erbjöd honom 1,5 miljoner lägre pris än det som han fick av Ebba. Vill hon Esbjörn något gott? Av Ebba fick han en betalning som faller inom en rimlig värderings ramar.

Hans juridiska ombud som inte ens är advokat, tar säkert ut ett präktigt arvode, fast en juridisk kunnig person förstår att det inte går att häva ett överenskommet avtal på grundval att köparen städar upp på tomten.
2021-02-27, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag ber om ursäkt men jag har uppfattat (och fler med mej tror jag) att det fanns ett akut behov av boende för barnen-som iofs har sin pappa och EBs föräldrar i närheten-Om det är akut köper man kanske inte ett renoverngsobjekt?

Sen är frågan om bevittnadet något jag undrar över det finns ingen som bevittnat och skrivit sina namn på kontraktet i förhållande till säljaren. Det är ju en av orsakerna till att hon inte fått lagfart? OM jag tänker rätt men jag kan ha fel

Ja det faller på ohederlighet. Det kan tyckas larvigt med alla papper som ska signeras , men Ebba borde vetat bättre
2021-02-27, 17:19
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Exakt. Esbjörns turer fram och tillbaka skapar otrygghet för Ebbas barn.

Ja dels det och dels hela den här partiska, osakliga och negativa exponeringen av Ebba Bush person påverkar säkert hela familjen inklusive barnen.
2021-02-27, 17:20
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Tack. Lite mer:
Jag syftar på den krympande (4,4 % idag)skara väljare som svalt hennes bullshit om att inte utnyttja och kränka någon annan människa.

Varje människa är ett mål i sig. Ingen annan människa får äga henne eller på ett kränkande sätt utnyttja henne

Kristdemokraterna tror inte heller att det går att bygga det perfekta lyckoriket här på jorden. Ofullkomlighetstanken gör också att vi inser att alla kan göra fel, och att alla förtjänar en andra chans.
https://kristdemokraterna.se/var-politik/ideologi-och-principprogram/

Fick inte Esbjörns andra chans fingret av den främsta företrädaren för Kristdemokraternas ideoligi och principer.

Det är nästan så man kan få för sig att ideologin/principprogrammet endast gäller dom som inte står ivägen för den fullkomliga partiledarens personliga materiella begär.

Beror den minskningen på att media valt att vinkla det väldigt ensidigt kanske? Aftonpravda (kan knappt tro att jag skriver detta) är dom ända som lyft fram mer än en sida.

Och fint prat om andra chans. Hur lyckad är du om du på riktigt tror att det syftar på att "Nej, jag skiter i att jag valt att sälja. Stick och brinn, jag har en andra chans att göra som jag vill." Rent patetiskt och uruselt försök att få det till någon sort ammunition.

Hoppas du blir blåst som EB blivit av Esb vid din nästa affär involverande större summor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in