2021-02-27, 17:02
Medlem
ReedMes avatar
Jag hoppas att hon tycker att det är värt priset att plåga en gammal sjuklig man på det här viset.

Tur att KD har så få följare. Förhoppningsvis åker extremisterna ur vid nästa val.

Jag håller tummarna för Esbjörn!
2021-02-27, 17:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Efter vad som framkommit är det väl inte möjligt att bo där med tanke på att huset först måste renoveras för åtskilliga många pengar
Hade väl varit bättre om hon köpt en beboelig bostad?Med tanke på barnen också tänker jag

Ebba tjänar ganska bra så hon har råd att renovera huset.

Jag tror att det är där skon klämmer. Den klassiska svenska avundsjukan gör sig påmind. Mycket sossar och annat löst folk som är inne här och kommenterar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Efter vad som framkommit är det väl inte möjligt att bo där med tanke på att huset först måste renoveras för åtskilliga många pengar
Hade väl varit bättre om hon köpt en beboelig bostad?Med tanke på barnen också tänker jag

Och är kontraktet giltigt då det fattas bevittninande/underskrift av två oberoende personer?
Hon erbjöd sig att köpa huset för att det är där hon vill bo. Esbjörn ville sälja och de skrev kontrakt. Det är väl upp till henne om hon vill renovera eller köpa nyckelfärdigt? Det finns många som räddar hus från förödelse och det är bara positivt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag har sett någon bild här på forumet, och av den del jag såg, ser tomten fullkomligt övervuxen ut. Vill man till varje pris bevara tomten så, måste Esbjörn ha en klausul med i kontraktet (om nu ens en sådan är juridisk möjlig). Esbjörn borde faktiskt förstå att om en barnfamilj ska kunna bo där, går det inte att använda tomten som en övervuxen skrotupplag.

Bara en liten kommentar. EB har ju en roll som kräver att man ändå vidtar vissa försiktighetsmått.

Att ha en massa buskage och dålig uppsyn nära bostaden skulle knappast accepteras av vare sig EB eller Säpo. Har väldigt svårt att se att EB skulle lovat något sådant då hon i det här avseendet lever med den här typen av frågor dagligen, tyvärr.
2021-02-27, 17:07
Medlem
absolut.rumsrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag hoppas att hon tycker att det är värt priset att plåga en gammal sjuklig man på det här viset.

Tur att KD har så få följare. Förhoppningsvis åker extremisterna ur vid nästa val.

I ett tidigare inlägg skrev jag att det kanske är dags för nya lagar. Omyndigförklara alla över 80 år. Kan det vara en lösning? Vad säger ni alla pensionärer?
2021-02-27, 17:08
Medlem
guderis avatar
Är det nya sossespinnet alltså att EBT skulle varit så hjärtlös att hon påstått sig vara "hemlös". Seriöst hur jävla töntigt får det bli, väx upp istället, lämna den där gymnasiala ungdomsförbundsretoriken och kom in i matchen istället, det är vuxna som diskuterar här.
2021-02-27, 17:08
Avstängd
Citat:

Gubbtjyven borde ta pengarna och åka jorden runt istället för att trakassera en småbarnsmamma som behöver någonstans att bo med sina barn.
2021-02-27, 17:09
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Din juridiska invändning är fullständigt irrelevant. För en partiledare är etiken och endast etiken relevant. Läs: Toblerone.

Det lär du bli varse vid kommande opinionsundersökningar.

Du gör dina moraliska kullerbyttor igen.

Mona SNATTADE en Toblerone. EB har inte gjort något olagligt, (Låt se hur det går med förtalsanmälan...)

Det du åter glömmer är att ta med är OMORALEN och det OETISKA släktingen gör. Han och gänget har bevisligen frikort i dina ögon och det spelar ingen roll vad de tar sig till: Allt är EB´s fel även om fakta säger att så inte är fallet.
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut.rumsren
I ett tidigare inlägg skrev jag att det kanske är dags för nya lagar. Omyndigförklara alla över 80 år. Kan det vara en lösning? Vad säger ni alla pensionärer?
Behövs inte. Vad vi inte behöver är hjärtlösa människor.
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ
"Internet never forgets"

Varsågod; https://web.archive.org/web/20210226220826/https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QmjpoQ/facebook-traden-om-planerna-mot-ebba-busch-ga-till-pressen
En intressant passage:

” Esbjörns syskonbarn, Matz Bolin bekräftar för Aftonbladet att han har ringt Ebba Busch, detta efter att KD-ledaren försökt få tag i honom flera gånger. Han förnekar bestämt att han har hotat henne.”

Varför i allsin dar skulle Ebba ihärdigt försöka få tag på Matz Bolin?
Det går inte ihop för fem öre. Samtidigt driver de linjen att Ebba gjort sig oanträffbar för Esbjörn så han inte kan framföra att han ångrat sig. Deras berättelser faller ihop som rucklet till stuga hon köpt.
2021-02-27, 17:10
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Det är väl snarare så att det är Esbjörn som plågar Ebba. Han ville sälja fastigheten, accepterade Ebba som köpare och de kom överens och skrev kontrakt. Att han i efterhand ångrar sig pga av en uppstädning av tomten kan väl inte ses som ett giltigt skäl att bryta ett överenskommet avtal?
2021-02-27, 17:11
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det skulle knappast gynna Esbjörns sak att ytterligare förhala tvisten. Då blir det en tredskodom utan honom.
Det blir ingen tredskodom om han har ett giltligt skäl. FHM uppmanar ju medborgarna att hålla sig hemma om de känner sig sjuka, så jag vet inte om man ens behöver något sjukintyg dessa dagar. Många förhandlingar har ställts in pga. detta.

Om du läste hela inlägget skrev jag dessutom någon av parterna eller ombuden

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in