2021-02-27, 13:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du har länk till tweeten i inlägget jag svarade på.

Ok, tack.

Smart grepp att undvika att nämna Esbjörn vid namn, och istället avhumanisera honom och skriva kort och gott ”81-åringen”.
2021-02-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ok, tack.

Smart grepp att undvika att nämna Esbjörn vid namn, och istället avhumanisera honom och skriva kort och gott ”81-åringen”.

Man vill skydda Esbjörn, det är inte han som är skurken.
2021-02-27, 13:33
Medlem
guderis avatar
Haha, så korthuset faller samman nu, inte undra på att såssetrollen har varit så aktiva i tråden den senaste tiden.
Expressen borde rimligtvis skämmas ganska rejält, de har agerat under all kritik och det de gjort är inget annat än ett journalistiskt haveri, allt för att jaga clicks och sälja lösnummer.
2021-02-27, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jepp!

Länk till läsbar bild: https://pbs.twimg.com/media/EvOkf0GWYAMYoZp?format=jpg&name=4096x4096

Alla ska läsa!

Från tidningen "Inblick (i trons värld)", en kristen "nyhets"tidning.
Turligt nog för EB, så har Aftonbladet, Flashback och nu senast TV4 gett en nyanserad bild av soppan.
OM endast Ruben Agnarsson varit den enda människa som dragit en lans för henne så hade jag med automatik ställt mig på Esbjörns sida.
Agnarsson har en historia som jag skulle vilja påstå är minst lika dålig -om inte värre- än Brändströms när det kommer till lögner, påhitt, halvsanningar, glidningar och liknande.

Han är f.d. informationschef (läs: desinformationschef) i Livets Ord under de allra värst åren på 80-90-talet när Ulf Ekman härjade som värst.
Därefter VD och ansvarig utgivare på Livets Ord-blaskan Världen idag.
Ja, ni läste rätt: "VD och ansvarig utgivare". Det hade sett alltför Livets Ordigt ut att ha honom som chefred, så den posten intogs alltid av andra konservativa kristna, Carin Stenström t ex. Agnarsson var ansvarig utgivare för att garantera att ingen kritik mot Livets Ord skulle kunna läcka in.
Han har totalt snöat in på Estomniakonspirationer och bögkonspirationer.
Urtypen för en kristenstolle.

EDIT:
Har läst artikeln om och om igen nu och det finns ingen hänvisning till att Aftonbladet var först på bollen och självfallet ingen info om att det varit känt i ett visst diskussionsforum på nätet sedan länge.
Återigen typiskt Agnarsson. Aldrig credda någon annan öht.
Senast redigerad av ksitpeks 2021-02-27 kl. 13:43.
2021-02-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
PRECIS Det är detHÄR som fallerar och därför avtalet borde ogiltigförklarats. Esbjörn förstod inte innebörden av avtalet och vad som händer när han har skrivit på.

Att han inte förstår att han inte kan häva efter han skrivit på framgår ju klart av intervjun! Eftersom han tycker att det är självklart att han kan häva det. Och att han blev förargad när Ebba kom och skulle ändra på hans fastighet

En registrerad mäklare har upprättat kontraktet och således MEDVERKAT till denna överlåtelsen, men inte gått igenom med Esbjörn vad kontraktet verkligen innebär och vad betydelsen är av att han skriver under. Han har inte ens träffat Esbjörn, och därav så har han friskrivit sig allt ansvar, det har han själv sagt i en intervju. (dock kan han inte avskriva sig sitt ansvar i denna överlåtelse som registrerad mäklare )

Du övertolkar det jag skriver. Som en gammal kvinna, nästan lika i ålder som Esb har jag sålt fastigheter både med och utan mäklare. Ingen gång när mäklare anlitats har jag blivit undervisad på det sätt som du hävdar ska ske. Det går helt enkelt inte till på det sättet. Att en köpare/säljare ska få svar på sina frågor är en helt annan sak.

När det blir tvist så kan säkert en och annan mäklare vara tillräckligt kunnig och erfaren för att hjälpa till. Själv skulle jag om det uppstod tvist vid ett köp/försäljning dock direkt anlita en kompetent advokat och inte alls förlita mig på en mäklare, även om han/hon medverkat i affären.

Vad gäller Esb så tror jag att han lider av den inte allt för ovanliga manliga sjukan "Kan Själv-Vet Allt" vid sidan av snålhet, samlarmani och en inbiten vana vid att låta sig bli omhändertagen.
2021-02-27, 13:38
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Denna bör alla läsa kring gamarna runt Esb! https://twitter.com/agnarssonruben/status/1365615982908231684?s=21

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vad var det jag sa!?

Grattis Ebba! Nu vänder det!

De senaste dagarna visar tydligt varför Ebbas uttalande om Esbjörns ombud var försvarligt. Det var vad som krävdes för att sanningen skall komma fram!

Nu är inte bara Esbjörn sååååå kokt.
Nu är Binninge också sååååå kokt.

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/marcus-ny-h%C3%A4pnadsv%C3%A4ckande-information-om-ebba-busch-husaff%C3%A4r/13324015
Det verkar som om skitstormen har kantrat.
2021-02-27, 13:41
Medlem
Ursprungligen postat av Revej
Nejdå, men Ebba vägrar ge Esbjörn sitt kontonummer för att få Esbjörn att se skurkakrig ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Men det måste väl stå på gubbens konto vilket konto dessa 400 000 kr kommer ifrån, så då är det väl bara att returnera tillbaka dem. I första hand behövs ju det regleras om köpet ska hävas.
Tycker annars att hela affären är verkligen högst tvivelaktig hur den gått till utan vad det verkar som en seriös mäklare och allt, samt seriösa vittnen förutom hennes egen vännina. Sedan om någon ångrar sig redan dagen efter så borde man verkligen ta det i beaktande, fastän det visserligen för det mest inte förekommer ångerrätt vid husköp.

Det var inte Esb som gick in på banken och bad de returnera pengarna till Ebba.
Det var en kvinna, (pensionatstanten?)

Banken ruskar då på huvudet.

De som bett om Ebbas kontonummer är alltså inte Esb utan hans "polare" och varför skulle Ebba ge sitt kontonummer till dessa?

Jag hade aldrig gett mitt kontonummer till någon jag inte har att göra med.

Ebba bad om möte med Esb för att reda ut men Esb kom MED sällskap och han gick därifrån inna mötet.

Känns väldigt mycket som att Esb omgivning pressar honom att inte genomgå försäljningen för att de vill ärba hans hus.

Om jag röstat KD så hade jag tyckt att Ebba är en strong dam som står för vad hon säger och gör!
(men läser jag medias artiklar som hitills pekat bu och bä s¨å kanske jag tyckt hon skulle ha stoppat, men nu verkar det som om det lossnar i media om vad som faktiskt hänt och pågår = Ebbas upprättelse!)
2021-02-27, 13:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag har gjort väldigt många fastighetsaffärer.

Som mäklare skall man gå igenom kontraktet med parterna och säkerställa att de förstår kontraktets innebörd och vad som händer vid ev avtalsbrott och att det inte går att häva. Gör man inte det, vare sig det är ett förmedlingsuppdrag eller ett skrivuppdrag, så föranleder det en varning hos FMI.

Så jag det brister i mäklarens agerande på flera punkter i denna överlåtelse. Vad hade hänt om mäklaren medverkat och gått igenom allt med Esbjörn, hur kan du veta vad som hänt då? är du synsk?

Hur de mäklare du har haft i kontakt med gjort kan jag inte kommentera, för det vet jag ej, men bara för de gjort på ett visst sätt betyder det inte att deras handling är rätt gjord. Det är ganska många mäklare som åker på varning årligen.
Hur lyckades Esbjörn sälja en Brf i Västerås om han inte fattade något?
Sluta att trolla!
2021-02-27, 13:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Men det är ju precis det jag har sagt, köpet är villkorat med att köpeskilling skall erläggas.

Om detta kommer kosta Esbjörn multum så kommer det inte se bra ut för Ebba i vilket fall som helst.
Nej det skriver du inte, du verkar tro att köpet kan hävas genom att säljaren vägrar att ta emot överenskommen köpeskilling.
2021-02-27, 13:49
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag trodde han var invald från Malmö (Skåne/Malmöhus). Rätt säker på att han i alla fall var det vid något/några val. Vet inte vad som händer om man flyttar under mandatperioden?

Jag kan minnas fel. Han bodde iallafall inte där han var invald.
2021-02-27, 13:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Puckad? Nog flertalet här som är puckade.
Ebba äger inte huset, hon har inte betalt. De är i en tvist.
Vilket sker ofta i olika avtalssammanhang.
Det innebär INTE att avtalet fortlöper ensidigt för ena parten, i detta fall Ebba.

Nej, avtalet bryts inte för att Esbjörn håller sig undan,
men Ebba får inte huset gratis heller...

OM Ebba äger huset redan helt och hållet. Varför krångla gå via rätten?
EBT har försökt att betala och ansökt om lagfart, efter ett domstolsavgörande kommer EBT få lagfart och säljaren kan plocka hem det som återstår av köpeskillingen.
2021-02-27, 13:51
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Hur definierar man hemlöshet hos en person som har resurser att skaffa bostad är en frågeställning som inte diskuterats. Är Ebba Busch verkligen hemlös, eller har hon valt det tillståndet, att inte skaffa bostad, för att få sympatier inför kommande domstolsprocess om att hon har en bättre rätt till Esbjörns egendom?

Att se på sig själv som ett offer, och definiera sig själv som hemlös, är ofattbart i sin tarvlighet, i tid där många människor lever i fattigdom i Sverige och till och med är hemlösa på riktigt.

Att ha den lönen Ebba Busch har och välja hemlöshet som argument för att ta över Esbjörns bostad är bara en i raden av saker som visar hur hungrig Ebba Busch är, trots att hon borde vara proppmätt om man ser till de kvalifikationer hon har.

Min åsikt om henne är att hon är i akut behov av motgångar i livet för att inte missbruka det svenska språket med ord som hemlös för egen vinning skull.
Väl talat!
Sanningen är att Ebba är en ful jävel som tar till precis allt (utom våld) för att få sin vilja fram. Tom, barnen har har används av offerkoftan som slagträ för att vinna sympati.

"Jag är en ensamstående mor med två små barn som söker efter en trygg plats att växa upp på."
https://www.di.se/nyheter/ebba-busch-om-sd-samarbete-och-hustvisten-har-dragits-i-smutsen-i-medierna/

Tvättat från gråtande politikerslem: Ut med gubbjäveln jag behöver huset bättre.

Fy fan så vidrigt att hon gömmer sina sjukliga begär till huset bakom barnen.
Offerkoftan stinker så man får kväljningar..
Senast redigerad av Taggad 2021-02-27 kl. 13:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in