Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Från tidningen "Inblick (i trons värld)", en kristen "nyhets"tidning.
Turligt nog för EB, så har Aftonbladet, Flashback och nu senast TV4 gett en nyanserad bild av soppan.
OM endast Ruben Agnarsson varit den enda människa som dragit en lans för henne så hade jag med automatik ställt mig på Esbjörns sida.
Agnarsson har en historia som jag skulle vilja påstå är minst lika dålig -om inte värre- än Brändströms när det kommer till lögner, påhitt, halvsanningar, glidningar och liknande.
Han är f.d. informationschef (läs: desinformationschef) i Livets Ord under de allra värst åren på 80-90-talet när Ulf Ekman härjade som värst.
Därefter VD och ansvarig utgivare på Livets Ord-blaskan Världen idag.
Ja, ni läste rätt: "VD och ansvarig utgivare". Det hade sett alltför Livets Ordigt ut att ha honom som chefred, så den posten intogs alltid av andra konservativa kristna, Carin Stenström t ex. Agnarsson var ansvarig utgivare för att garantera att ingen kritik mot Livets Ord skulle kunna läcka in.
Han har totalt snöat in på Estomniakonspirationer och bögkonspirationer.
Urtypen för en kristenstolle.
EDIT:
Har läst artikeln om och om igen nu och det finns ingen hänvisning till att Aftonbladet var först på bollen och självfallet ingen info om att det varit känt i ett visst diskussionsforum på nätet sedan länge.
Återigen typiskt Agnarsson. Aldrig credda någon annan öht.