2021-02-27, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nejdå, men Ebba vägrar ge Esbjörn sitt kontonummer för att få Esbjörn att se skurkakrig ut.

Men det måste väl stå på gubbens konto vilket konto dessa 400 000 kr kommer ifrån, så då är det väl bara att returnera tillbaka dem. I första hand behövs ju det regleras om köpet ska hävas.
Tycker annars att hela affären är verkligen högst tvivelaktig hur den gått till utan vad det verkar som en seriös mäklare och allt, samt seriösa vittnen förutom hennes egen vännina. Sedan om någon ångrar sig redan dagen efter så borde man verkligen ta det i beaktande, fastän det visserligen för det mest inte förekommer ångerrätt vid husköp.
Senast redigerad av Kammadaj 2021-02-27 kl. 13:10.
2021-02-27, 13:10
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Men det måste väl stå på gubbens konto vilket konto dessa 400 000 kr kommer ifrån, så då är det väl bara att returnera tillbaka dem. I första hand behövs ju det regleras om köpet ska hävas.
Tycker annars att hela affären är verkligen högst tvivelaktig hur den gått till utan vad det verkar som en seriös mäklare och allt, samt seriösa vittnen förutom hennes vännina. Sedan om någon ångrar sig redan dagen efter så borde man verkligen ta det i beaktande, fastän det visserligen för det mest inte förekommer ångerrätt vid husköp.
Finns en anledning till att denna sort köp alltid sker via ombud.
2021-02-27, 13:12
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Denna bör alla läsa kring gamarna runt Esb! https://twitter.com/agnarssonruben/status/1365615982908231684?s=21
Jepp!

Länk till läsbar bild: https://pbs.twimg.com/media/EvOkf0GWYAMYoZp?format=jpg&name=4096x4096

Alla ska läsa!
2021-02-27, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Vad var det jag sa!?

Grattis Ebba! Nu vänder det!

De senaste dagarna visar tydligt varför Ebbas uttalande om Esbjörns ombud var försvarligt. Det var vad som krävdes för att sanningen skall komma fram!

Nu är inte bara Esbjörn sååååå kokt.
Nu är Binninge också sååååå kokt.

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/marcus-ny-h%C3%A4pnadsv%C3%A4ckande-information-om-ebba-busch-husaff%C3%A4r/13324015

Hahah men jag gillar hur det är nya uppgifter som Tv4 och Aftonslaskan tar åt sig äran för att ha hittat.

Det dom tar upp är ju uppgifter som vi har luftat här i flera månader.

Gubben är körd.
Vilket kommer stå honom rätt dyrt.
Plus att han genom sin intervju tappar hela sin "snäll gubbe som blivit lurad"-gloria och istället enbart framstår som en tjurig gubbjävel.
2021-02-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Tyckte att jag läste att hon skulle säga upp sitt boende och i och med det bli hemlös. Låter ju inte som man behöver säga upp sitt boende om man bor hos föräldrarna, därav min fråga. Men jag kan ha fel
FD maken ska enl. uppgift bo i Luthagen

Hur definierar man hemlöshet hos en person som har resurser att skaffa bostad är en frågeställning som inte diskuterats. Är Ebba Busch verkligen hemlös, eller har hon valt det tillståndet, att inte skaffa bostad, för att få sympatier inför kommande domstolsprocess om att hon har en bättre rätt till Esbjörns egendom?

Att se på sig själv som ett offer, och definiera sig själv som hemlös, är ofattbart i sin tarvlighet, i tid där många människor lever i fattigdom i Sverige och till och med är hemlösa på riktigt.

Att ha den lönen Ebba Busch har och välja hemlöshet som argument för att ta över Esbjörns bostad är bara en i raden av saker som visar hur hungrig Ebba Busch är, trots att hon borde vara proppmätt om man ser till de kvalifikationer hon har.

Min åsikt om henne är att hon är i akut behov av motgångar i livet för att inte missbruka det svenska språket med ord som hemlös för egen vinning skull.
2021-02-27, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Tyckte att jag läste att hon skulle säga upp sitt boende och i och med det bli hemlös. Låter ju inte som man behöver säga upp sitt boende om man bor hos föräldrarna, därav min fråga. Men jag kan ha fel
FD maken ska enl. uppgift bo i Luthagen

Hon var kanske tvungen att säga upp sitt boende om Es(björnligan) skulle ta tillbaka huset, en ensamstående mamma och två små barn rakt ut på gatan.
2021-02-27, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jepp!

Länk till läsbar bild: https://pbs.twimg.com/media/EvOkf0GWYAMYoZp?format=jpg&name=4096x4096

Alla ska läsa!

Tycker det framgår att det är människor runt Esbjörn som bryr sig om honom, dessutom att de noggrant har gått igenom vad fullmakten innebär och att det inte är något som tar ifrån honom hans beslut. Något som det missats med avtalet om husköpet, vem har gått igenom det med Esbjörn, Ebba? Ebbas väninna??, har dom gått igenom paragraf efter paragraf och förklarat vad kontraktet innebär och vad som gäller efter han har skrivit under? Ingen annan var ju närvarande!
2021-02-27, 13:15
Medlem
liksom-fbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
PRECIS Det är detHÄR som fallerar och därför avtalet borde ogiltigförklarats. Esbjörn förstod inte innebörden av avtalet och vad som händer när han har skrivit på.
En sådan lagändring som du föreslår innebär att alla säljare kan backa ur avtal med hänvisning till att dom inte fattade.

Du verkar inte förstå vad du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
En registrerad mäklare har upprättat kontraktet och således MEDVERKAT till denna överlåtelsen, men inte gått igenom med Esbjörn vad kontraktet verkligen innebär och vad betydelsen är av att han skriver under. Han har inte ens träffat Esbjörn, och därav så har han friskrivit sig allt ansvar, det har han själv sagt i en intervju. (dock kan han inte avskriva sig sitt ansvar i denna överlåtelse som registrerad mäklare )
Jag har gjort ett antal husaffärer. Inte vid något tillfälle har mäklaren (som kommit från större mäklarfirmor) gått igenom något som skulle fått Esbjörn att backa.

Om du menar att det finns en brist i kontraktet får du väl släpa fram vad det skulle fara.
Nu kommer du bara med insinuationen om att det skulle ha funnits någon brist. Finns ingen brist finns inget skäl att öht diskutera kontraktet.

Du verkar ju ha fantiserat ihop att Esbjörn inte fattade att han äntligen skulle ha blivit av med fastigheten.
2021-02-27, 13:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jepp!

Alla ska läsa!

Varifrån kommer texten?
2021-02-27, 13:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varifrån kommer texten?
Du har länk till tweeten i inlägget jag svarade på.
2021-02-27, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Tycker annars att hela affären är verkligen högst tvivelaktig hur den gått till utan vad det verkar som en seriös mäklare och allt, samt seriösa vittnen förutom hennes egen vännina. Sedan om någon ångrar sig redan dagen efter så borde man verkligen ta det i beaktande, fastän det visserligen för det mest inte förekommer ångerrätt vid husköp.

Returnera ska han absolut inte göra. Detta då man har ett bindande avtal som måste redas ut i tinget först.
Däremot hade kan kunnat sätta det på ett deponikonto tills allt är utrett.

Ebt kan heller inte ta emot handpenningen åter då hon är bunden av köpekontraktet att ha betalat handpenningen.

OM man tvistar, som det har blivit här, så får man frysa läget tills det har retts ut via domstol. Inte hitta på massa egna lösningar som går emot det köpekontrakt som är signerar.
2021-02-27, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksom-fb
En sådan lagändring som du föreslår innebär att alla säljare kan backa ur avtal med hänvisning till att dom inte fattade.

Du verkar inte förstå vad du skriver.

Jag har gjort ett antal husaffärer. Inte vid något tillfälle har mäklaren (som kommit från större mäklarfirmor) gått igenom något som skulle fått Esbjörn att backa.

Om du menar att det finns en brist i kontraktet får du väl släpa fram vad det skulle fara.
Nu kommer du bara med insinuationen om att det skulle ha funnits någon brist. Finns ingen brist finns inget skäl att öht diskutera kontraktet.

Du verkar ju ha fantiserat ihop att Esbjörn inte fattade att han äntligen skulle ha blivit av med fastigheten.

Jag har gjort väldigt många fastighetsaffärer.

Som mäklare skall man gå igenom kontraktet med parterna och säkerställa att de förstår kontraktets innebörd och vad som händer vid ev avtalsbrott och att det inte går att häva. Gör man inte det, vare sig det är ett förmedlingsuppdrag eller ett skrivuppdrag, så föranleder det en varning hos FMI.

Så jag det brister i mäklarens agerande på flera punkter i denna överlåtelse. Vad hade hänt om mäklaren medverkat och gått igenom allt med Esbjörn, hur kan du veta vad som hänt då? är du synsk?

Hur de mäklare du har haft i kontakt med gjort kan jag inte kommentera, för det vet jag ej, men bara för de gjort på ett visst sätt betyder det inte att deras handling är rätt gjord. Det är ganska många mäklare som åker på varning årligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in