2021-02-26, 23:51
Medlem
Hursomhelstings avatar
Jag har svårt att förstå Ebbas amatörmässiga förfarande.
Det är Sverige iofs men att en person som Ebba med den position hon har och har det gott ekonomiskt ställt varför inte då anlita proffs?
Inte blanda sig i alls utan anlita pro ombud vilka luskar i allt. Att man går in men pondus och makt och betalar för kalaset vilket kan landa på 10 mille utöver men än sen då? Då djävlar rinner saliven till på den svåraste och sedan har den personen att hålla tyst och vara nöjd.
2021-02-26, 23:54
Medlem
kungenslillapigas avatar
Ebba har väl sagt att hon riskerar att bli hemlös? Från vadå? Jag är nyfiken på detta om hon gjort sig skyldig till folkbokföringsbrott. Hennes fd make har ju tydligt gjort det om han bor i Luthagen men är skriven på fd adressen
2021-02-26, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon dök upp på avtalad plats på tillträdesdagen för att erlägga full betalning. Säljaren kom inte för att motta betalningen. Hon har i själva verket försökt erlägga full betalning varje dag.
Skulle hon betala cash? Hon hade ju utan problem kunnat betala in resten till hans konto. Har svårt att tro att hon har försökt att erlägga full betalning varje dag.
2021-02-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Ebba har väl sagt att hon riskerar att bli hemlös? Från vadå? Jag är nyfiken på detta om hon gjort sig skyldig till folkbokföringsbrott. Hennes fd make har ju tydligt gjort det om han bor i Luthagen men är skriven på fd adressen
Eftersändningsbrott?
2021-02-26, 23:57
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Anders Holmberg ställer alla mot väggen, han är lika hård mot alla han intervjuar. Det är det som gör programmet intressant.

EB tålde inte att hon blev ställd mot väggen. Hon försökte med en flirt, men när det inte funkade gick hon till angrepp och visade vem hon verkligen är.
Jo, jag känner till Holmbergs intervjuteknik. Han är inte särskilt intelligent och kompetent (även om han ofta utför ett gott hantverk) så när han möter sin överman, blir det bara pinsamt. Mot hycklare som slingrar sig – Lööf, Dadgostar, Löfven osv. – får han gärna fråga om och blottlägga hyckeriet, men Ebba gav i alla tre frågor som togs upp raka och uttömmande svar direkt, så att saken egentligen var klar. Men Holmberg kunde inte acceptera att han huggit i sten, utan började med insinuanta anklagelser för att han trodde sig kunna "ställa henne mot väggen" och avslöja någon inkonsekvens eller hyckleri.
(Holmberg gjorde likadant mot JÅ vid inkvisitionen i Almedalen, där JÅ ställdes till svar för påståenden han aldrig gjort, sc. om afghaner på en specifik festival. Men fastän JÅ förklarade för honom flera gånger gav han sig inte och kunde inte acceptera att han tagit miste. Detsamma hände mot Ebba, som är honom intellektuellt överlägsen med hästlängder.)

Flirt? Nej, hon såg att han vimsade bort sig och försökte hjälpa honom ur knipan med ett skämt och ett leende, men han tog inte chansen, utan gjorde bort sig mer.

Det är inte alls konstigt att man blir irriterad av någon som vägrar inse sig ha fel – det blir jag ofta här på forumet – utan tror sig kunna vinna med insinuanta anklagelser formulerade med frågesatser.
Holmberg trodde sig på slutet kunna sätta dit henne genom att insinuant fråga om hon ångrade att hon skrivit som gjorde. Ebba gav då svar på tal.
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Att bli så tagen av en tramsare så det stockar sig så hon inte förmår sig att svara direkt och distinkt ska inte kunna ske för en ledare av ett riksdagsparti.
Ebba svarade direkt, distinkt och uttömmande på alla tre frågorna. Holmberg kunde inte acceptera att han inte kom någon vart.
2021-02-26, 23:58
Medlem
Citat:
Var bor Ebba Busch?
2021-02-26, 23:59
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har fortfarande inte läst in dig på trådämnet och ändå vet du allt.

https://lagen.nu/1974:152#K4P12S1
Trådämnet är ju fastighetsaffären och den har inget med hennes position att skaffa, den tillhör hennes privatliv (vilket hon själv gjort helt offentlig).
Det du och jag pratar om är den förtalsanmälan som inlämnats. Även denna gäller henne som privatperson ( har inget att göra med rikets angelägenheter)
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Enligt det medicinska utlåtande som släppts från TR så är det svårt att utläsa något överhuvudtaget eftersom så gott som allt är maskat.
Jag tror att Esbjörn ansträngde sig till sitt yttersta denna dag för att koncentrera sig så mycket som möjligt inför detta test. Hade han varit en så lurig gubbe som ni vill få det till hade han spelat helt borta och resultatet hade visat något helt annat. I intervjun i Tv4 upplevde jag en mycket talträngd och tystlåten man.
Undrar om ni i tråden är så mycket över 20 eftersom ni har så svårt att förstå detta med åldrande och dess problematik
Min fetning.

Du var då för rolig. Man kan undra hur gammal du själv är när du försöker använda ord du själv inte förstår. Talträngt och tystlåten är sin absoluta motsatser, som stor och liten eller svart och vit.
Medlem
Citat:
Trådämnet är ju fastighetsaffären och den har inget med hennes position att skaffa, den tillhör hennes privatliv (vilket hon själv gjort helt offentlig).
Det du och jag pratar om är den förtalsanmälan som inlämnats. Även denna gäller henne som privatperson ( har inget att göra med rikets angelägenheter)
Vad har en riksdagsman för arbetstider?
2021-02-27, 00:00
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Lite kul att du skrev detta til din bundsförvant o inte till mig!!!!!

Så kan de gå när man bara skriver o orerar utan att läsa inläggen. Tihi tihi!

Tack för uppmärksamheten.

Men då vet jag också att du förstår vem inlägget var riktat till
2021-02-27, 00:01
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Det är inte olagligt att beträda annans mark om du inte utryckligen förbjudit personen att göra det.
Gör man det ändå pratar vi hemfridsbrott.

Esbjörn äger ff lagfarten.
Lagfarten har ej med äganderätten att göra har du ej läst på?
2021-02-27, 00:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jo, men bara för att jag får nycklarna av en bilfirma jag ska köpa - åker iväg med bilen, då så äger jag inte bilen.... jag måste fortfarande betala för bilen.

Ebba fick nycklarna för att kunna göra vissa saker, INTE för att huset var "överlämnat".
Hon måste fortfarande betala för det. Och domstolen kan mycket väl döma det så, att hon ska betala och då äger hon huset. DÅ gör hon det.

Jag har alltid haft nycklar till mitt hus, när jag hyrt ut. Trots det får jag inte göra vad jag vill i huset utan ok av hyresgästerna. Oavsett om jag vräkt dem, och de eg är utan kontrakt... jag får INTE gå in där.

Vem är hyresgäst i Ebbas hus menar du?

Som jag tidigare påpekat. Det är extremt beklämmande att du som hyresvärd har så dålig koll på Jordabalkens paragrafer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in