2021-02-26, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Dom är ganska små, mindre än en meter faktiskt. Men ingen är nog så liten som du.
Ja, men det är alltid mer ömkansvärt när små barn är hemlösa än när vuxna är det.
2021-02-26, 23:34
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det där berodde på att Anders agerade så inkompetent och ägnade sig åt trams och inkvisition. Hon blev frustrerad av en oseriös intervju.
På alla tre frågor han hann med, svarade hon direkt tydligt och uttömmande. Då drog Holmberg igång inkvisition med insinuationer i tio minuter vardera, där han skulle gått vidare och för tittarnas skull frågat om KD:s politik.

Man kan bli förbannad för mindre, och av mindre flagrant inkompetens från en stats-murvel.

Bara att fråga om ett pågående rättsfall är oprofessionellt – dessutom helt privat. Att sedan insinuant fråga om hon "ångrade" att hon skrev det, är helt ofattbart korkat. Det skulle motparten direkt använda emot henne i en eventuell talan och ta upp som ett erkännande.

Undrar om Anders Holmberg kände till Regeringsformens 4 kap 12 § när han intervjuade. Varför dryftade han då inte det för tittarna, att talan om förtal inte kan väckas mot riksdagsledamöter?
Vi har helt olika syn på intervjun.
Anders Holmberg ställer alla mot väggen, han är lika hård mot alla han intervjuar. Det är det som gör programmet intressant.

EB tålde inte att hon blev ställd mot väggen. Hon försökte med en flirt, men när det inte funkade gick hon till angrepp och visade vem hon verkligen är.

Undrar om du inte har missuppfattat regeringsformens 4 kap 12§. Den handlar såvitt jag förstår om hennes agerande i sin roll som riksdagsledamot. I fallet som berörs är det hon som privatperson, hon har ingen immunitet att åtalas
2021-02-26, 23:35
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det där berodde på att Anders agerade så inkompetent och ägnade sig åt trams och inkvisition. Hon blev frustrerad av en oseriös intervju.
På alla tre frågor han hann med, svarade hon direkt tydligt och uttömmande. Då drog Holmberg igång inkvisition med insinuationer i tio minuter vardera, där han skulle gått vidare och för tittarnas skull frågat om KD:s politik.

Man kan bli förbannad för mindre, och av mindre flagrant inkompetens från en stats-murvel.

Bara att fråga om ett pågående rättsfall är oprofessionellt – dessutom helt privat. Att sedan insinuant fråga om hon "ångrade" att hon skrev det, är helt ofattbart korkat. Det skulle motparten direkt använda emot henne i en eventuell talan och ta upp som ett erkännande.

Undrar om Anders Holmberg kände till Regeringsformens 4 kap 12 § när han intervjuade. Varför dryftade han då inte det för tittarna, att talan om förtal inte kan väckas mot riksdagsledamöter?
Att bli så tagen av en tramsare så det stockar sig så hon inte förmår sig att svara direkt och distinkt ska inte kunna ske för en ledare av ett riksdagsparti. Nej, hon satt med en klump i halsen livrädd och det för att hon gett sig själv ett dåligt samvete. Det måste hon göra sig av med och det finns bara en väg ut ur den olägenheten. Se här hur det ser ut https://val.digital/Party-KD/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Det är inte olagligt att beträda annans mark om du inte utryckligen förbjudit personen att göra det.
Gör man det ändå pratar vi hemfridsbrott.

Esbjörn äger ff lagfarten.
Vad bra att Esbjörn äger en lagfart. Hoppas att han inte säljer den och sedan ångrar sig. Ebba äger fastigheten.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tja, vad du i din okunskap tror är helt utan betydelse. Ebba äger huset och har tillträtt. Renoveringen har redan påbörjats i och med den röjning som skett som var det första steget i det. Huset är hennes och nu kan hon göra vad hon vill med det.

Tillträde har skett. Det skedde enligt avtalet ovillkorligen den 16e september. Ebba har fått nycklarna och har tagit fastigheten i besittning.

Fastigheten såldes i befintligt skick med innebörden att det var Ebbas uppgift att städa och röja. Allt som är kvar är för Ebba att göra vad hon vill med. Esbjörn bor inte där och har aldrig bott där, så någon avhysning är inte aktuell.

Esbjörn vill göra gällande något annat, men det har ingen verkan alls så länge inte någon domstol ger Esbjörn rätt. Men det har inte skett. Tänk om jag skulle stämma dig inför domstol och hävda att jag har rätt till din bostad, och du inte. Och vips får du inte bo i den innan domstolen sagt sitt. Till och med en så faktaresistent person som du borde av ren självbevarelsedrift fatta att det inte funkar så. Om du har innehaft din bostad i en vecka, en månad eller ett år saknar betydelse.

Dock är affären i stå o det är därför de ska till tinget. Esbjörn äger ff lagfarten.
2021-02-26, 23:36
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"För han är ju ute och kör bil "
En skicklig förare dessutom, säkert.... jättelänge sedan han orsakade en olycka. Körde på en cyklist eller så. Det gör inte Esbjörn....

Läs hela meningen...

Han verkar inte köra vilse när han är ute och kör bil, vilket han borde göra om han har närminnesproblem. Man glömmer bort var man ska.
2021-02-26, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Vi har helt olika syn på intervjun.
Anders Holmberg ställer alla mot väggen, han är lika hård mot alla han intervjuar. Det är det som gör programmet intressant.

EB tålde inte att hon blev ställd mot väggen. Hon försökte med en flirt, men när det inte funkade gick hon till angrepp och visade vem hon verkligen är.

Undrar om du inte har missuppfattat regeringsformens 4 kap 12§. Den handlar såvitt jag förstår om hennes agerande i sin roll som riksdagsledamot. I fallet som berörs är det hon som privatperson, hon har ingen immunitet att åtalas
Tror du att riksdagsmän bara är det på kontorstid? 40 timmarsvecka typ? Hon har ingen immunitet mot att åtalas men hon har en obegränsad yttranderätt. Sån är lagen, en riksdagsman ska aldrig kunna tystas.
2021-02-26, 23:38
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Vilka kan då ställas till svars för olaga intrång, både Binninge och brorson? Värderingsfirman handlade väl i god tro och har inte satt sig in i fallet, räcker det som ursäkt från deras sida?

Anledningen att jag tjatar om detta är en upprördhet över att Binninge & Co inte respekterar äganderätten. Ok om de vill dra tvisten vidare, men det här kriminella beteendet är droppen som får bägaren att definitivt rinna över.

I mina ögon Binninge brorsonen, om värderingsfirman så borde väl trådens mäklare kunna svara på (Sandraso)
2021-02-26, 23:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Dock är affären i stå o det är därför de ska till tinget. Esbjörn äger ff lagfarten.

"äger lagfarten"

jaja, jag vet ju att du inte kan nåt om detta, och är alldeles för korkad för att fatta att du inte gör det.

Nej, Esbjörn "äger" inte lagfarten.

Ebba däremot, äger fastigheten.
2021-02-26, 23:42
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankademiker
Varför tror du jag eller nån annan skulle bry sig att EB bor inom gångavstånd till ex och föräldrar? N*kl*s Th*r bor enligt hitta på udde ca 4-5 km väg från Marielund. Känner du var alla dessa bor förutsätter jag att du är KD:are som krishanterar (tycker din stil och profilbild bekräftar en sån misstanke). Inom 2 km färre objekt, men ett sålt i februari:

https://www.hemnet.se/salda/bostader?location_ids%5B%5D=940961&expand_location s=2000&item_types%5B%5D=villa

Men ger upp detta och låter EB bråka. Skulle själv aldrig ta initiativ med kaffe-besök och deal utanför marknaden. Väntat utfall men okristen approach. Leve SD-framgångar.

Jag är inte KD och jag krishanterar inte. Däremot har jag varit mer eller mindre med i tråden sedan trådstart och då har det här avhandlats.

Vad du och jag tycker om Ebbas önskan om att bo nära är irrelevant. Det handlar ju om var Ebba vill bo och varför.

Jag vet inte om Steve Buscemi är så mycket KD :-)

Den fastigheten som sålts nu i februari, fanns inte ute i somras, eller hur? Så vad har den för relevans?
2021-02-26, 23:45
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tror du att riksdagsmän bara är det på kontorstid? 40 timmarsvecka typ? Hon har ingen immunitet mot att åtalas men hon har en obegränsad yttranderätt. Sån är lagen, en riksdagsman ska aldrig kunna tystas.
Nu har du sänkt hela flaskan hör jag! Inte tror du väl för en sekund att en riksdagsman står över lagen? Att en riksdagsman har rätt att kränka och förtala någon? Skärp dig!
2021-02-26, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Nu har du sänkt hela flaskan hör jag! Inte tror du väl för en sekund att en riksdagsman står över lagen? Att en riksdagsman har rätt att kränka och förtala någon? Skärp dig!
Du har fortfarande inte läst in dig på trådämnet och ändå vet du allt.

https://lagen.nu/1974:152#K4P12S1

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in