2021-02-20, 18:04
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Halloj, två frågor till inbitna Lidlare!

Kex till ost, har Lidl "osvenska" sådana?
Carrs är de bästa jag testat, och sedan dess letar jag efter dessa eller liknande.
(Fick Carrs i julkorg från jobbet med en massa ost, verkar omöjliga att hitta i Sverige!)

Lidls kex-avdelning är lite klen tycker jag. De har sina egna märken, Sondey t.ex, och en del Göteborgs. Carrs Cream Crackers är min favorit också, finns hos ICA (vissa butiker och online), men jag har inte hittat några motsvarande på Lidl. Alltså kex som varken är salta eller söta utan bara goda helt enkelt.
Citera
2021-02-20, 18:07
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ja, dom är bra. Brukar låta dom ligga i kylen några timmar innan jag steker dom, går lite snabbare då.
Najs, ska testa dem då.
Antar att det är QP-storlek på dem, alltså ca 113 gram?

Citat:
Ursprungligen postat av att
Lidls kex-avdelning är lite klen tycker jag. De har sina egna märken, Sondey t.ex, och en del Göteborgs. Carrs Cream Crackers är min favorit också, finns hos ICA (vissa butiker och online), men jag har inte hittat några motsvarande på Lidl. Alltså kex som varken är salta eller söta utan bara goda helt enkelt.
Åh fan, online på ICA alltså!
Måste kolla upp det, så jäkla spröda och bara bäst helt enkelt!

(Edit: Det var inte Cream Crackers jag sökte, utan dessa: https://sweden.desertcart.com/products/59554790-carrs-cheese-melts-biscuits-150-g)
Senast redigerad av Dr.Kati 2021-02-20 kl. 18:28.
Citera
2021-02-22, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vill tipsa om en bärkompott med hallon, körsbär och svarta vinbär som är på tillfälligt besök.

Alpen fest Style. 500 g / 19 90 kr.

Så mumsig med mjölk eller grädde till efterrätt eller i yoghurt till frukosten.

Finns nu, "Tysk bärkräm" står det på kvittot.

.
Citera
2021-02-22, 18:07
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulk

.
Är det sant? Ja, det är den, tysk bärkräm. I vilken butik finns den?
Citera
2021-02-22, 19:25
Bannlyst
Lidl har inte så mycket asien varor har jag märkt.
Rätta mig gärna om jag har fel. Det är väl en annan sorts utländska varumärken man hittar där.
Citera
2021-02-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Rätta mig gärna om jag har fel. Det är väl en annan sorts utländska varumärken man hittar där.

Lidl har väl mest varor från Europa. Deras egna asiatiska temavaror är ofta från Tyskland tror jag. Men de har t.ex. kinesisk vitlök. Fast jag brukar nuförtiden köpa den ekologiska vitlöken som är från EU, om det finns.
Citera
2021-02-22, 22:41
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache

Dom några basgrejer typ soja, kokosmjölk, lite olika nudlar mm i standardsortimentet, resten kommer in när dom har asiatisk temavecka.
Citera
2021-02-23, 00:56
Medlem
KingofDiscos avatar
Såg att det skrevs om stekpannor någon sida bakåt som skulle vara bra. Är det någon av dessa (Ernesto 28cm) som är med i bladet för vecka nio?: https://www.lidl.se/sv/reklamblad/galler-1-3-7-3-erbjudanden-vecka-9/view/flyer/page/24
Citera
2021-02-23, 13:53
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulk

.
Är så glad idag. Var först inne på Lidl vid Vanadisplan men där fanns dom inte. Så jag åkte till
Ö-torg och där fanns dom.

Tack!
Citera
2021-02-23, 19:01
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingofDisco
Såg att det skrevs om stekpannor någon sida bakåt som skulle vara bra. Är det någon av dessa (Ernesto 28cm) som är med i bladet för vecka nio?: https://www.lidl.se/sv/reklamblad/galler-1-3-7-3-erbjudanden-vecka-9/view/flyer/page/24
Jag köpte en helt rostfri för typ 150:-. Kolla mina senaste inlägg så är recension med där. Det var inte en av dom du länkar till.
Citera
2021-02-23, 19:06
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingofDisco

Jag har en stekpanna från Ernesto, fast min är i rostfritt stål och såldes i butik för ett par veckor sedan. Men jag är nöjd,
Citera
2021-02-24, 03:56
Medlem
KingofDiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag köpte en helt rostfri för typ 150:-. Kolla mina senaste inlägg så är recension med där. Det var inte en av dom du länkar till.

Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Jag har en stekpanna från Ernesto, fast min är i rostfritt stål och såldes i butik för ett par veckor sedan. Men jag är nöjd,
Tack för infon! Det inlägg jag såg nämnde ej rostfritt stål, men bra att veta för framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in