Citat:
Ursprungligen postat av
hatter1719
- Ett lyft i den här säsongen verkar vara att man äntligen, äntligen har släppt käpphästen att tvunget matcha par baserat på potentiell överensstämmelse. Alltså, i stil med: "Du, X, vill egentligen ha en person som är så här, för då kommer du att blomma ut, så nu lägger vi i Y:s knä att förändra sig och locka fram de dragen hos dig . . .", eller "X och Y, ni skulle egentligen passa bra ihop om ni bara kompromissar med och förändrar de här tre bärande fundamenten i era personligheter". Snälla, SVT, matcha folk på vilka de är, inte vilka de "skulle kunna vara". För mycket tubbande på att folk ska förändra sig (eller, än värre, på att folk ska "slappna av lite" rent sexuellt) gör dessutom att den ständigt närvarande premissen för programmet, d.v.s. likheterna med att bli bortgift och kompromissa med sin identitet och sitt samtycke för husfridens skull, kommer i förgrunden på ett lite osnyggt sätt.
Jag hoppas på fler inlägg från dig, väldigt intressant läsning!
Jag har inte sett programmet sen Strump-mats och Elisabeths säsong. Tycker att det ofta varit så att man tyckt synd om och lidit med de som blivit hopfösta med helt fel personer. Och sen har man fått tvingats titta på avsnitt efter avsnitt med psyk-krig. Den här gången känns det i alla fall som att man gett deltagarna en ärlig chans.
Det är lite roligare att se attraktiva par som det är kemi mellan!
Angående Kalles kaviar så var det väldigt manligt och handlingskraftigt att först ge två påsar blod och sedan ställa sig och operera. Ingen mes den där inte! Och det tror jag imponerar på Ellinor, hon vet dessutom hur krävande den insatsen var, i den miljön. Jag tror inte att det är många män som lyckats imponera Ellinor, så Lars har ett bra läge som jag ser det. Det skapar en stark sexuell spänning mellan dem och sen kan det bli hur bra som helst.
Jag tror att Anton och hans lärarestuderande Sofia kommer att blomma ut i programmet om de får lite egentid utan kameror att lära känna varandra och knyta an till varann. Anton med sitt 7 år gamla förhållande har nog erfarenheten att ge Sofia den trygghet och stabilitet hon letat efter. Jag tror att de kan ge varandra det de vill ha.
Jag har inte så mycket uppfattning om Johan och Susanna än. Klickade de fysiskt på bröllopsnatten så kanske det också blir något, jag hoppas det i alla fall, gillade dem båda två.