2021-02-26, 03:38
Avslutad
För det första - seriöst alltså - hur glad går det att vara egentligen efter att ha gift sig med en komplett främling? Det är som att jubla över en present man ännu inte öppnat. Det måste vara många nödlögner här, eventuellt att pressen runt omkring gör att man inbillar sig lyckan.

"Du säger ju alltid ja till allting", i bröllopstalet till Lars, är ingen komplimang i min värld.

Susanna och Johan är det enda paret som genuint verkar passa ihop, i min bedömning. De verkar vara på samma nivå på fler än ett sätt och liknar till och med varandra lite grann utseendemässigt, giftastycke eller vad det kallas.

Nåväl, vi får önska dem alla lycka till åtminstone.
Senast redigerad av RobRoys 2021-02-26 kl. 03:49.
Citera
2021-02-26, 07:00
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/nA4JOL/castingen-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-ar-en-katastrof

Citat:
Känslorna började koka i sociala medier så fort de nya deltagarna presenterades. För ja, det var svårt att inte reagera på att de allihop ser ... exakt likadana ut.
SVT har valt ut sex vita, ljushåriga, medellånga, medelsmala medelklasskvinnor och -män som ska gifta sig med varandra. I första avsnittet var det på riktigt svårt att skilja de tre tjejerna åt. Vem skulle möta läkaren vid altaret och vem hade matchas med en grävmaskinist? En mer homogen grupp människor har sällan skådats.
Urvalet har fått kritik av tittare på flera håll, som undrar var mångfalden tog vägen. Frågan blir extra tydlig eftersom det handlar om en SVT-produktion.

Kan hålla med om kritiken till viss del. Behöver SVT få till fler par som faktiskt fortsätter leva som gifta?
Citera
2021-02-26, 07:10
Medlem
Klassiker på ingång.

Härliga avsnitt i början, som går över till en mer fundersam period (avsnitt) och mer ledsna deltagare som avslutas med lycka.

SVT, bättre kan ni!
Citera
2021-02-26, 07:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/nA4JOL/castingen-i-gift-vid-forsta-ogonkastet-ar-en-katastrof

Kan hålla med om kritiken till viss del. Behöver SVT få till fler par som faktiskt fortsätter leva som gifta?

Tja - det vore kanske inte så juste mot en svensk kvinna, om hon upptäckte att den hon nu är nästan tvungen att gifta sig med, är en återvändande IS-terrorist med stor, ful semitisk näsa..? Eller en patriark med tio barn sedan förr? Eller en stor neger?
Citera
2021-02-26, 14:27
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Jag förstod det som en kollega till honom? Tänkte precis innan att han ger mig ett studentikost intryck, och att enbart umgås med kollegor, möjligen två studievänner (självklart också läkare).

Ja, du har säkert rätt. Jag tittade lite med ett öga och tyckte att dem var så lika. Men det var väl en kollegas berättelse förstås. Kan ju vara bror också men jag backar ödmjukt.
Citera
2021-02-26, 14:43
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
För det första - seriöst alltså - hur glad går det att vara egentligen efter att ha gift sig med en komplett främling? Det är som att jubla över en present man ännu inte öppnat. Det måste vara många nödlögner här, eventuellt att pressen runt omkring gör att man inbillar sig lyckan.

"Du säger ju alltid ja till allting", i bröllopstalet till Lars, är ingen komplimang i min värld...

I framtidens Gifta på låtsas - version Flashback står RobRoys och ska äkta sig. RobRoy ser jävligt obekväm ut redan framför brud och präst. Drar i fluga och skägg. Prästen tycks obekväm och drar några rim som faller platt framför fröken F:s skrapande skor.
RobRoys bror RobBro gör ett försök: - RR!, du säger ju alltid nej till allting, varför kan du inte göra ett undantag för Florence, hon tycks lika fed up som du, ni har ju äktenskapstycke, ser lika jävla omöjliga ut båda två. Två minus blir plus! Kom igen ErrErr!
Citera
2021-02-26, 16:05
Medlem
Blommigs avatar
Angående avsnitt nr 2 som sändes igår 25/2. Var det någon mer som hörde när KallesKaviar-mannen gjorde bort sig lite på slutet, när han sa till frun att ”man kanske inte ska lova för mycket nu eller göra några utfästelser”? Jag fick en ångestklump i magen när jag hörde det. Men frun visade ingen reaktion. Kan en sådan kommentar ha gått henne förbi?! Deltar man i ett program som går ut på att GIFTA sig är det väl inte gör mkt begärt att man iaf försöker gå in i det med intentionen att iaf försöka?!
Citera
2021-02-26, 17:55
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel

Medellånga håller jag inte med om att alla är. Däremot skulle jag se fram emot att se t.ex Sofia matchas ihop med en somalie. Det vore underbart att se en tjej försöka göra avvisningar och dessutom rasistanklagas.
Citera
2021-02-26, 19:37
Medlem
Min son skall gifta sig och dessutom i tv! Jag tar på mig en fin klänning och, eh, om det blir kallt så är det nog bäst att jag tar med mig JEANSJACKAN!
Citera
2021-02-26, 19:42
Medlem
Jag skall gifta mig och dessutom i tv. Jag tar på mig kostym och fluga. Undrar om jag skall ha en vit skjorta till det? Äh, jag tar den här blåmönstrade, den är i alla fall ren. Man får ju tänka på bruden, hon kanske har ansträngt sig litet...
Citera
2021-02-26, 19:48
Medlem
Jag skall gifta mig och dessutom i tv. Jag är ju inte världens mest maskulina kille så jag tar på mig en riktigt BÖGIG smoking. Det blir nog jävligt bra om ett par år när vi tittar på bröllopsfotografierna. Särskilt om bruden ansträngt sig för att se så fin ut som möjligt på vår stora dag.
Citera
2021-02-26, 19:55
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle
Min son skall gifta sig och dessutom i tv! Jag tar på mig en fin klänning och, eh, om det blir kallt så är det nog bäst att jag tar med mig JEANSJACKAN!
Asgarv... mycket folk som såg ut som en påse skridskor på det bröllopet. Sedan tror jag fortfarande att läkaren är homo Denial is not just a river in Egypt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in