Citat:
Ursprungligen postat av
DonTrump
Ja precis så. Har inte skickat in arbetsgivarintyg eller något. Ansökte idag, och väntar nu på arbetsgivarintyget. Kommer skicka det till A-Kassan så fort jag får det.
Nej, jag var oskyldigt häktad i en månad. Så jag har inte varit anmäld som arbetssökande direkt hos arbetsförmedlingen. Utan cirka 1.5 månad efter. Så jag har runt 1.5 ''tom'' månad.
Jag har varit inskriven sedan 21 december hos Arbetsförmedlingen, men först idag fick jag reda på att jag ska ansöka om ersättning hos A-kassan

Aj då, om du inte har varit inskriven hos Af så blir det svårt att få ersättning för den tiden, eftersom de är ett av de krav som a-kassorna ställer.
Vad gäller tiden som frihetsberövad så blir det ju svårt att påstå att du stod till arbetsmarknadens förfogande, vilket a-kassornas regelverk också kräver.
A-kassan kommer för övrigt att fråga vad du har gjort från det att du blev arbetslös till det att du skrev in dig på Af, så du kommer nog behöva skicka in någon form av styrkande dokumentation till dem (fråga a-kassan om vad de specifikt vill ha in från dig).