2021-02-26, 23:17
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Mitt intryck var att hon var ordentligt spänd och satt och svalde luft hela tiden för å bli av med stockningarna i hennes hals. Vid ett tillfälle hjälpte det inte heller och hon fick ursäkta sig å dricka vatten för å få bort vad det nu var hon kallade det ur hennes strupe
Det där berodde på att Anders agerade så inkompetent och ägnade sig åt trams och inkvisition. Hon blev frustrerad av en oseriös intervju.
På alla tre frågor han hann med, svarade hon direkt tydligt och uttömmande. Då drog Holmberg igång inkvisition med insinuationer i tio minuter vardera, där han skulle gått vidare och för tittarnas skull frågat om KD:s politik.

Man kan bli förbannad för mindre, och av mindre flagrant inkompetens från en stats-murvel.

Bara att fråga om ett pågående rättsfall är oprofessionellt – dessutom helt privat. Att sedan insinuant fråga om hon "ångrade" att hon skrev det, är helt ofattbart korkat. Det skulle motparten direkt använda emot henne i en eventuell talan och ta upp som ett erkännande.

Undrar om Anders Holmberg kände till Regeringsformens 4 kap 12 § när han intervjuade. Varför dryftade han då inte det för tittarna, att talan om förtal inte kan väckas mot riksdagsledamöter?
2021-02-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Då faller ju iaf hennes offerkofta snyft historia om att vilja bo nära sina barns pappa. Tror snarare hon vill bo nära sina föräldrar så de kan ta hand om hennes barn så hon hinner med att influencera på instagram. och selfies vid en sjötomt ser ju definitivt MYCKET bättre ut på instagram
Det är nog fjärde gången du kör med det där, du måste försöka komma över det. Snart börjar du väl oja dig över hur Theo sprang och gömde sig. Du kör gamla repriser varje gång det kommer någon ny i tråden. Vi övriga har hört dina lögner till leda.
2021-02-26, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Tack! Jag är inte så hemma i Uppsala, men består inte Luthagen mest av lägenheter finns väl mycket studentbostäder där om jag inte är ute och cyklar)?
Vet du var Ebba bor, är hon kvar i huset som hon delade med maken?

Vet ej var Ebba bor men hon är folkbokförd i Marielund o det är nog vanligt för politiker att de är skrivna i hemkommunen.
2021-02-26, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Vi måste komma ihåg att nämna att det är hennes "två små barn". Det lyckades hon nämna ett par ggr i SVT 30 minuter. Innan sa hon bara mina barn.

Vad säger hon nästa gång? (jättesmå?)
precis...
snacka om massa lögner som hopar sig nu, i sin offerkofta snyft historia med sina små pyttesmå jättepyttesmå barn....
2021-02-26, 23:19
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Japp hon har nycklarna Esb har en kopia från hans brorsson

Vilka kan då ställas till svars för olaga intrång, både Binninge och brorson? Värderingsfirman handlade väl i god tro och har inte satt sig in i fallet, räcker det som ursäkt från deras sida?

Anledningen att jag tjatar om detta är en upprördhet över att Binninge & Co inte respekterar äganderätten. Ok om de vill dra tvisten vidare, men det här kriminella beteendet är droppen som får bägaren att definitivt rinna över.
2021-02-26, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Vi måste komma ihåg att nämna att det är hennes "två små barn". Det lyckades hon nämna ett par ggr i SVT 30 minuter. Innan sa hon bara mina barn.

Vad säger hon nästa gång? (jättesmå?)
Dom är ganska små, mindre än en meter faktiskt. Men ingen är nog så liten som du.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-02-26 kl. 23:23.
2021-02-26, 23:21
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Ohederligt att inte ta till sig Ebbas uttalade skäl. Hon vill bo nära sitt ex, sina föräldrar och exets föräldrar. Så att barnen får nära. 5km är långt för barn att ta sig själva när de blir lite äldre. Några fåtal hundra meter är betydligt lättare och säkrare.

Varför tror du jag eller nån annan skulle bry sig att EB bor inom gångavstånd till ex och föräldrar? N*kl*s Th*r bor enligt hitta på udde ca 4-5 km väg från Marielund. Känner du var alla dessa bor förutsätter jag att du är KD:are som krishanterar (tycker din stil och profilbild bekräftar en sån misstanke). Inom 2 km färre objekt, men ett sålt i februari:

https://www.hemnet.se/salda/bostader?location_ids%5B%5D=940961&expand_location s=2000&item_types%5B%5D=villa

Men ger upp detta och låter EB bråka. Skulle själv aldrig ta initiativ med kaffe-besök och deal utanför marknaden. Väntat utfall men okristen approach. Leve SD-framgångar.
2021-02-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jag hittade Näthatsgranskarens anmälan mot Lars Beckman om förtal i fjol, när den senare berättade om djurplågarens tidigare brottslighet i ett infekterat bråk. Vissa saker skiljer sig naturligtvis, men det kan ändå tjäna som jämförelse.
https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/201649-riksdagsledamoten-lars-beckman-m-anmald-for-fortal/

JK och Särskilde åklagaren kommer alltså med största sannolikhet att välja att inte ta upp fallet, då det saknar allmänintresse, och Binninge får då driva målet själv, vilket är normalfallet vid förtal. Konsekvensen av det blir att hans övergrepp mot barn får ännu mer uppmärksamhet med tanke på hur väl bevakat det här fallet redan är av media och han får driva ett mål mot en riksdagsledamot. Gissa om han kommer att göra det!

Well played, Ebba! Well played!
Kärnfrågan, dvs det enda som spelar någon roll juridiskt i den här fastighetstvisten är huruvida Esb var vid sina sinnens fulla bruk när han gick med på att sälja sin fastighet. Matz, Majkgård, Binninge osv är bara bifigurer i denna drama. Ju mer ni försöker bevisa att de ligger bakom Esbs beslut att vilja häva köpet desto mer framstår Esb som en person med bristande kognitiv förmåga, dvs en person som ena dagen går med på Ebbas lirkande för att dagen därpå ändra sig efter övertalning från andra.
Senast redigerad av nantale 2021-02-26 kl. 23:28.
2021-02-26, 23:24
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn gav Ebba nycklarna för att det skulle göras jobb i huset. Det var innan han ”ångrade” affären.

Citat:
Ursprungligen postat av JayDee78
Gud så sällsynt det är att få nycklar innan tillträde. Jag hade min till huset 6 veckor innan det sista skrevs då fd ägarna redan flyttat till nyproducerad lägenhet och frågade om jag ville börja köra grejer innan så det inte skulle bli stressigt vid inflyttningen.

I min vänkrets känns det som om det varit så i närmare hälften av tillträdena, men så är det kanske bara utanför storstäderna.
Ett STORT misstag många säljare gör. Lämna aldrig ut nycklarna innan hela köpeskillingen är erlagd.
Tyvärr måste jag säga att svenskarna är ett godtroget och enfaldigt folk.
2021-02-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så hur tänker du att gubben har misslyckats med en återbetalning under sådan lång tid?
Nej, Ebba har inte velat ta emot någon återbetalning eftersom hon inte vill att köpet hävs.
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Undrar om Anders Holmberg kände till Regeringsformens 4 kap 12 § när han intervjuade. Varför dryftade han då inte det för tittarna, att talan om förtal inte kan väckas mot riksdagsledamöter?

Vet inte om jag tolkar skrivelsen rätt men:

Citat:
Misstänks en riksdagsledamot för brott i annat fall, ska bestämmelser i lag om gripande, anhållande eller häktning tillämpas endast om han eller hon erkänner brottet eller har tagits på bar gärning eller om det är fråga om ett brott för vilket det inte är föreskrivet lindrigare straff än fängelse i två år. Lag (2010:1408).

Osäker på vad ”bar gärning” i praktiken innebär vid förtalsbrott. Inlägget är väl så att säga kvar, och om det är förtal så är det väl det så länge inlägget är publicerat och sprids. Bar gärning är kanske inte endast den sekund hon klickade på ”publicera”.

Men jag kan ha missförstått dig. Juridik är inte min starka sida...
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Detta kan vara pluggen som får detta att rämna och skiten träffar fläkten rejält

Absolut, nu har skiten börjat träffa fläkten. Precis som jag skrev i tisdags att det skulle göra om Binninge anmälde. Han är till och med mer korkad än vad jag trodde.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in