2021-02-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Har i ärlighetens namn inte läst hela tråden och finner det tämligen omöjligt att backa och läsa alla inlägg.
Så du menar att inte ens Niklas bor på adressen han är folkbokförd: Minns du var i Uppsala han bor då?

Enligt uppgift ska han bo i Luthagen o använder huset i Marielund typ som sommarstuga.
2021-02-26, 23:09
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
E*björn har överlämnat nycklarna till Ebba Busch, det skedde när han signerade köpeavtalet, han fick behålla nycklar för sig själv han skulle ju tömma huset på det han ville ha kvar.
Men herregud, lurade hon av Esbjörn nycklarna redan när avtalet skrevs! Det här blir bara värre och värre!
2021-02-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Enligt uppgift ska han bo i Luthagen o använder huset i Marielund typ som sommarstuga.
Då faller ju iaf hennes offerkofta snyft historia om att vilja bo nära sina barns pappa. Tror snarare hon vill bo nära sina föräldrar så de kan ta hand om hennes barn så hon hinner med att influencera på instagram. och selfies vid en sjötomt ser ju definitivt MYCKET bättre ut på instagram
Senast redigerad av sandraso 2021-02-26 kl. 23:13.
2021-02-26, 23:11
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Gav han nycklar innan tillträde?
Shit Ebba lurade verkligen arslet av gubbfn.

Det är ABC att det gör man inte. För om det händer nåt blir det Esbjörns ansvar...

Nycklarna överlämnades i samband med att Anticimex var där om jag inte minns fel och hon skulle ju bli ägare då affären var klar, priset var rätt, Esb fick det han ville ha 3 900 000 samt att han då redan fått 10% av detta

Ansvaret övergick den 16/9 Dvs på tillträdet. enligt §6
Senast redigerad av braattha 2021-02-26 kl. 23:17.
2021-02-26, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Håller med, jag kanske tog i lite för mycket.
Esbjörn har nu själv gått ut och förklarat att han inte ville sälja.
Ebba Busch har själv sagt att om Esbjörn inte vill sälja så kommer jag inte gå igenom med affären.

Detta är ett gyllne läge för Ebba Busch att göra en taktisk reträtt, hävda att Esbjörn nu själv bekräftat att han inte vill sälja, backa ur och ta förlikningen som Esbjörn erbjöd men kräv vid sidan av att förtalsanklagelserna läggs ner också då.
Det skulle ge Ebba Busch en chans att överleva politiskt utan att ta mer stryk än vad hon redan gjort.

I Aftonbladet har vi en annan tidigare spekulant identifierad, men hon fick nobben fast att hon idag enligt Ebba Busch-sekten har kidnappat Esbjörn.

"Det finns även uppgifter om att ytterligare en person har ekonomiska intressen av att stoppa affären, något som Aftonbladet tidigare skrivit om. Personen är en kvinna som äger en kursgård där Esbjörn bor och är god vän med kvinnan som ansökt om att bli god man till Esbjörn.

– Hon har försökt köpa fastigheten tidigare och hon har ärvt andra fastigheter där, säger Matz Bolin."
Och vilket bud gav denna kvinna??? Ett konkurrenskraftigt bud som Ebba, eller ett skambud?
2021-02-26, 23:14
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Japp vi var först med detta och bra att detta får se dagens ljus, nu sanningen ska upp till ytan och dom rätta rävarna får stå till svars.
Bra gräv och tack till Olof S som vågade!
Läste AB:s artikel och det är väl Binninge som råder de som diskuterade ett mediastuk att be "farbrorn" skaffa sig ett kunnigt ombud. Det kan väl ändå inte vara något som ska ligga JB i fatet utan faktiskt tvärtom - professionellt hanterat. Det är väl ganska vanligt att små klämda människor undrar om inte det att gå till pressen kan vara en väg att gå.
2021-02-26, 23:15
Medlem
Citat:
Men herregud, lurade hon av Esbjörn nycklarna redan när avtalet skrevs! Det här blir bara värre och värre!
Esbjörn gav Ebba nycklarna för att det skulle göras jobb i huset. Det var innan han ”ångrade” affären.
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Det var ju innan Maggan Majkgård fick nys om vad E*björn hade gjort så allt var lugnt, det var ju när Maggan Majkgård fattade att hennes tilltänkta arv skulle gå hennes giriga näsa förbi som skiten träffade fläkten.

Bjuder på en länk till Aftonbladet, Olof Svensson drabbades av någon form av skam över sitt yrke och skrev sanningen om vad som hänt och varför det drevas mot Ebba Busch, fan vet om stackaren har kvar sitt jobb efter den här artikeln.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QmjpoQ/facebook-traden-om-planerna-mot-ebba-busch-ga-till-pressen

Citat:
I en Facebook-tråd diskuterar personer nära Esbjörn ett sådant upplägg.

”Om saken blir känd i media kanske gör henne mör”, skriver en person.

”Nu har fallet även fått riksspridning och det blir nog så att hon backar från att dra mannen inför rätta som hon hotat med”, skriver en kvinna som ansökt om att bli Esbjörns gode man.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Då faller ju iaf hennes offerkofta snyft historia om att vilja bo nära sina barns pappa. Tror snarare hon vill bo nära sina föräldrar så de kan ta hand om hennes barn så hon hinner med att influencera på instagram.

Vi måste komma ihåg att nämna att det är hennes "två små barn". Det lyckades hon nämna ett par ggr i SVT 30 minuter. Innan sa hon bara mina barn.

Vad säger hon nästa gång? (jättesmå?)
2021-02-26, 23:16
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Tack! Jag är inte så hemma i Uppsala, men består inte Luthagen mest av lägenheter finns väl mycket studentbostäder där om jag inte är ute och cyklar)?
Vet du var Ebba bor, är hon kvar i huset som hon delade med maken?
Medlem
JayDee78s avatar
Citat:

Gud så sällsynt det är att få nycklar innan tillträde. Jag hade min till huset 6 veckor innan det sista skrevs då fd ägarna redan flyttat till nyproducerad lägenhet och frågade om jag ville börja köra grejer innan så det inte skulle bli stressigt vid inflyttningen.

I min vänkrets känns det som om det varit så i närmare hälften av tillträdena, men så är det kanske bara utanför storstäderna.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Nycklarna överlämnades i samband med att Anticimex var där om jag inte minns fel och hon skulle ju bli ägare då affären var klar, priset var rätt, Esb fick det han ville ha 3 900 000 samt att han då redan fått 10% av detta

Jo, men bara för att jag får nycklarna av en bilfirma jag ska köpa - åker iväg med bilen, då så äger jag inte bilen.... jag måste fortfarande betala för bilen.

Ebba fick nycklarna för att kunna göra vissa saker, INTE för att huset var "överlämnat".
Hon måste fortfarande betala för det. Och domstolen kan mycket väl döma det så, att hon ska betala och då äger hon huset. DÅ gör hon det.

Jag har alltid haft nycklar till mitt hus, när jag hyrt ut. Trots det får jag inte göra vad jag vill i huset utan ok av hyresgästerna. Oavsett om jag vräkt dem, och de eg är utan kontrakt... jag får INTE gå in där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in