Citat:
Ursprungligen postat av
Leffe00
Om det är att vara ”godhetssignalerare” att försöka rädda livet på två stackare som råkat gå igenom isen så hoppas jag världen är full av godhetssignalerare. Hjältar är kanske en vanligare beteckning. Hellre 1000 sånna än en enda tragisk själ som sitter hemma bakom sin mobilskärm och förtalar avlidna. ”Fritidsfiskare brukar inte spotta i glaset”, fyfan för sån helt ogrundad smörja som du baktalar fyra tragiskt omkomna med. Mår illa.
Jag har inte påstått att så var fallet, utan jag skrev att jag inte kan utesluta det. Kan du det? Berätta gärna hur och varför i så fall, det viktiga är väl att det blir korrekta uppgifter.
Läs också gärna på vad som är förtal av avliden, och vad jag faktiskt skrev, för den delen. Men du verkar vara i affekt, då är det inte så enkelt.
Att du blir sårad för att bli kallad godhetssignalerare kan jag stå ut med. Du bekräftar det jag skrev, att det viktiga inte är att rädda liv, utan att signalera att man är beredd att offra livet för att rädda liv. Det är nämligen enbart det du gör.
Eller, för att tala klarspråk, du är stor i käften och slår dig för bröstet.