2021-02-26, 10:59
Medlem
absolut.rumsrens avatar
Hela den här affären är mycket intressant. Den är intressant pga att så många, i media och sociala nätverk, tycker att vi inte ska följa korrekt formalia vid husköp. Sossepatrasket och vänstervridna tycker att vi istället ska följa en ”moralisk kompass” inställd efter deras syften, inte allmän moraliskt. Ärendet har då förskjutits från att vara juridiskt till att bli politiskt med ”moral” som slagträ. En god moral är väl att först efterleva lag och därefter, om pluspoäng eftersträvas, följa olika godhetsnormer.

Det enda syfte med det mediala drevet är att sänka Ebba Busch och borgerligheten. Jag är helt övertygad om att de flesta troll här skiter fullständigt i Esb.

För mig är det inte alls konstigt att Sverige idag ser ut som det gör, efter att ha läst så många obegåvade inlägg. En del skribenter får tydliga svar men hamrar återigen på samma tangenter, som ett propagandatroll.

Pisa undersökningen i år kommer att visa att Sveriges intelligentia avtar mer och mer. Vi skämmer ut oss Stefan!
Senast redigerad av absolut.rumsren 2021-02-26 kl. 11:01.
2021-02-26, 10:59
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Den här affären hade vem som helst av oss kunat hamna i om vi hade omsorg om våra barn och vile bo i närhetetn av sitt ex och visste att ett hus stod tomt sen mååååånga år.

Skillnaden är att här fanns det en beräknande pensionatstant som ville ärva och hon hade dessutom kontakter sen tidigare med en man som drivit andra ärenden, samt att hon ärvt andra män tidigare.

Skillnaden är om det varit jag en obetydlig nolla utan kändisskap så hade jag drivit till tingsrätt om Esb inte dykt upp samt misstanke om at det inte stod rätt till och at han hade ett starkt tryck från pensionatstanten. Stora skillnaden här är att media hade inte brytt sig ett enda skvatt om mig.

Ebba ska göra det som är rätt både mot sig och Esb, ponera att han sitter i en rävsax som är skapad av pensionatstanten då ska det utredas.
Jag, och de flesta av mina vänner och kollegor, hade aldrig hamnat i den sitsen. Men så är vi också litet äldre och vana vid att göra affärer, även knepiga.

Visst kan jag också i förstone tycka att alla turer borde redas ut, men det kan knappast ha undgått någon hur partiets väljarunderlag krymper och hur förtroendet för EBT störtdyker.

Är det värt att förstöra så både för sig själv och ett parti för att få igen några hundra tusen och lyckas bevisa att någon fifflat? Knappast. Ibland är det bättre att svälja den beska medicinen, inse att man blivit blåst, släppa eländet, gå vidare och dra nytta av erfarenheten för att göra bättre affärer i framtiden.
2021-02-26, 11:04
Medlem
absolut.rumsrens avatar
Om Ebba Busch skulle backa och buga i detta fall, så att sossetrollen får sin vilja igenom, blir det förödande för hennes karriär. Det skulle även kunna bli förödande för rättssäkerheten i ägandefrågor.

Politiskt skulle det i framtiden då behövas diskuteras nya lagar. En lag skulle kunna vara att omyndigförklara alla som fyller 80 år. Det skulle göra att alla äldre inte får agera på egen hand. Då försvinner risken för åldersrelaterade ”misstag”. Varför inte? Vimsiga pensionärer får då skydd på bekostnad av dem som är klara i huvudet. Vad säger ni pensionärer över 80? Vill ni alla bli vimsigförklarade för att stödja riktigt vimsiga. Eller ska det vara som det är idag, bara vimsiga blir omyndigförklarade innan de vimsar till det.
Senast redigerad av absolut.rumsren 2021-02-26 kl. 11:09.
2021-02-26, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nu griper desperationen omkring sig i Ebba-lägret. Armstark fortsätter i ebbisk anda att kleta skit på Esbjörns advokat men det är inte om hans vandel striden står utan om Esbjörns egendom. Ännu en felbedömning av Ebba-lägret. Hur ödesdigert de beter sig kommer att stå klart då domstolen på tisdag inte kommer att fästa nåt som helst avseende vid ett för länge sedan sonat brott.
Esbjörn har ingen advokat, han har ett ombud från helvetet som använder snuskiga metoder, till exempel genom att läcka sitt material till Expressen innan rätten får ta del av det. Ombudet har suttit i fängelse för försök till våldtäkt och misshandel. Det är klart att ett sådant ombud är till nackdel både för sin klient och för att tvisten ska kunna lösas på ett civiliserat sätt. Om Esbjörn hade haft ett kompetent och normalt ombud hade med all säkerhet denna tvist varit löst redan. Den förlängs av en girig brännvinsadvokat. Det inser alla som har följt denna tråd en tid.
2021-02-26, 11:11
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut.rumsren
Om Ebba Busch skulle backa och buga i detta fall, så att sossetrollen får sin vilja igenom, blir det förödande för hennes karriär. Det skulle även kunna bli förödande för rättssäkerheten i ägandefrågor.

Politiskt skulle det i framtiden då behövas diskuteras nya lagar. En lag skulle kunna vara att omyndigförklara alla som fyller 80 år. Det skulle göra att alla äldre inte får agera på egen hand. Då försvinner risken för åldersrelaterade ”misstag”. Varför inte? Vimsiga pensionärer får då skydd på bekostnad av dem som är klara i huvudet. Vad säger ni pensionärer över 80? Vill ni alla bli vimsigförklarade för att stödja riktigt vimsiga. Eller ska det vara som det är idag, bara vimsiga blir omyndigförklarade innan de vimsar till det.

Varför vänta tills 80 år bättre då med att ta det när man är pensionär .. blir fint för alla som är förtidspensionärer
2021-02-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Så man får inte köpa hus som partiledare?
Ska alla riksdagsledamöter och partiledare bo i en kommunalka?

Svaret på den frågan står ju i inlägget du citerar.
2021-02-26, 11:13
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn har ingen advokat, han har ett ombud från helvetet som använder snuskiga metoder, till exempel genom att läcka sitt material till Expressen innan rätten får ta del av det. Ombudet har suttit i fängelse för försök till våldtäkt och misshandel. Det är klart att ett sådant ombud är till nackdel både för sin klient och för att tvisten ska kunna lösas på ett civiliserat sätt. Om Esbjörn hade haft ett kompetent och normalt ombud hade med all säkerhet denna tvist varit löst redan. Den förlängs av en girig brännvinsadvokat. Det inser alla som har följt denna tråd en tid.

Ja, Binninge har ju tom avrått Esb från att anlita ombud som Binninge(se Facebook kommunikationen) och när han anmälde Ebba för förtal så anlitade han advokat istället för att själv driva det...(reservation för om det inte är tillåtet att driva sådant själv)
2021-02-26, 11:14
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jag förstår att de har bedömt henne som trovärdig. Bedömning.
Bara "viss kringbevisning". Inte ett självklart mål.
En FUP skulle säkert tydliggöra saker.

Men som de själva skriver, de slår nästan knut på sig själv -
hon hade chansen att ljuga mer, men eftersom hon
"inte berättade om ytterligare övergrepp på ett osant sätt"
Jaha, då så - då måste ju det hela vara sant.

Hon har ljugit, missat detaljer, haft fel på saker - vilket inte är ovanligt skriver de i domen.
Och sedan - hon hade ju chansen att ljuga mer men gjorde det inte.
Då är allt bra. Hon är trovärdig. Hon ljög bara lite. Kunde, men gjorde inte mer.

Det hela hänger ju på att de hävdar att hon inte ville att polisen skulle veta, att ingen skulle tro henne.
DET är alltså allt som krävs, omvänd psykologi.
"jag blir våldtagen, slagen.... men snälla berätta inte för nån"

Sen... ändrar sig, om den lilla detaljer - det var tydligen inte våldtäkt.
Förmodligen för att OM hon hållit kvar vid den lögnen skulle det funnits teknisk bevisning.

Fundera på det här.
Om man som person mår jättedåligt över att vara utsatt,
ville eg inte prata om det, verkar inte inte riktigt få uppmärksamhet. Vill bli trodd.

VARFÖR ljuger man då isåfall om att man blivit våldtagen? Utkastad?

Det är hennes ord. Mot hans.
Som jag sa från början skulle jag verkligen inte vilja vara polis/utredare i ett sådan här läge.

Gillar du att ensidigt välja sida, och naivt tror att rättssystemet är 100% korrekt. Lycka till.
Hoppas du inte hamnar i det juridiska systemet nån dag. Det med trovärdighet är tuffa grejer, man har ingen aning om vem/vad/hur de resonerar.

Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hade du läst domen?
Lägger ut den igen för säkerhets skull.
Domen är utdömd för dessa gärningar han begått mot ett barn i beroendeställning.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.docdroid.net%2FX6PXV fN%2Fb-2646-05-pdf%23page%3D28

Det finns säkerligen domar som rent horribelt gått åt andra hållet. Jag tycker mig ha sett sådana fall där pedofiliåtal inte nått till fällande dom och som man fanimej kräkts över. Hur förhåller du dig till de domarna? Har du någon gång tyckt en sådan dom varit åt helvete? (på tal om nackskott man sett vina omkring härinne)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Bra länk, tack för den!

Träffas och prata är A till O, Esbjörn vägrar träffa Ebba.

Att Esbjörn vägrar träffa Ebba borde göra att även du ställer dig frågan - Varför?!

Allt sker av en anledning. Vad har Esbjörn för anledning att agera som han gör, tror du?
Medlem
Citat:
Eftersom Ebba har så mkt synpunkter på Esbjörns ombud kan väl hon erbjuda att betala ett ”riktigt” ombud till Esbjörn?
Bara för hon har fullt i ladorna så har inte var och varannan pensionär det...
2021-02-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Det finns säkerligen domar som rent horribelt gått åt andra hållet. Jag tycker mig ha sett sådana fall där pedofiliåtal inte nått till fällande dom och som man fanimej kräkts över. Hur förhåller du dig till de domarna? Har du någon gång tyckt en sådan dom varit åt helvete? (på tal om nackskott man sett vina omkring härinne)
Finns det sådana domar på Esbjörns ombud, länka till dom snabbt för då visar det att han är en serieförbrytare!?
2021-02-26, 11:17
Medlem
Citat:
Det är inte riktigt sant, han blev dömd trots att han skötte sitt eget försvar så han råkade lika illa ut på grund av sin inkompetens och brist på moral som Esbjörn kommer att göra.

Så Esbjörn lider brist på moral? Enligt Ebba är ju Esbjörn ett stackars offer för anhöriga och ombudet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in