Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Hade jag varit partiledare hade jag till att börja med dragit mig för att försöka få till en affär på det sätt som EBT nu gjorde. Jag hade dessutom låtit en kunnig jurist sköta allt. Som partiledare har man inte råd att göra misstag i affärer och få sitt rykte nedsolkat.
Och hade jag ändå hamnat i den här situationen hade juristen fått instruktioner att hitta snabbast möjliga sätt att dra sig ur affären, även om det kostat en slant. Rimligen hade juristen i så fall fått stå för en del av den slanten.
Den här affären hade vem som helst av oss kunat hamna i om vi hade omsorg om våra barn och vile bo i närhetetn av sitt ex och visste att ett hus stod tomt sen mååååånga år.
Skillnaden är att här fanns det en beräknande pensionatstant som ville ärva och hon hade dessutom kontakter sen tidigare med en man som drivit andra ärenden, samt att hon ärvt andra män tidigare.
Skillnaden är om det varit jag en obetydlig nolla utan kändisskap så hade jag drivit till tingsrätt om Esb inte dykt upp samt misstanke om at det inte stod rätt till och at han hade ett starkt tryck från pensionatstanten. Stora skillnaden här är att media hade inte brytt sig ett enda skvatt om mig.
Ebba ska göra det som är rätt både mot sig och Esb, ponera att han sitter i en rävsax som är skapad av pensionatstanten då ska det utredas.