2021-02-26, 10:33
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Mja vrakpris och fin villa är nog egentligen vrakvilla betalat med för fint pris.
Sen kan hon ändå inte enligt Jordabalken dvs. svensk lag, droppa det som du säger.
Esbjörn måste skriva ett nytt avtal med henne om att det gamla inte gäller och efter det betala igen handpenningen + alla utlägg hon haft, köparen ska enligt lag gå skadeslös om säljaren ångrar sig.
Esbjörn vägrar i sten skriva ett avtal om att köpet inte ska gälla, han helt enkelt vägrar medverka till att han ångrar sig rent ut sagt.
Enligt lag måste då Ebba stämma honom civilrättsligt i domstol för sin bättre rätt till fastigheten.
Domstolen kan även döma att Esbjörn får ångra sig (om Ebba tillåter det) och därigenom vid vite tvinga honom att skriva ett juridiskt bindande nytt avtal, där det framgår att han ångrat sig och betalar tillbaka handpenningen + alla utlägg köparen haft samt håller köparen helt skadeslös i affären.

Så antingen måste Esbjörn hålla köpeavtalet han skrivit under men får 3.9 milj i köpeskilling.
Eller så måste han hålla det nya avtalet behålla huset och ersätta Ebba 1.2 milj vad hon lagt ut.

Det här gäller inte någon partiledarpost utan något mycket större.
Svenska grundlags stadgade avtal som ska hållas är vad detta gäller.
Jo, men EBT borde inte lagt ut 1.2mkr, det är där felet är. Man kan inte vara partiledare och vara i en domstol, det borde hon insett. Hon borde kanske inte ens köpa en fastighet i sitt namn, det kunde mannen gjort.
2021-02-26, 10:34
Medlem
Citat:

Så antingen måste Esbjörn hålla köpeavtalet han skrivit under men får 3.9 milj i köpeskilling.
Eller så måste han hålla det nya avtalet behålla huset och ersätta Ebba 1.2 milj vad hon lagt ut.
1:2 miljoner på vadå? Låter rejält uppblåst.
2021-02-26, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Tyvärr lär väl media mörka detta eftersom de redan tagit ställning till förmån för Esbjörn. Media är inte opartiska som de själva gärna vill hävda.

Det som skrämmer mig är att media kanske inte tar ställning för Esb utan för pensionatstanten och hennes hejdukar och detta bara för att svartmåla Ebba.

Jag tror Esb ville sälja men det ville inte pensionatstanten som redan var business partner med Binninge i andra affärer.
2021-02-26, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Brottet har inte med hans roll som ombud att göra och saknar därför nyhetsvärde.

Var han inte inblandad i pensionatstantens andra förehavanden när hon ärvde fastigheter av andra män?
2021-02-26, 10:37
Avslutad
Citat:
Mja vrakpris och fin villa är nog egentligen vrakvilla betalat med för fint pris.
Sen kan hon ändå inte enligt Jordabalken dvs. svensk lag, droppa det som du säger.
Esbjörn måste skriva ett nytt avtal med henne om att det gamla inte gäller och efter det betala igen handpenningen + alla utlägg hon haft, köparen ska enligt lag gå skadeslös om säljaren ångrar sig.
Esbjörn vägrar i sten skriva ett avtal om att köpet inte ska gälla, han helt enkelt vägrar medverka till att han ångrar sig rent ut sagt.
Enligt lag måste då Ebba stämma honom civilrättsligt i domstol för sin bättre rätt till fastigheten.
Domstolen kan även döma att Esbjörn får ångra sig (om Ebba tillåter det) och därigenom vid vite tvinga honom att skriva ett juridiskt bindande nytt avtal, där det framgår att han ångrat sig och betalar tillbaka handpenningen + alla utlägg köparen haft samt håller köparen helt skadeslös i affären.

Det här gäller inte någon partiledarpost utan något mycket större.
Svenska grundlags stadgade avtal som ska hållas är vad detta gäller.

Vilken jävla smörja ren propaganda för lögnerskan (Ebba Busch), men det spelar ingen roll hur mycket ni än kämpar på här med att försvara Ebba, hon är körd och likabra är väl det för KD, för en omogen partiledare utan moral är inget att ha.
2021-02-26, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jo, men EBT borde inte lagt ut 1.2mkr, det är där felet är. Man kan inte vara partiledare och vara i en domstol, det borde hon insett. Hon borde kanske inte ens köpa en fastighet i sitt namn, det kunde mannen gjort.

Exakt. Ska man göra ekonomiska affärer får man se till att de kommer skötas helt utan problem. Som när Göran Persson köpte sin gård. Säljaren var då mycket nöjd. Det var när Persson redan var borta från politiken han började bråka med hyresgäster.

Som partiledare ska man inte ge sig in i privatekonomiska infekterade tvister som utsätter partiet för opinionsrisker. Politiker på Ebbas nivå är ekonomiskt välkompenserade bland annat just för att de ska undvika sådant.
2021-02-26, 10:49
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ja, för det kan ju omöjligt finnas någon i KD som värderar partiet högre än fastigheten Ebba vill ha...
Ja det är ju så det är. Om inte KD agerar nu så visar det väljarna att det inte bara är Ebba som har rutten moral utan hela partiet, om de väljer att stå bakom henne i detta. Partiledningen har inget val är vad jag skulle säga, om jag satt i den, om Ebba trots uppmaning att stå vid sitt ord å låta Esbjörn ångra sig inte efterkommer uppmaningen.

Det hon sa när hon sa att hon skulle låta honom få ångra sig är avgörande. Hennes ord inför hela svenska folket, som den person hon är, borde ju gälla mer än åldringens skakiga namnunderskrift utan ett endaste vittne.

Hela Sverige ser på och det ska bli både skoj och intressant å se hur kvällens satirprogram "Svenska Nyheter" väljer å presentera veckans nyheter i fallet Kl 22:00 SVT1

Här ett tidigare från 29 jan >>5:20 in "sveriges hetaste dokusåpa med Ebba Busch i huvudrollen" https://www.svtplay.se/video/29852718/svenska-nyheter/svenska-nyheter-sasong-7-29-jan-22-00?start=auto
2021-02-26, 10:49
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Kanske du då kan besvara denna fråga:

- Varför besvarade inte Ebba fyra mail med fråga om vilket kontonummer som handpenningen skulle återbetalas till ?

Och var är källan till det att det skulle vara 4 mail förut var det rek brev som han skickat.
2021-02-26, 10:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag bryr mig inte vilken låda jag tillhör i din värld. Helst ingen alls..

Ebba borde helt enkelt inse att hon har mer att förlora genom att vinna denna case än vad det är värt.

Men hon kanske har redan tröttnat på politiken och mest av allt vill bara ha huset och tomten?

Kategori låda sätts av den som ej vill se alla parametrar.
Hon kan ej backa detta ensam, eller har du någon lösning på det?
2021-02-26, 10:55
Medlem
Mailmanss avatar
Man undrar varför hon inte släppt detta, det enda jag kan tänka mig är att hon själv inte planerar att vara kvar på sin roll som partiledare eller ha en ministerpost efter valet.

KD vet att det är dumt att byta ansikte så närinpå valet och Ebba skiter i. INGEN med intresse för sin framtida politiska-karrär kan väll sätta en fastighet som tärning för ens framtid. Inte ens någon som är principfast.
2021-02-26, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
mrkoll bryter mot t.ex GDPR och PUL medvetet. Jag fattar inte att de får vara kvar. Finns en tråd om ägaren på FB.
GDPR och PUL gäller väl inte om man har utgivningsbevis. Jag vet iofs inte om mrkoll har det. Men det borde kräva en aktiv handling att bli raderad från deras sida. Det sker inte utan anledning.

https://www.mprt.se/regelverk/utgivningsbevis/
2021-02-26, 10:58
Medlem
Citat:
Exakt. Ska man göra ekonomiska affärer får man se till att de kommer skötas helt utan problem. Som när Göran Persson köpte sin gård. Säljaren var då mycket nöjd. Det var när Persson redan var borta från politiken han började bråka med hyresgäster.

Som partiledare ska man inte ge sig in i privatekonomiska infekterade tvister som utsätter partiet för opinionsrisker. Politiker på Ebbas nivå är ekonomiskt välkompenserade bland annat just för att de ska undvika sådant.
Så man får inte köpa hus som partiledare?
Ska alla riksdagsledamöter och partiledare bo i en kommunalka?
Senast redigerad av martinator 2021-02-26 kl. 11:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in