2021-02-26, 08:33
Medlem
Gällande Motiv(ett av de tre klassiska M i en mordutredning)..så kan sådant naturligtvis vara dolt.
Man kan ju tänka sig att SE till exempel blivit förbannad när han av slump springer på Palme på Sveavägen..kanske blivit avspisad när han vill snacka..det har brunnit till i huvudet..och två skott har smällts av i rent vredesmod.(SEs egna teori)

Dock så är vi här inne på ren spekulation,och sådan kan man ju ägna sig åt...men min fråga ovan angående SEs motiv är helt enkelt om det finns grund i fakta..finns det någonting i materialet runt SE som pekar emot ett särskilt motiv för honom att vilja mula Palme?
Citera
2021-02-26, 08:57
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Har nu snabbläst några kapitel i nya boken. Det har lagts mycket arbete av PU på att skapa en alibiteori. HM har agerat Djävulens advokat och ifrågasatt allt om SEs skuld - precis som SE-förnekarna i denna tråd. PU är helt eniga om misstankarna mot SE enligt boken. Intressant läsningen onekligen.
Ja det verkar logiskt att man satsat mycket krut på att kontrollera om det trots allt skulle kunna finnas något slags alibi. Det där, till exempel, att någon icke-identifierad möjligen "ryckt i OP:s ben" har man uppenbarligen inte ansett vara ett sådant. Det "alibi" som fanns sedan tidigare och som var grunden till varför SE avfördes, var den häpnadsväckande och felaktiga slutsatsen man drog av JA:s vittnesmål.

Sedan kommer det problematiska, även om SE inte har ett alibi så bevisar inte det att han är dråparen. Visst finns det mängder av indicier men så är det där med puffran, eller som Filters "mentor" advokat Thomas Olsson uttryckte det:
"Du kan inte komma med nåt som har med Palme att göra om du inte har ett vaaapen!".

(FB) Skandiamannen

Så där är vi nu. Ingen kommer någonsin att bli juridiskt fälld för mordet på statsminister Olof Palme. Och det är nog ingen alltför djärv gissning att någon starkare kandidat än SE kommer inte att kunna skakas fram, någonsin.
Senast redigerad av MrBarnaby 2021-02-26 kl. 08:59.
Citera
2021-02-26, 09:23
Medlem
matsqqs avatar
Ska försöka sammanfatta mina tankar innan jag drar iväg:

Det med handledsväskan är förstås en väldigt viktig punkt för det är inte en vanlig attiralj och jag förväntar mig inte heller att en mördare endast 150 m från mordplatsen springande pillrar med att försöka få ned något i en dylik liten väska. (vore han professionell / förberedd så varför inte förbereda sig bättre än så?) Måtten stämde bra 15*22 cm sa SE, 15*20 cm sa YN , mörk, även om hon även sa att den såg hård ut. Fladdrande rock.

SE säger sig själv vara 5-6 sekunder från mordplatsen/tillfället.

Det vimlade ju inte direkt av folk nedanför så urvalet kandidater är ytterligt begränsad (SE och Mr X).

(Många privatspanare tror ofta på det mer spännande X i ett sådant läge, många trodde på X-lösningen när PU skulle presentera, själv trodde jag på den lösning som funnits i media under lång tid och när den tiden kom så var det inte X utan SE som presenterades)

Ovanpå det har vi att SE sagt sig gå ute vid kanten av trottoaren likt den man Fauzzi såg förfölja OP/LP.

Bara där låter det väl hyfsat intressant jämfört med de andra spåren som diskuterats..

Men ovanpå det säger sig ju SE ha sett LJ vilket inte många har gjort.

Enligt honom själv har han fått ett tidigt signalemente från LP på blå täckjacka (trolig lögn enligt GS vittnesmål som jag tidigare videolänkat om) och om han då sett en blå täckjacka i gränden på en 20-30 årig man från MP, och till och med dirigerat poliser ditåt så vore det ju extremt konstigt om han inte insisterade på att lämna vittnesmål om detta.

Men PU verkade som sagt otroligt förvånade att han inte ALLS fanns med på ingångsanmälan, enligt vad jag nyligen SVT-länkat om.

Då visste de inte ens vilken guld-uppgift som SE satt på (att han sett mannen och kunnat åldersbestämma honom och till och med sett byxor etc enligt senare intervjuer som Dalulven deklarerat) och de var ändå rejält förvånade.

Inte heller kan någon , trots hans aktivitet definititvt komma ihåg honom från MP.

Sen har vi den chock han påvisar när han återkommer till Skandia, som också kan vara orsaken till att han återkommer om han är GM - att det han gjort sjunkit in och han är chockad.

Han slänger ur sig ord och meningar som inte riktigt hänger ihop enligt vakten och är fortfarande chockad när han ska åka hem så vakten undrar om han kan klara det.

När det gäller SE kan man ju som sagt förutsätta att vissa saker stämmer och andra inte - var ska man dra gränsen?

Hur som helst blir det till slut svårt att få ihop för att få honom som ett oskyldigt vittne som verkligen gjort alla de saker han påstått.

Sen har vi artikeln i Skydd & Säkerhet.

Det finns ju två problem med SE som GM och det är ju mordvapen och motiv.

Men i artiklen ger han ju motivet som passar hans personlighet som handsken om han en dålig dag och med alkohol i kroppen skulle stöta på Palme.

När det gäller mordvapnet som är den svagaste länken i kedjan ger han förklaringen att GM råkade ha ett på sig.

Artikeln har rubriken "han mördade Palme" och han har själv kallat till sig journalisten för att göra artikeln.

(som jag sa innan kan ju SE faktiskt ha föreslagit rubriken och journalisten accepterat den, men som sagt SE-teorin faller ju inte om det inte är så)

Han använder vi/oss-form om mördaren, vi tar några steg efter mannen och *Pang* -"din djävel."

Dessutom ger han ju en förklaring till motivet, att han blir avsnäst och förminskad som skulle vara logisk just om han är GM.

Journalisten som gör artikeln säger i en intervju att han tror att SE mördade Palme - och att SE kände sig "lättad" efter att de gjort artikeln.

Visst, jag har också svårt att se SE med en laddad Smith & Wesson, men OM han av någon anledning hade det så får vi plötsligt en kedja som hänger ihop.

Jag är inte helt övertygad om att SE mördade Palme, det har pendlat under resans gång och jag förbehåller mig rätten att ändra mig , men att vi diskuterar möjligheten är väl med tanke på ovanstående inte alldeles orimligt, eller ?

Framför allt tycker jag att OM privatspanare tycker att de har starka motbevis så kan de presentera dem officiellt istället och ta ned TP/KP på jorden en gång för alla vilket de verkar vilja göra.

Detta istället för att försöka döda den här diskussions-tråden på flashback !
Citera
2021-02-26, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq

Det med handledsväskan är förstås en väldigt viktig punkt för det är inte en vanlig attiralj och jag förväntar mig inte heller att en mördare endast 150 m från mordplatsen springande pillrar med att försöka få ned något i en dylik liten väska. (vore han professionell / förberedd så varför inte förbereda sig bättre än så?) Måtten stämde bra 15*22 cm sa SE, 15*20 cm sa YN , mörk, även om hon även sa att den såg hård ut. Fladdrande rock.

Det vimlade ju inte direkt av folk nedanför så urvalet kandidater är ytterligt begränsad (SE och Mr X).

(Många privatspanare tror ofta på det mer spännande X i ett sådant läge, många trodde på X-lösningen när PU skulle presentera, själv trodde jag på den lösning som funnits i media under lång tid och när den tiden kom så var det inte X utan SE som presenterades)

Ovanpå det har vi att SE sagt sig gå ute vid kanten av trottoaren likt den man Fauzzi såg förfölja OP/LP.

Bara där låter det väl hyfsat intressant jämfört med de andra spåren som diskuterats..

Enligt honom själv har han fått ett tidigt signalemente från LP på blå täckjacka (trolig lögn enligt GS vittnesmål som jag tidigare videolänkat om) och om han då sett en blå täckjacka i gränden på en 20-30 årig man från MP, och till och med dirigerat poliser ditåt så vore det ju extremt konstigt om han inte insisterade på att lämna vittnesmål om detta.

Men PU verkade som sagt otroligt förvånade att han inte ALLS fanns med på ingångsanmälan, enligt vad jag nyligen SVT-länkat om.

Då visste de inte ens vilken guld-uppgift som SE satt på (att han sett mannen och kunnat åldersbestämma honom och till och med sett byxor etc enligt senare intervjuer som Dalulven deklarerat) och de var ändå rejält förvånade.

Inte heller kan någon , trots hans aktivitet definititvt komma ihåg honom från MP.

Sen har vi den chock han påvisar när han återkommer till Skandia, som också kan vara orsaken till att han återkommer om han är GM - att det han gjort sjunkit in och han är chockad.

Han slänger ur sig ord och meningar som inte riktigt hänger ihop enligt vakten och är fortfarande chockad när han ska åka hem så vakten undrar om han kan klara det.

När det gäller SE kan man ju som sagt förutsätta att vissa saker stämmer och andra inte - var ska man dra gränsen?

Hur som helst blir det till slut svårt att få ihop för att få honom som ett oskyldigt vittne som verkligen gjort alla de saker han påstått.

Men i artiklen ger han ju motivet som passar hans personlighet som handsken om han en dålig dag och med alkohol i kroppen skulle stöta på Palme.

När det gäller mordvapnet som är den svagaste länken i kedjan ger han förklaringen att GM råkade ha ett på sig.

Artikeln har rubriken "han mördade Palme" och han har själv kallat till sig journalisten för att göra artikeln.

(som jag sa innan kan ju SE faktiskt ha föreslagit rubriken och journalisten accepterat den, men som sagt SE-teorin faller ju inte om det inte är så)

Han använder vi/oss-form om mördaren, vi tar några steg efter mannen och *Pang* -"din djävel."

Dessutom ger han ju en förklaring till motivet, att han blir avsnäst och förminskad som skulle vara logisk just om han är GM.

Journalisten som gör artikeln säger i en intervju att han tror att SE mördade Palme - och att SE kände sig "lättad" efter att de gjort artikeln.

Visst, jag har också svårt att se SE med en laddad Smith & Wesson, men OM han av någon anledning hade det så får vi plötsligt en kedja som hänger ihop.

Jag är inte helt övertygad om att SE mördade Palme, det har pendlat under resans gång och jag förbehåller mig rätten att ändra mig , men att vi diskuterar möjligheten är väl med tanke på ovanstående inte alldeles orimligt, eller ?

Framför allt tycker jag att OM privatspanare tycker att de har starka motbevis så kan de presentera dem officiellt istället och ta ned TP/KP på jorden en gång för alla vilket de verkar vilja göra.

Nåväl. Det där du skriver mot slutet, om "de har starka motbevis så kan de presentera......" , det är direkt intellektuellt ohederligt.
TY; det har aldrig funnits, det kommer heller aldrig att finnas....några "bevis" för att den gode SE var OSKYLDIG TILL MOP !
VARFÖR....är det så svårt att rätta sig efter denna realitet??
Citera
2021-02-26, 09:44
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Nåväl. Det där du skriver mot slutet, om "de har starka motbevis så kan de presentera......" , det är direkt intellektuellt ohederligt.
TY; det har aldrig funnits, det kommer heller aldrig att finnas....några "bevis" för att den gode SE var OSKYLDIG TILL MOP !
VARFÖR....är det så svårt att rätta sig efter denna realitet??
Nej, det är inte alls intellektuellt ohederligt , detta eftersom jag aldrig har sagt att jag stöder KP:s agerande.

Däremot spekulerar vi ändå i om SE kan vara GM i denna tråd.
Citera
2021-02-26, 10:48
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja det verkar logiskt att man satsat mycket krut på att kontrollera om det trots allt skulle kunna finnas något slags alibi. Det där, till exempel, att någon icke-identifierad möjligen "ryckt i OP:s ben" har man uppenbarligen inte ansett vara ett sådant. Det "alibi" som fanns sedan tidigare och som var grunden till varför SE avfördes, var den häpnadsväckande och felaktiga slutsatsen man drog av JA:s vittnesmål.

Sedan kommer det problematiska, även om SE inte har ett alibi så bevisar inte det att han är dråparen. Visst finns det mängder av indicier men så är det där med puffran, eller som Filters "mentor" advokat Thomas Olsson uttryckte det:
"Du kan inte komma med nåt som har med Palme att göra om du inte har ett vaaapen!".

(FB) Skandiamannen

Så där är vi nu. Ingen kommer någonsin att bli juridiskt fälld för mordet på statsminister Olof Palme. Och det är nog ingen alltför djärv gissning att någon starkare kandidat än SE kommer inte att kunna skakas fram, någonsin.

Mycket förnuftigt resonemang det är precis så landet ligger enligt mig också. Oavsett så känner jag mig personligen väldigt trygg i min ståndpunkt. Kan tillägga att SE har varit mer på tapeten under Dag Anderssons tid än vad vi trott enligt nya boken av TP. När KP tillträdde var det speciellt en långvarig utredare i den tidigare gruppering som ville att uppslaget SE skulle synas utförligare.
Citera
2021-02-26, 10:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Har nu snabbläst några kapitel i nya boken. Det har lagts mycket arbete av PU på att skapa en alibiteori. HM har agerat Djävulens advokat och ifrågasatt allt om SEs skuld - precis som SE-förnekarns i denna tråd. PU är helt eniga om misstankarna mot SE enligt boken. Intressant läsningen onekligen.
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag väntar på min bok, den som väntar på något gott ...
Jag köpte den igår, och har väl läst hundra sidor nu. Vet inte riktigt hur den första utgåvan var eftersom jag inte läste den, med den här nya är i alla fall jävligt bra. Det är mycket som är nytt för mig, och då har jag ändå följt den här tråden i flera månader nu, och läst både Larssons bok och filterartiklarna, sett SVT-dokumentären och lyssnat på poddarna osv. Boken handlar inte bara om SE som jag trodde, utan är en genomgång av hela utredningen inkl. det här med PKK, CP osv.

Skall bli spännande att se om TP har någon förklaring till hur det gick till innan mordet. Att det måste ha varit SE som sköt Palme har jag förstått sedan en tid, men jag tycker fortfarande att det är oklart med t.ex. den där keps- och brillgubben vid bokhandeln. Går man på utseendet och beteendet (enligt Mårten följer ju mannen sedan efter Lisbeth och Olof när de går söderut) så borde det ju vara SE, men då går det inte riktigt ihop med utstämplingstiden 23:19. Jag gick igenom tiderna i ett tidigare inlägg, och kom fram till att SE skulle behöva gå från jobbet ca 23:15:30 för att hinna vara den här mannen. Så skall SE vara den här mannen så måste han alltså först ha varit vid bokhandeln, och sedan (som jag tror det var Häggström som var inne på) sprungit in bakvägen till Skandia, gått igenom lokalerna till framsidan och stämplat ut 23:19. Det låter också lite stressigt.

Tror nog mest ändå på det händelseförlopp som har föreslagits av bl.a. "tunnelgatan.se", dvs. att SE nog inte har en aning om att Palme är i närheten. Att han helt enkelt går ut åt höger för att ta nattbussen hem, och då möter och känner igen Palme någonstans strax norr om Skandiaentrén. Men om det är så det har gått till så vill man ju ändå ha någon förklaring till det där med kepsmannen vid bokhandeln. Mannen borde ju ha gett sig tillkänna sedan om han inte hade något med mordet att göra. Eller också minns väl Mårten helt enkelt fel. Och sedan det där med någon skum typ vid Grand också, och att SE verkar ha varit ut en sväng tidigare under kvällen. Kanske man får någon förklaring till det där där också nu.
Senast redigerad av Draifos 2021-02-26 kl. 11:08.
Citera
2021-02-26, 10:56
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Ur minnet:

Det som lagts fram angående vapendelen är att SE var med i skytteklubb när han arbetade inom FM (Armetygförvaltningen). Han sköt gevär på klubbmästerskap. Om jag minns rätt var det på 50-talet.
Han var anmäld till en pistolskyttetävling. Det var arbetsgivaren som stod för vapen och ammunition.

Han hade ingen vapenlicens åren före eller under MOP.

Till frågan om ammunitionen metal piercing 357 finns absolut ingenting.

Ja ammunitionen är självfallet intressant då det är ett av få tekniska fynd.
Vi har två kulor med samma blyisotopsammansättning som mordkulorna.
Det är Mockfjärdskulan och Vilhelminakulan.
Mockfjärdskulan köptes sannolikt tillsammans med Mockfjärdsrevolvern/Haparandavapnet i Luleå.
Båda kulorna köpta i norr?
Med tanke på att dessa kulor tillverkades 1979 och att mycket dokumentation redan hann gallras bort så har det ju varit i princip omöjligt att spåra deras väg.
Och från 1979 till 1986 bör rätt många av kulorna som tillverkades då ha förbrukats.

Frågan är hur några av dessa kulor från samma stöpa eller batch hamnade i SE's revolver?
Vart nu SE fick sin revolver ifrån?
Var det Willys fräscha .357a så är ju frågan hur Willy ev. kommit över dessa kulor och om han ö.h.t. haft denna typ av ammunition?
Citera
2021-02-26, 11:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq

Det här är stora mystiken för mig. De flesta i denna tråd som tror SE är GM säger dels att han gör allt för att komma undan och inte upptäckas, dels att han ERKÄNNER i diverse artiklar och till och med TV-inslaget. Detta är helt bakvänt för mig.

Handledsväska var inte alls ovanlig på den tiden. Jag minns flera personer som hade det runt mordtiden, när jag var 10 år. Säger du att en mördare inte skulle försöka stoppa ner något i en väska, men SE som GM skulle det???

Är kandidaterna begränsade om det är SE eller mr X? Så där 10 001 personer?

Så bara för att SE och Tensonmannen gått ute i trottoarkanten gör SE misstänkt? Speglingsargumentet kommer jag aldrig köpa. Vi vet ju inte ens riktigt om Tensonmannen gick i trottoarkanten. Bild och förhör säger olika. Då är AB misstänkt för att han varit vid väggen, LJ för att ha sprungit i trappan, YNs dejt som var på David Bagares gata.

Det var kaos bland poliserna. Det är ju uppenbart att de var måttligt intresserade av ett flertal vittnen. Vi vet ju inte. SE kan ha insisterat men polisen frågat om han sett skotten. Nej - då finns det viktigare saker. Polisen som fuckade upp så mycket, att ha missat förhöra SE är litet i jämförelse, eftersom SE påstod han inte sett mordet. Det var nog mycket PU var förvånade över i utredningen, många missar.

Detta med chocken är också märkligt resonerat i mina ögon. Ibland känns det i denna tråd som att enbart mördare kan bli chockade. SE stapplar in på Skandia minutrar efter att han fått reda på att han sett landets statsminister livlös på gatan utanför sin arbetsplats. Jag skulle vara chockad. Vi har sett i tv-klipp från natten hur folk blev chockade när de fick veta. Tänk då att i stort sett bevittna det. Chock.

Sen är det ju den stora grejen angående chock. Om SE är GM och så chockad över vad han gjort att han knappt kan prata så är det ju helt otroligt att han på stående fot kan hitta på en lögn om hur han bevittnade mordet. En story som låter trovärdig och som inte tydligt kan motsägas 35 år senare. Kommit på denna story i total chock, på några få minuter, under fysiskt flykt. Brilliant hjärna.

Men nu säger ju i stort sett ingen att SE gjort allt han påstår han gjort. Att han är en överdrivande person som gillar hamna i fokus märks tydligt i historierna ur hans liv. Tex när han personligen lämnar in en talong på en tidningsredaktion i en undersökning om könsroller. Där SE kommer med i artikeln för att han är den man med mest feminina personlighetsdrag. Uppmärksamhetstörstande.

Varför får inte SE spekulera om mordet när vi får det? Vem sätter rubriker i tidningen, intervjuoffret. "Han mördade Palme" syftar till 100% på CP. Det framgår i artikeln.

Är det rimligt att tro att SE föreslagit "stor bild på mig och texten Han mördade Palme". Låter det verkligen rimligt? Det brukar ju ofta vara så att det inte ens är journalisten som sätter rubriken. Rubriksättare är en roll på många redaktioner, ofta kombinerad med rollen att bestämma layouten. Det ska passas in i tidningens innehåll och så där.

Varför skulle en mördare bli lättad att för att hundrade gången berätta om hur han var ett vittne och prata om mordet? Vad är logiken bakom? Jag är ju nästan bombsäker på att denna journalist inte trodde SE var mördaren förrän 2018 eller 2020.

"OM han hade en S&W i fickan så kan han ha mördat Palme". Ja, men det är ju ett ganska rejält "om" att ta sig förbi. Om CP trodde Palme var Cedergren... Om VG var med i CIA... OM Palme hade AIDS... Om AE och kumpaner var på Sveavägen... Om AL inte var sinnessjuk...
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-02-26 kl. 11:28.
Citera
2021-02-26, 11:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag köpte den igår, och har väl läst hundra sidor nu. Vet inte riktigt hur den första utgåvan var eftersom jag inte läste den, med den här nya är i alla fall jävligt bra. Det är mycket som är nytt för mig, och då har jag ändå följt den här tråden i flera månader nu, och läst både Larssons bok och filterartiklarna, sett SVT-dokumentären och lyssnat på poddarna osv. Boken handlar inte bara om SE som jag trodde, utan är en genomgång av hela utredningen inkl. det här med PKK, CP osv.

Skall bli spännande att se om TP har någon förklaring till hur det gick till innan mordet. Att det måste ha varit SE som sköt Palme har jag förstått sedan en tid, men jag tycker fortfarande att det är oklart med t.ex. den där keps- och brillgubben vid bokhandeln. Går man på utseendet och beteendet (enligt Mårten följer ju mannen sedan efter Lisbeth och Olof när de går söderut) så borde det ju vara SE, men då går det inte riktigt ihop med utstämplingstiden 23:19. Jag gick igenom tiderna i ett tidigare inlägg, och kom fram till att SE skulle behöva gå från jobbet ca 23:15:30 för att hinna vara den här mannen. Så skall SE vara den här mannen så måste han alltså först ha varit vid bokhandeln, och sedan (som jag tror det var Häggström som var inne på) sprungit in bakvägen till Skandia, gått igenom lokalerna till framsidan och stämplat ut 23:19. Det låter också lite stressigt.

Tror nog mest ändå på det händelseförlopp som har föreslagits av bl.a. "tunnelgatan.se", dvs. att SE nog inte har en aning om att Palme är i närheten. Att han helt enkelt går ut åt höger för att ta nattbussen hem, och då möter och känner igen Palme någonstans strax norr om Skandiaentrén. Men om det är så det har gått till så vill man ju ändå ha någon förklaring till det där med kepsmannen vid bokhandeln. Mannen borde ju ha gett sig tillkänna sedan om han inte hade något med mordet att göra. Eller också minns väl Mårten helt enkelt fel. Och sedan det där med någon skum typ vid Grand också, och att SE verkar ha varit ut en sväng tidigare under kvällen. Kanske man får någon förklaring till det där där också nu.

Bättre läsa förhören och bilda sig en egen uppfattning istället för en cherrypickad bok.

Vad kan SE:s vistelse i city innan klockan 20:10 ha för bäring på mordet? Då var Palme hemma.
Citera
2021-02-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tyvärr är det inte en demokratisk rätt att betvinga verkligheten med grundlösa "åsikter" som skall motbevisas. Det är bara exempel på verklighetsflykt och förnekelse.

När det gäller indicier kring SE föll allt platt till marken i den tunna kedjan.

Vapensamlarens vapen är inte mordvapnet så var fick SE ett vapen ifrån?

Inga av de man förhör menar att han är den som utmålas trots att de som förhör vittnen säger saker som att det visst var SE till vittnena. Det är inte förhör utan inkompetenta försök att påverka vittnen
Vi vet ju inte om vapenssmlarens vapen är mordvapnet eller inte..Det gick inte att slå fast hur det egentligen var.Jag har svårt att se vilka indicier ni förnekare vill se för att se dem som starka.Det finns ingen annan kandidat
som ens är i närheten av att ha samma helhet mot sig.En lång rad indicier några kan förklaras naturligt men efter 4-5 indicier är förklaringarna slut men en lång rad indicier återstår.För att lyckas förklara alla dessa krävs mycket fantasi viss förnekelse kryddat med lite hittepå.När det är så är det nåt som är fel då ringer alla varningsklockor iaf för mig.Vågar man tänka sig SE som GM faller plötsligt bitarna på plats då hänger allt ihop.
Citera
2021-02-26, 11:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Bättre läsa förhören och bilda sig en egen uppfattning istället för en cherrypickad bok.
Jag har alltså redan läst förhören, och sedan en längre tid också diskuterat innehållet i dem med andra intresserade här i tråden. Köpte alltså "Den osannolika mördaren" nu för att se om TP besvarar några av de frågor som jag ännu inte har kunnat hitta något bra svar på. Särskilt det jag tog upp här om hur det gick till strax innan mordet, och om SE redan när han stämplade ut från jobbet kan ha känt till att Palme var på väg söderut längs Sveavägen. Det var kul att höra din uppfattning om boken också. Men utifrån det jag hittills har hunnit läsa av den, och av dina egna inlägg här i tråden, så tvivlar jag starkt på att du överhuvudtaget har läst den.
Senast redigerad av Draifos 2021-02-26 kl. 11:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in