2021-02-16, 18:26
Bannlyst
Har en stalker som jag misstänker har Münchhausen by proxy, där djur förekommit som offer, personen har berättat om att denne har orsakat skador genom råkat utföra fysiskt våld och även felaktig kost som denne har läst på om genom forum som framkallat allvarliga sjukdomstillstånd.
Utan att jag har gjort personen något så är denne bara ute efter att sabotera mitt liv, och säger önska död på mig för jag inte vill ha kontakt då personen var otroligt elak och nervärderande.
Kontaktar folk bara för att tala om dåliga saker om mig och drar till med lögner och förvrängningar.

Jag har försökt tänka det går över snart, men nej månaderna går och människan är lika sjuk och besatt ändå av mig.

Men får väl hoppas på att det blir karma.
Citera
2021-02-16, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Vad heter beteendet då man väljer att sticka innan andra får den möjligheten?
Exempel: "Jag vill inte bli sårad och sviken, så jag sviker före dig"?

Så där det iaf alltid för mig. Närhet och svek gör mig livrädd, så jag springer innan du ens hunnit tänka tanken på att göra detsamma!
Tror kanske att det är en försvarsmekanism. Jag själv är notoriskt bra på att göra detta, både i romantiska och vänskapliga relationer. Har jag minsta lilla misstanke om att en person som jag tycker om kommer att lämna mig så fryser jag ut den personen direkt. Ofta så har jag bara inbillat mig situationen, vilket gör att man går miste om ganska många relationer med folk.
Citera
2021-02-16, 18:52
Bannlyst
FUCK FUCK FUCK !!! SATANS I HELVETE JÄVLAR I HELVETE OCH HANS FULA MOSTER !!!!

är bara på ett skithumör i dag
Citera
2021-02-18, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Den-unge-Werther
Tror kanske att det är en försvarsmekanism. Jag själv är notoriskt bra på att göra detta, både i romantiska och vänskapliga relationer. Har jag minsta lilla misstanke om att en person som jag tycker om kommer att lämna mig så fryser jag ut den personen direkt. Ofta så har jag bara inbillat mig situationen, vilket gör att man går miste om ganska många relationer med folk.

Jag tänker mer på anknytningsteori, något jag är redo att arbeta med och förändra!

Läs på om det, bara ett litet tips.

On topic:

Hade en förlamande ångest igår, särskilt på kvällen.. alltså en sådan som sög ut all energi. Önskar att jag slapp det! :-/
Citera
2021-02-21, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Har en stalker som jag misstänker har Münchhausen by proxy, där djur förekommit som offer, personen har berättat om att denne har orsakat skador genom råkat utföra fysiskt våld och även felaktig kost som denne har läst på om genom forum som framkallat allvarliga sjukdomstillstånd.
Utan att jag har gjort personen något så är denne bara ute efter att sabotera mitt liv, och säger önska död på mig för jag inte vill ha kontakt då personen var otroligt elak och nervärderande.
Kontaktar folk bara för att tala om dåliga saker om mig och drar till med lögner och förvrängningar.

Jag har försökt tänka det går över snart, men nej månaderna går och människan är lika sjuk och besatt ändå av mig.

Men får väl hoppas på att det blir karma.

Om personen sagt detta till dig borde du anmäla, direkt!
Hemskt att personen skadar djur! Försök spara allt hen skriver till dig, konversationer etc och spela in era samtal om personen ringer dig. Lämna sedan till polisen så att eventuella husdjur blir omplacerade och räddade! Och ansök om besöksförbud.
Om personen kontaktar dig vid upprepade tillfällen trots besöksförbud kan den tillslut få fängelse, men först böter såklart
Citera
2021-02-21, 20:45
Medlem
Citat:
Jag tänker mer på anknytningsteori, något jag är redo att arbeta med och förändra!

Läs på om det, bara ett litet tips.

On topic:

Hade en förlamande ångest igår, särskilt på kvällen.. alltså en sådan som sög ut all energi. Önskar att jag slapp det! :-/
Det är ju grymt. Hoppas det ordnar sig för dig.

Jo, studerade anknytningsteorin på gymnasiet.
Citera
2021-02-21, 23:20
Avslutad
Idag är jag på sånt jävla fitthumör och alla, precis alla jävla idiotmänniskor är en piñata och jag är inte rädd för att använda mitt baseballträ.
Citera
2021-02-23, 12:33
Avslutad
Jag har mått bättre ett tag nu. Börjat se världen och samhället lite annorlunda på sistone. Försöker lämna mitt förflutna som konspirationsteoretiker och tangentbordskrigare bakom mig. Kan nog aldrig förlåta mig själv för all idioti jag bidragit med på denna sajt och som altid kommer hemsöka mig. Det enda rätta är att gå vidare ur detta mentala träsk jag befunnit mig i.

Det var allt.
Citera
2021-02-23, 21:09
Avslutad
Fått panikångestattacker nästan varje dag i ca 3 veckor. Inte kunnat jobba ordentligt tvungen att dra hem, inte dragit dit alls och sjukanmält mig osv.

Är nästan säker på att jag kommer bli av med jobbet pga detta
Citera
2021-02-24, 08:05
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keny69
Fått panikångestattacker nästan varje dag i ca 3 veckor. Inte kunnat jobba ordentligt tvungen att dra hem, inte dragit dit alls och sjukanmält mig osv.

Är nästan säker på att jag kommer bli av med jobbet pga detta
De kan inte säga upp dig pga sjukdom. Kontakta läkare, få sjukintyg och se till att få hjälp! Panikångest är hemskt att leva med men är inte permanent.
Citera
2021-02-25, 14:36
Medlem
Ångest och åldersnojor, jävla helvete. De senaste 10 åren har varit som en ren dvala. Helt jävla sjukt!!
Citera
2021-02-25, 15:30
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ångest och åldersnojor, jävla helvete. De senaste 10 åren har varit som en ren dvala. Helt jävla sjukt!!
Vill du utveckla det där lite mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in