2021-02-25, 15:01
Medlem
rainbowias avatar
Har knappt hämtat mig från denna superdag. Ja, detta spetsade till stafettuttagningen. Går väl inte att förbise Jonna, som nämnts hade ankarsträckan varit ett drömscenario annars i värsta fall kan hon få en stabil startsträcka. Linn kanske repar sig så pass att hon kan knipa sträcka 1?

Man blir trött på norska herrarnas tripplar och kvadruplar. Norska damerna gjorde för mig en oerhörd laginsats. 4 norskor topp-7 fanns knappast på kartan - samtliga är som bäst när det gäller.
Citera
2021-02-25, 15:05
Medlem
Green-Spirits avatar
Har svårt att se Linn Svahn åka några fler lopp i VM efter denna bleka insatsen idag.
Teamsprint - Nej. Bomba på en stafettsträcka - Nej. Bli avhängd i skiatlon - Nej.
Citera
2021-02-25, 15:06
Medlem
Kamil89s avatar
Det gick inte att titta på sprintfinalen.
Berätta för oss, fuskade svensken igen på banan idag?
Förresten gratulerar jag svenskarna till din enda guldmedalj vid detta världsmästerskap.
Citera
2021-02-25, 15:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Öppnar ju möjlighet för Linn att åka skiathlonen och lämna teamsprinten till Jonna och Maja (eller Hagström). Johanna kan se till att vi alltid ligger först. Tänk att man bara kan SÄGA en sån sak... Och Jonna sparar energi och spurtar. Kan det bli bättre?

Eller nä, vad dum jag är. Frida, Ebba, Ribom och Kalla petar man inte.

Onekligen ett lyxproblem för ledningen. Johanna eller Maja. Sett åkmässigt kanske Johanna utifrån också att den individuella sprinten skulle spela stor roll. Men Maja har ju mer erfarenhet. Sedan kan man ju absolut inte räkna bort Linn heller. Sett över hela säsongen fortsatt den överlägset bästa trots en plump i protokollet idag. Synd att man inte får ställa upp med både ett A som ett B-lag.
Citera
2021-02-25, 15:07
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Nej, det är bättre att anmäla som off topic och trams faktiskt som jag har gjort.

Det har du ju såklart rätt att göra. Det går fortfarande att ignorera det om man nu gillar yttrandefrihet.
Citera
2021-02-25, 15:07
Medlem
Kamil89s avatar
Grattis till den vackra Lampic och den magnifika Falla, som var de bästa och bara förlorade för en svensk bedragare.
Citera
2021-02-25, 15:09
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja tyvärr. Skadan hämnade henne. Men kul med Jonna! Detta innebär väl att hon är given i stafetten och kanske att den på tidigare förhand givna Svahn bänkas.

Jag tror det är mer än bara axelskadan. Linn är ung och har inte erfarenhet att falla tillbaks på när det kommer till stora mästerskap.
Tror att stundens allvar slog till faktiskt.
Nu vet vi ju inte hur allvarlig skadan har varit, men jag tror inte att den påverkade henne så mycket just idag. Uppladdning va inte optimal, men så är det med elitidrott.

Även om Linn haft en optimal uppladdning så tror jag faktiskt inte att hon hade haft en chans mot Jonna idag. Silver utan tvekan, men det där extra trycket som Jonna hade har jag hittills inte sett Linn ha när hon vunnit.
Jonna va helt enkelt överlägset bäst idag. Precis som Stina när hon vann OS-guld.
Citera
2021-02-25, 15:10
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamil89
Grattis till den vackra Lampic och den magnifika Falla, som var de bästa och bara förlorade för en svensk bedragare.

Jag vill inte ens veta hur lite man har som pågår i ens liv så att man orkar lägga sin fritid trolla på ett utländskt forum med Google Translate.
Citera
Medlem
GrandCanyons avatar
Citat:

Va??
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonpool
Stafetten tas ut på onsdag... mycket kan hända innan dess 🤔
Men självklart har Jonna stärkt sina aktier

Jo men man återför ju inte formen så där snabbt. Linns tränare var inne på att det var missad träning som låg bakom resultatet inte att hon känner av axeln. Det så klart öppnar ju mer för henne än att det gör ont när hon åker.
Citera
2021-02-25, 15:14
Medlem
Swetis avatar
Citat:
Och var är Svans galna fan? Varför skriver hon inte här idag?
Vi har skrivit om det hela dagen, men eftersom du bara översätter från Google Translate blir det svårt för dig att förstå. Som med mycket annat i livet antar jag.
Citera
2021-02-25, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Om det nu är skadan från fallet i sprinten i Ulricehamn som har spökat för Linn sedan dess, varför i h-vete deltog hon då ens i teamsprinten dagen efter där?

Hon fick inflammationen i axelmuskeln EFTER loppen på söndagen - visst, hon hade ont, men det har man väl alltid efter ett fall på axeln...

Men skadan förvärrades av belastningen på söndagen...

Som en del andra här påtalat - men skadan på Linn var värre än kommunicerat, och, sviterna efter rehab såg vi idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in