2021-02-25, 14:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Hur många "gamlingar" känner du? Jag kan slå vad om att jag känner fler. Som gammal tant, nästan i ålder med Esb så känner jag en hel del människor som är i samma ålder och äldre än Esb. Det är ingen av de som jag känner som saknar förmåga att förstå vad som händer runtomkring dem eller som saknar förstånd. De som jag har i min bekantskapskrets är betydligt bättre möblerade i skallen än vad en del deltagare i den här tråden visar prov på att vara.

Du underkänner alltså oss alla! Du påstår att vi inte vet vad vi gör från ena dagen till den andra. "Man ska inte göra affärer med gamlingar i den åldern." Jag och mina vänner ska alltså inte få göra affärer? Vem f-n är du som ska bestämma över oss på det sättet. Så jävla lågt.

I en annan tråd påstår du att du inte är gammal, kanske dags att avslöja din riktiga ålder?
"Jag är inte gammal men tillhör en riskgrupp"
Senast redigerad av pe11e 2021-02-25 kl. 14:43. Anledning: Tillägg
2021-02-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ja eller riva när en byggare gått igenom kåken.
Oavsett så är priset rimligt.

Det är ett vettigt pris, de flesta andra bostäder är övervärderade idag.
2021-02-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Hur många "gamlingar" känner du? Jag kan slå vad om att jag känner fler. Som gammal tant, nästan i ålder med Esb så känner jag en hel del människor som är i samma ålder och äldre än Esb. Det är ingen av de som jag känner som saknar förmåga att förstå vad som händer runtomkring dem eller som saknar förstånd. De som jag har i min bekantskapskrets är betydligt bättre möblerade i skallen än vad en del deltagare i den här tråden visar prov på att vara.

Du underkänner alltså oss alla! Du påstår att vi inte vet vad vi gör från ena dagen till den andra. "Man ska inte göra affärer med gamlingar i den åldern." Jag och mina vänner ska alltså inte få göra affärer? Vem f-n är du som ska bestämma över oss på det sättet. Så jävla lågt.

Ebba har sagt hon ska backa om Esbjörn verkligen inte vill sälja. Varför ska Ebba inte hålla sitt löfte?
2021-02-25, 14:29
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Förvaltare finns redan för de med gravt nedsatta kognitiva förmågor, annars god man.
Esbjörn hade ingendera så han var uppenbarligen tillräckligt med för att anses inneha rättshandlingsförmåga.

Jag ifrågasätter inte Esbjörns kognitiva förmåga eller rättslig handlingsförmåga.

Men vi ser hur pass stora proportioner denna affär fått, så pass stor att den kan påverka kommande valrörelse och regeringsbildning, så kanske är det bäst då att affärer med pensionärer förbjuds så att ingen ska behöva bli misstänkliggjord i onödan och inga frågetecken kring dylika affärer uppstår.
2021-02-25, 14:31
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
4 (fyra) mail med förfrågan om Ebbas kontonummer har förblivit obesvarade av Ebba Busch, varför?
- Ebba vill inte ha tillbaka handpenning, hon har aldrig det velat, det skulle ju raserat hela hennes plan att erövra Esbjörns fastighet.

Innan utväxling av pengar kan bli aktuellt behöver parterna enas om affären.

Det förstår alla som har sunt förnuft.

Ebba erbjöd ett möte för att lösa den saken.
Esbjörn vägrade.

Nästa vecka är det så domstolen som erbjuder ett möte för att lösa den saken.

Esbjörn har nu vis sitt ombud meddelat att han inte vill komma på mötet.

Det finns en part som hela tiden försökt lösa tvisten, och det finns en part som hela tiden vägrar och istället hänger sig åt är sprida lögner i massmedia.
2021-02-25, 14:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag ifrågasätter inte Esbjörns kognitiva förmåga eller rättslig handlingsförmåga.

Men vi ser hur pass stora proportioner denna affär fått, så pass stor att den kan påverka kommande valrörelse och regeringsbildning, så kanske är det bäst då att affärer med pensionärer förbjuds så att ingen ska behöva bli misstänkliggjord i onödan och inga frågetecken kring dylika affärer uppstår.

Enklast är att dylika ärenden utreds av en oberoende myndighet utan parternas inblandning. Under utredningen är all info hemlig. Vid "dom" frigörs all info. Då hade denna tvist varit löst på en vecka med bara notiser i media.
2021-02-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Binninge lever redan i utkanten. Han är sedan länge socialt stigmatiserad som dömd för sexualbrott mot barn.

Ebba däremot har problem.
Precis som jag skrev:
Det är precis white trash som Binninge och Pernroth Lüllmaa som ger sig på människor som Esbjörn Bolin. Det är bara att kolla på Binninges Facebook hur mycket energi han lägger på att framställa sig som förmögen och framgångsrik. Det fotograferas middagar på renfilé och fina viner. Det är Esbjörn som betalar för att han ska låtsas ligga på topp.
2021-02-25, 14:35
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Varför kontaktade Esbjörn inte Ebba då?

Att öppna ett ånger-ärende med hot om smutskastning, får nog ingen motpart på bra humör, eller hur?

Själv brukar jag prata snällt med supportpersonal och kundtjänster, för man får sällan mer rätt för att man skriker på dom.
Han var väl rädd och hade ångest när han fick veta innebörden av vad som skett, Därför tog brorsonen och kontaktade Ebba och sen ledde det ena till det andra.

Ebba är otroligt omogen men även viljestark. Det visar att hon inte kommer att klara en roll som ev. framtida minister. Vilken annan partiledare tror du hade agerat som Ebba gjort?
2021-02-25, 14:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
JB är ett riktigt monster som våldtagit och torterat småbarn.

Då är vi i alla fall överens om att den beskrivna gärningen utgör tortyr och våldtäkt och är den som för sådant är ett monster.

En enig tingsrätt och en enig hovrätt anser till skillnad från dig att gärningen är bevisad och att han har begått dem. HD likaså genom att de inte tog upp överklagandet.

Han dömdes till 2 års fängelse för att, som du uttrycker det, ha torterat och våldtagit småbarn.
2021-02-25, 14:41
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Esbjörn påstår sig ha försökt betala tillbaka handpenningen men inte lyckats. Det förändrar inte det juridiska läget till hans fördel även om han lyckas få tillbaka pengarna till Ebbas konto.

Esbjörn hade inte behövt något kontonummer om han varit trovärdig i backandet hos banken.

.

Skitsnack. Står på insättningen var/vilket kontonummer pengarna kommer ifrån.
Så, det visste han. Däremot så har väl ombuden och KFM tagit de 375k som fördes över.
2021-02-25, 14:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildaWebben
Ebba har sagt hon ska backa om Esbjörn verkligen inte vill sälja. Varför ska Ebba inte hålla sitt löfte?

Varför vill inte Esbjörn bidra till att backa affären när Ebba håller sitt löfte och erbjuder möjligheten?
2021-02-25, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag ser en desperation hos dig, och andra, när man försvarar Ebba för att rädda KD från att hamna under riksdagsspärren. Jag delar inte din desperation. Skulle det visa sig att skräpfolk fortsätter styra och ställa över Sverige är jag beredd att inrätta mig därefter som gamling och bo stora delar av året på annan ort än Sverige.

Bland partiledarna i vårt land som har det stora ansvaret för Sverige brukar jag jämföra Busch med Lööf.
Det är inte svårt att se vem av de båda som är ärligast och homogenast.

Men det går inte att allmänt bevisa utan jag får gå på fataburen av livserfarenhet och fallenhet för att därav på humanistiskt bildad grund dra slutsatser om olika personligheter efter löpande studier genom massmedia av dem.

Att du framställer Busch - som Mellin och Guillou gör i Aftonbladet och andra i den andra tabloiden - som elak/ond, säger mig att du röstar vänsterliberalt och önskar fortsätta jag säger inte ondskan men nästintill detta i Sverige.

Är man lyhörd ser man en glidande övergång i adjektiv/adverbial från vänsterliberalt håll i era dominerande media: från rasist till ondskefull/elak.

Rasist börjar ju slitas ut som begrepp efter misshandel av begreppet och då måste hittas nya invektiv.
Ond och elak är de liberalprogressivas nya modeord och slagord.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-02-25 kl. 14:51.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in