Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag ser en desperation hos dig, och andra, när man försvarar Ebba för att rädda KD från att hamna under riksdagsspärren. Jag delar inte din desperation. Skulle det visa sig att skräpfolk fortsätter styra och ställa över Sverige är jag beredd att inrätta mig därefter som gamling och bo stora delar av året på annan ort än Sverige.
Bland partiledarna i vårt land som har det stora ansvaret för Sverige brukar jag jämföra Busch med Lööf.
Det är inte svårt att se vem av de båda som är ärligast och homogenast.
Men
det går inte att allmänt bevisa utan jag får gå på fataburen av livserfarenhet och fallenhet för att därav på humanistiskt bildad grund dra slutsatser om olika personligheter efter löpande studier genom massmedia av dem.
Att du framställer Busch - som Mellin och Guillou gör i Aftonbladet och andra i den andra tabloiden -
som elak/ond, säger mig att du röstar vänsterliberalt och önskar fortsätta jag säger inte ondskan men nästintill detta i Sverige.
Är man lyhörd ser man en glidande övergång i adjektiv/adverbial från vänsterliberalt håll i era dominerande media: från
rasist till
ondskefull/elak.
Rasist börjar ju slitas ut som begrepp efter misshandel av begreppet och då måste hittas nya invektiv.
Ond och elak är de liberalprogressivas nya modeord och slagord.