2021-02-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
En stor majoritet av skribenterna i tråden står bakom Ebba i detta, precis som en stor majoritet av befolkningen.

Det är därför Ebba är så populär och har så högt förtroende hos folket.

Å sen vaknade du o hade filten i örat!

Finns inga stora majoriteter av skribenter här som står bakom Ebba däremot finns det enormt många inlägg av de vilsne männen som bombar allt o alla med hur rätt hon har som ska avhända Esbjörn sin fastighet.

Med sådana "vänner" behöver Ebba inga fiender.
2021-02-25, 13:59
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Om nu gamlingen ångrat sig. Varför kontaktade han inte Ebba dagen efter? Varför började den här historien med att Esbjörns brorson ringer upp Ebba och är förbannad först 10 dagar efter köpekontraktet är påskrivet och hotar att hänga ut henne i pressen om hon inte backar?
Märker att du inte känner någon som är äldre. Har du tänkt tanken att Esbjörn kanske glömt bort händelsen men blev påmind då brorsonen upptäckte kontraktet?
2021-02-25, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Läste genom detta som snabbast, en del vittnesmål om hur målsägande sagt hon blev våldtagen, rädd bli med barn osv. Förlorat oskulden
Sen i slutet kom det en redogörelse om vad som skett. Direkt tänkte jag - vänta nu? Det stämmer ju inte

Så först sa hon till vänner att blivit våldtagen, av med oskulden etc.
Men det var lögn?

Sedan var det tydligen en lögn att hon blivit utkastad med.
En till lögn?

J-ligt obehagligt att läsa om och jag är j-ligt glad jag inte är polisutredare i sådana här fall.
ja jag reagerade över det med. Historierna gick inte ihop, och det var många lögner av tjejen. Hur ska man då kunna lita på att något var sant av det?
2021-02-25, 14:01
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
E har försökt återge henne handpenningen men såvitt jag vet har han inte fått tag på hennes kontonummer på banken.

Vad jag förstår fanns det ingen opartisk person på hans sida som bevittnade försäljningen.?!

Dessutom fick EB ingen lagfart det saknades uppgifter bla en del av de handlingar som måste finnas.

Esbjörn påstår sig ha försökt betala tillbaka handpenningen men inte lyckats. Det förändrar inte det juridiska läget till hans fördel även om han lyckas få tillbaka pengarna till Ebbas konto.

Esbjörn hade inte behövt något kontonummer om han varit trovärdig i backandet hos banken.

Angående opartiska personer, så är de inte speciellt opartiska om de tagit någons sida.

När det gäller köpebrevet så saknas det mycket riktigt och det här ältades framlänges och baklänges för flera månader sedan.
2021-02-25, 14:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det kanske helt enkelt behövs en ny lag - En Lex Ebba.

Inför en regel genom lagstiftning som gör det förbjudet att köpa egendom ägt av pensionärer alternativt, ett förbud för pensionärer att sälja sin egendom såtillvida de inte kan visa upp ett färskt intyg på att de besitter full kognitiv funktion samt har sina anhörigas godkännande av affären.

Ja, då slipper vi sådana här diskussioner, huruvida någon har utnyttjat eller inte utnyttjat en äldre person.
Förvaltare finns redan för de med gravt nedsatta kognitiva förmågor, annars god man.
Esbjörn hade ingendera så han var uppenbarligen tillräckligt med för att anses inneha rättshandlingsförmåga.
2021-02-25, 14:04
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Esbjörn påstår sig ha försökt betala tillbaka handpenningen men inte lyckats. Det förändrar inte det juridiska läget till hans fördel även om han lyckas få tillbaka pengarna till Ebbas konto.

Esbjörn hade inte behövt något kontonummer om han varit trovärdig i backandet hos banken.

Angående opartiska personer, så är de inte speciellt opartiska om de tagit någons sida.

När det gäller köpebrevet så saknas det mycket riktigt och det här ältades framlänges och baklänges för flera månader sedan.
Det går att plocka ut en postväxel och ställa ut den på EBT och sedan skicka eller lämna över densamma. Busenkelt att ordna via banken.
Nu har iofs inte Esbjörn försökt att skicka tillbaka några pengar.
2021-02-25, 14:05
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Du menar att artikeln i AB ljuger?? Länkar den en gång till: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad

Den publicerads i höstas. Gott om tid att anmäla för förtal. Men inget har hänt. Vad kan det bero på

Nu vet jag inte mer än vad man kan tänka ut genom att läsa pressen. Men för mig verkar det som EB står upp mot ett gäng personer som det borde ha tagit stopp för för bra många jävla år sedan.

Att jaga underskrifter på testamente på folks dödsbädd. Ett juridiskt ombud som mest verkar företräda andra än klienten. Inga lirare som jag tror på direkt...
Ebbaklanen blir verkligen mer och mer desperat.
På vilket sätt skulle jag ha påstått att AB ljuger i mitt inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Tycker inte du att det är lite märkligt att den som bara vill ha någonstans att bo söker upp "ägaren till övergivet förfallet hus"? Huset är enligt Ebba obeboeligt.

Om Ebba bara var ute efter bostad hade hon inte gått på ägaren till ett hus som inte är till salu utan hon hade letat bland hus som är ute till försäljning. Ebba visste exakt vad hon gjorde. Hennes agerande visar ju att det inte var huset hon var ute efter utan tomten. En tomt med rätt läge som kan ge rejält med klirr i Ebbas kassa om hon kommer över den.

(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

För oss som inte är för förblindade av Ebba är det uppenbart att hon är lika god kålsupare som resten av de inblandade i den här härvan. Offret och den ende det är synd om är Esbjörn. Man går helt enkelt inte på en 81-åring.
2021-02-25, 14:06
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Enligt EB så har man försökt få till ett samtal om förlikning under hela hösten. Motparten har nu gått ut i pressen med ett anbud som i princip går ut på att affären skall gå om intet, i gengäld skall EB få ersättning.

Det är väldigt tydligt att motparten(troligen inte Esbjörn det är någon/några andra som drar i trådarna..) absolut vill ha marken. Därav denna mediala cirkus.

Nja, Ebba får stå för sina kostnader och Esbjörn får stå för sina kostnader, plus en symbolisk summa till Ebba. Det är vad Esbjörnsidan yrkar på. Dvs Ebba går hundratusentals kronor back, blivit karaktärsmördad i media och har inget hus att flytta in i.

Vilket generöst erbjudande.
2021-02-25, 14:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

För oss som inte är för förblindade av Ebba är det uppenbart att hon är lika god kålsupare som resten av de inblandade i den här härvan. Offret och den ende det är synd om är Esbjörn.
Han får ett pris han är nöjd med för sin förfallna fastighet, på vilket sätt är det synd om Esbjörn.
Han varken bor i eller är i det gamla rucklet på fritiden.
2021-02-25, 14:11
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Tycker inte du att det är lite märkligt att den som bara vill ha någonstans att bo söker upp "ägaren till övergivet förfallet hus"? Huset är enligt Ebba obeboeligt.

Om Ebba bara var ute efter bostad hade hon inte gått på ägaren till ett hus som inte är till salu utan hon hade letat bland hus som är ute till försäljning. Ebba visste exakt vad hon gjorde. Hennes agerande visar ju att det inte var huset hon var ute efter utan tomten. En tomt med rätt läge som kan ge rejält med klirr i Ebbas kassa om hon kommer över den.

(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

Då tycker jag du gör den intellektuella övningen och tittar på hur många hus som varit till salu där, de senaste två åren. Det är typ inga hus alls.

Att då ta till plan B och fråga runt, är i sak inte fel. Esbjörn nappade på kroken och så länge han bedöms vara tillräckligt klar i huvudet, så måste han få göra affärer, eller hur?

Fastigheten ger inget klirr i kassan om hon behåller den och bor där som hon sagt. Snarare en rejäl åderlåtning i hennes kassa att få det beboeligt.
2021-02-25, 14:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du måste skämta - han har misskött det å det grövsta och det är ett under att han inte blivit avvisad av tinget. Att diskutera fall och klienter öppet i media är så långt från god sed man kan komma.

Det där har jag inte skrivit!
RÄTTA!
2021-02-25, 14:15
Medlem
Citat:

För oss som inte är för förblindade av Ebba är det uppenbart att hon är lika god kålsupare som resten av de inblandade i den här härvan. Offret och den ende det är synd om är Esbjörn. Man går helt enkelt inte på en 81-åring.

Ok jag är förkyld och inte direkt klar i formuleringarna, tar det en sista gång. Det aktuella området har ont om fastigheter ute på marknaden. Att då försöka köpa en övergiven fastighet verkar inte alls konstigt för mig. Snarare bra för hela området då ett ruckel inte direkt höjer värdet på området generellt sett.

Jag tror att EB har ärliga avsikter här.

Motståndarlaget då? En tant som jagar underskrift på testamente på ensamma äldre mäns dödsbädd?

Ett juridiskt ombud som inte verkar vara jurist? Och som dessutom verkar insyltad med andra personer som har ekonomiska intressen i frågan? Som dessutom mer eller mindre verkar ute efter att omyndigförklara sin egen klient.

Klienten som förövrigt beskrivs som glasklar av folk som känner honom? https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Ky3dxM/hela-sanningen-om-ebba-buschs-huskop-ar-inte-berattad

Ja vem ska man tro på tro på tro på....jäääättesvårt att välja????

Nu är jag förkyld och orkar inte käbbla mer om det här, det är uppenbart att folk som har ekonomiska intressen i frågan har hittat till tråden, det har INTE jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in