2021-02-11, 10:17
Medlem
Hamsterbolls avatar
Libero har nu reklam med svart pappa och mulattbarn och HM newborn svart mamma och svart barn.

Mina barn är med på en modellsida och exakt alla jobb så vill de ha barn som är svarta. Så himla tråkigt.
Citera
2021-02-11, 14:50
Medlem
Man ger blotta fan i vad Svenskar tycker. Jag skrev till en myndighet och klagade över att jag inte känner mig inkluderad som Svensk för att det bara var olika hudfärgshandikappade på deras internetsida. För det var bara massa sånna. Den enda som var vit var en rasblandartjej (blondin med kolsvart unge). Svaret uteblev

Senare skrev jag och sa att jag var arab och att i mitt hemland är det en ful gest att hålla upp handflatan. Då fick jag genast ett lismande svar och att dem skulle ta bort den gesten (typ som om någon gör high five mot en) från sidan.

Det är mer än att de bara vill vara inkluderande mot alla. De vill visa hur det ska se ut i Sverige. De enda vita som får vara med är de som rasblandar
Citera
2021-02-21, 22:28
Medlem
Svartingar är definitivt det nya svarta. I Skodas reklam får vi följa med en hel negerfamilj som ska på hockeyträning.
Negrer ska med våld in i alla sammanhang, gärna sådana som är fullständigt osannolika att just negrer skulle förekomma i.
Citera
2021-02-25, 11:45
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Har inte reklamvärlden snart uppnått negermättnad?

Det tror jag inte.

Löfbergs Lila kör neger i sin senaste kaffereklam som går på Youtube.
Antar att de gör det pga. uttrycket: Kaffeneger

Klädföretaget Zalando kör enbart negermodeller i sin klädreklam som går på Youtube.
Även på sin hemsida har negerer som klädmodeller:
https://www.zalando.se/

Företaget Notar som kör reklam i Stockholms Tunnelbana, det är alltså en mäklarfirma, reklamen kryllar av negerbäbisar och äldre negrer, bostadsköpande är väl inte direkt något negrer brukar syssla med då de får gratis lägenheter och villor (om de har "för stor" familj) av korrupta tjänstemän och politiker.

Negrar ska in överallt, helt onaturligt och en sak som skapar aversion mot företaget.
En sak om de gör reklam med negerer i Afrika, men det är inte ok här.
Citera
2021-02-25, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Problemen med att åtgärda rasfrågan i reklam är två:

1. Vi som stör oss på rasblandarpropagandan köper ändå produkten om det är en bra produkt. Vi blir sura, men inte så sura att vi inte köper. Ett köp av en kund som stör sig på reklamen för produkten är ändå ett köp. Dina missnöjda pengar är lika mycket värda som någons nöjda pengar.

2. Vita vuxna män är den gruppen av människor som påverkas minst av reklam. Så det är nästan bortkastat att rikta en reklam till oss. Vi kan se reklamen, och gilla reklamen men det betyder inte att vi blir särskilt mer benägna att köpa produkten ändå. Är det en produkt som vi gillar blir vi inte heller avskräckta av en dålig reklam (se punkt 1). Andra grupper påverkas väldigt mycket mer av reklam. Andra grupper avstår även att köpa om de tycker reklamen för produkten är dålig.

Finns cancelculture. Vi vita män är sämst på cancella saker, det är tom så att skulle vi cancella något så får det andra att köpa det.

Ja så är det ju, men sen så tror jag många ser det som positivt att vara woke just nu. Det är mode helt enkelt.
Även om jag hatar negerreklamer så kan jag ändå känna att reklamer som enbart har vita kanske inte är lika hippa. Ja det är konstigt. På sätt och vis är det lite underhållande att se svarta spela läkare och sitta ordentligt med vit skjorta och glasögon på kontor. Det blir komedi över det och över att gissa vilka raskombinationer som reklammakarna hittat på till nästa gång. Men efter ett tag stänger jag av reklamerna.

Det enda företag jag försöker bojkotta pga deras wokehet är H&M. Där har det gått för långt och det finns alternativ till H&M.

IKEA ger mig avsmak men hur ska man undvika handla där?
Citera
2021-02-25, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

IKEA ger mig avsmak men hur ska man undvika handla där?

IKEA är svår att undvika. Men man kan ju försöka minska konsumtionen genom att: Finns det motsvarande produkt i annan butik inom rimligt avstånd?
Måste jag verkligen ha en ny? Kan jag skippa att äta/fika där under besöket? Samt undvika att köpa annat än just det du åkte för (blir ju lätt att man köper småprylar med "titta vilka billiga galgar" osv). Samt våga försöka stå emot/avleda ev. sambo/frus spontanköp av extraprylar där.
Citera
2021-03-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag trodde att målgruppen för Mercedes var äldre vita män som gillar småtråkig lyx?

Dom har man redan - nu vill man ha negerköpare
Citera
2021-03-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Fy fan, såg precis Hotels.com reklam på tv4, en svart kvinna omkring 30 år gammal planerar sin semester, hon har en hästansikte, väldigt maskulin,
det är den andra reklamen efter Skoda där de väljer fula svarta kvinnor bara för att jävlas, det ska föreställa en vanlig svart

Denna kvinna är en halvkänd skådespelerska - hon var servitris i cafe på gärdet med Al Pitcher
(hon bor i Sverige - vet ej hur känd hon är). Hon var även med i en tysk långfilm (kan ha handlar
om spioneri/nazism) - hon är nog arabiska - vet ej namnet men nån annan kan hjälpa till.
Citera
2021-03-03, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Klädföretaget Zalando kör enbart negermodeller i sin klädreklam som går på Youtube.
Även på sin hemsida har negerer som klädmodeller:
https://www.zalando.se/ *

Företaget Notar som kör reklam i Stockholms Tunnelbana, det är alltså en mäklarfirma, reklamen kryllar av negerbäbisar och äldre negrer, bostadsköpande är väl inte direkt något negrer brukar syssla med då de får gratis lägenheter och villor (om de har "för stor" familj) av korrupta tjänstemän och politiker. **

* dom vänder sig till negrer som köpare - vi har negerkläder (men sett i stort har ju inte negrerna jätteköpkraft)

** just det nu skall negrerna o de med negarungar skaffa köpebostad genom Notar

Vi har haft massor med spelreklam med negrer men det är ju razze o spelar på fördomarna
att negrer är dumma o i huvudet o kan inte räkna
Citera
2021-03-03, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Som reklammakare har du inget val. Att fortsätta vända sig till enbart vita i raklamen gör att du försätter dig i en omöjlig sits. ,

Köper inte detta - dyra saker vita modeller

Billigt skit i krimskrams - negermodeller - eller barn

Negrer o barn har dålig köpkraft

Kondomer - negrer o araber för dom vill produsera ungar o könssjukdomar
Citera
2021-03-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 811919513114
Feminismen tjänar på invandringen eftersom dom flesta som kommer är män vilket skapar ett underskott på kvinnor vilket gör att deras värde ökar och därmed deras inflytande.

Judar tjänar på att ursprungsbefolkningen blir minoritet för då ökar deras makt och de behöver inte vara rädda för pogromer. *

Stora företag som IKEA**, ICA och andra kedjor tjänar på att vi blir fler i Sverige så dom ställer sig bakom invandring och rasblandning genom sin reklam. .

* Judar är smarta - det blir fler dumma att lura av pengar - se bara på de stora julsångnerna
White Christmas - Rudolf med Röda Drulen - judar har skrivit dessa kristna sånger för skulle
de skriva till judar kunde de bara få 6% av befolkningen att köpa

** köper inte detta - IKEA kan satsa sina stora reklampengar i länder med minst 5 x större befolkning
än sverige
Citera
2021-03-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Har noterat att Mercedes har negrer i sin reklam. Borde det inte ha varit araber istället med tanke på hur ofta man ser dessa köra omkring i märket.

Brukar bilmodellerna i denna reklam vara av karosstypen ”4-dörrars neger”? D v s en fyrdörrars sedan med B-stolpe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in