2020-12-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Problemen med att åtgärda rasfrågan i reklam är två:

1. Vi som stör oss på rasblandarpropagandan köper ändå produkten om det är en bra produkt. Vi blir sura, men inte så sura att vi inte köper. Ett köp av en kund som stör sig på reklamen för produkten är ändå ett köp. Dina missnöjda pengar är lika mycket värda som någons nöjda pengar.

2. Vita vuxna män är den gruppen av människor som påverkas minst av reklam. Så det är nästan bortkastat att rikta en reklam till oss. Vi kan se reklamen, och gilla reklamen men det betyder inte att vi blir särskilt mer benägna att köpa produkten ändå. Är det en produkt som vi gillar blir vi inte heller avskräckta av en dålig reklam (se punkt 1). Andra grupper påverkas väldigt mycket mer av reklam. Andra grupper avstår även att köpa om de tycker reklamen för produkten är dålig.

Finns cancelculture. Vi vita män är sämst på cancella saker, det är tom så att skulle vi cancella något så får det andra att köpa det.

Dessutom är det ju inte så att media skulle lyfta fram och backa en sådan bojkott så att den skulle få brett genomslag och väcka debatt.
Citera
2020-12-22, 21:00
Medlem
En viss överrepresentation, va?
https://www.gant.se/herr-nyheter
https://www.gant.se/dam-nyheter
Citera
2020-12-24, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Har ni sett reklamen där Heidi Klum kör samma bil som sin negerhane? Jag ser den i samma stund som jag skriver. Det är vidrigt och onaturligt att en skönhet som Heidi skulle få för sig att gifta sig med en neger, det är extra otäckt att de försöker tjäna pengar på deras vissna förhållande.

Edit: Jag hoppas att de inte får några barn.

Edit 2: Jag hoppas att Heidi gifter sig med en tysk. Det skulle vara ett omoraliskt budskap om en dunderarisk modell fick barn med en neger.
Heidi Klum har fått tre barn med sin svarte make, nu är de skilda.
När Amors pilar bestämmer så flyger förståndet sin kos. Påminner om filmen Den Vita Massajen, som är ett praktexempel på idioti p g a Amors pilar!
Citera
2021-01-06, 21:47
Medlem
rex144s avatar
Fy fan, såg precis Hotels.com reklam på tv4, en svart kvinna omkring 30 år gammal planerar sin semester, hon har en hästansikte, väldigt maskulin,
det är den andra reklamen efter Skoda där de väljer fula svarta kvinnor bara för att jävlas, det ska föreställa en vanlig svart
Citera
2021-01-11, 14:55
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Stremingbetaltjänsterna (*), lär internt kommunicera att både när tydliga mångfaldselement visas i serier och tillika när de i sin egen mf lyfter fram att de själva har mångfald som ledstjärna, så får de kort efteråt i utsända utvärderande surveys positiv feedback ifrån svenska abbonenter.

Den välbeställda, politiskt röda Mede klassen gillar mångfald i såväl fiction som i mf. Då kan de själva ruska tupp till tanken att värdekonservativa (di slemma, som De Goda benämner "essde", "rassar" & "nassar") spyr i munnen åt detta.

I K E A och H & M flashar svartochbrett i sociala om Skänka sitt Tionde till B L M och till E X P O, för med detta som argument få kredd.

Så får ett varumärke Lajks, så får mellanchefer Ligga, i Sverige av idag.

(*) CMore, HBO Nordic, Netflix, Viaplay.
Citera
2021-01-20, 22:51
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
IKEA kör vidare med sin negerfamiljsreklam, men man försöker "chocka" lite med att man har en långhårig töntig vit gubbe som är pappa till ett flertal mulatter, mulattbarnen anser pappan extrems pinsam för han rockar loss till någon 80tals låt, går som reklam på Youtube.

Negermamman påminner om negermamman i tidigare reklamer.

Man får alltså flera flugor i en smäll här, dels ännu fler negrer i reklam, blandbarn samt att alla vita män är töntar. Åtminstone en triss i PK från Reklammakaren och IKEA som godkänner reklamen.

Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Fy fan, såg precis Hotels.com reklam på tv4, en svart kvinna omkring 30 år gammal planerar sin semester, hon har en hästansikte, väldigt maskulin,
det är den andra reklamen efter Skoda där de väljer fula svarta kvinnor bara för att jävlas, det ska föreställa en vanlig svart

IKEAs två senaste reklamfilmer har två fula negerkvinnor också.
Så de senaste 4 PK reklamfilmerna har fula negerkvinnor i de.
Citera
2021-01-21, 14:18
Medlem
jocke51s avatar
Tror att reklamindustrin skjuter sig i foten ( förhoppningsvis i bägge fötterna)

Man kan fråga sig: Spelar det någon roll om inte modellerna ser ut som en yngre version av mig själv, med rågblont hår och blå ögon?

Ja, naturligtvis, ur leverantörens synvinkel: Personer i reklam förväntas ge en koppling mellan produkten och konsumenten. Modeller som är socialt/kulturellt nära köparen skapar en sådan koppling. I samtida reklam är denna sociala, kulturella koppling ofta ersatt av en ideologisk länk: Konsumenten identifierar sig inte med modellen, utan med något bakomliggande, med diffusa "värderingar". Konsumenten föreställer sig att det i bakgrunden finns personer i samma sociala/kulturella situation som en själv - med rätt värderingar.

Inget av detta påverkar dock min köplust. Det gör däremot förekomsten av woke hos företaget. Woke - understödd av identitetspolitik och postmodernism - utgör den enskilt mest allvarliga anti-demokratiska trenden just nu.

(Det finns då snart inga företag att handla hos, men som woke-generationen mycket riktigt påpekar, så behöver vi ju inte konsumera så förbannat)
Citera
2021-02-03, 07:54
Medlem
jocke51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
12 år senare... Verkligheten har kommit ifatt negerfieringen, fyra i rad häromdagen. En utomstående sociolog som bara genom reklamen ska uttala sig om Sverige skulle skatta andelen svarta till 20% och blandäktenskapen till hälften (i 9 fall av 10 svart hane).

Lustig PK-fiering som eg inte ligger i tiden. Man får dock betänka att de flesta reklamare är Federleyliknande figurer som intet högre önskar än en svart stock rätt upp i röven, för att tala klarspråk.

Som nyopererad och oändligt med tid framför tv, så gjorde jag en helt ovetenskaplig undersökning under 1-2/2. Jag tittade främst på TV3,TV4 och Viaplay och räknade hur många etiska svenskar och hur många invandrare/ färgade som hade framträdande roller i reklamen.
139 aktörer prickade jag av ( i vissa fall samma tjommar såklart)
I 94 fall var det invandrare/ färgade i ”huvudrollerna” vilket ger 68%
Sett till befolkningen i stort en gigantisk överrepresentation såklart!
Citera
2021-02-04, 08:00
Medlem
Soterns avatar
Har inte reklamvärlden snart uppnått negermättnad?
Citera
2021-02-07, 01:42
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Har inte reklamvärlden snart uppnått negermättnad?
Knappast, så länge negern ligger i tiden hos de vänsterblivna får vi dras med den. Däremot har dom börjat introducera fler gulingar i reklamen och inte på bekostnad av negern...
Citera
2021-02-07, 12:04
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Har noterat att Mercedes har negrer i sin reklam. Borde det inte ha varit araber istället med tanke på hur ofta man ser dessa köra omkring i märket.
Citera
2021-02-07, 14:45
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Har noterat att Mercedes har negrer i sin reklam. Borde det inte ha varit araber istället med tanke på hur ofta man ser dessa köra omkring i märket.

Jag trodde att målgruppen för Mercedes var äldre vita män som gillar småtråkig lyx?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in