2021-02-22, 14:43
Medlem
Har en fråga till er som är kunniga. Köpte en billig gamingskärm för något år sen till min PS4, en "Zowie RL2755 Console e-Sports Monitor". Snabb responstid etc. Är det bortkastade pengar köra PS5 på den skärmen? Vet att den saknar 4K och funktioner som g-sync/freesync men den kanske duger i väntan på att man längre fram införskaffar sig något nyare?
Citera
2021-02-22, 15:10
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timecop1983
Har en fråga till er som är kunniga. Köpte en billig gamingskärm för något år sen till min PS4, en "Zowie RL2755 Console e-Sports Monitor". Snabb responstid etc. Är det bortkastade pengar köra PS5 på den skärmen? Vet att den saknar 4K och funktioner som g-sync/freesync men den kanske duger i väntan på att man längre fram införskaffar sig något nyare?

4k är bra om du har en stor skärm med titt avstånd. Har du en mindre så är 1080p bra eftersom 4k blir totalt irrelevant efter ett visst tum.

Kör på.
Citera
2021-02-22, 20:14
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timecop1983

Kör på så länge. PS5 saknar endå stöd för G-sync, Freesync och VRR om det ens kommer vet inte ens gudarna. Skulle Sony få tummen ur och komma med VRR stöd så lär det finnas betydligt fler bildvisare på marknaden att välja på när det är dags.
Citera
2021-02-23, 01:37
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Har du haft alla de problemen med din PS5? Din kontroller har drift, din fläkt är högljudd, du har coil whine, en korrupt HDD efter krasch och dessutom problem med att Wi-Fin kopplar ner sig?

Vilken jävla otur, jag har inte upplevt något av dem med min. Borde du inte kunna dokumentera de problemen och få en utbyteskonsoll?

Helt vanliga barnsjukdomar, är väldigt vanligt så här tidigt i en ny konsolgeneration.
Microsoft gick försiktigare fram denna gång, handkontrollen är t.ex. identisk med gamla Xbox One.
Så visst, Sony och Nintendo har haft högre andel barnsjukdomar helt enkelt för att de bakat in mer ny teknologi, då blir det större risk för fel och det tar ett tag innan det börjar dyka upp reviderade konsoler. Vill minnas det tog Nintendo nästan ett halvår innan alla nya konsoler hade uppdaterade joy-cons som hade bättre trådlös täckning.
Citera
2021-02-23, 22:08
Medlem
Jag köpte nyligen en ny TV, 4K och 60 FPS, HDMI 2.0.

Känner att PS5 och Xbox series x kommer nog mestadels släppa sina spel på 4K och 60FP som standard i alla fall. Känner inte att det var värt 4-5000 kr (nästan uppe i en PS5a) till för HDMI 2.1 och 120FPS.

Gjorde jag ett jättemisstag eller var jag klok i detta beslut?
Citera
2021-02-24, 00:39
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rayko
Jag köpte nyligen en ny TV, 4K och 60 FPS, HDMI 2.0.

Känner att PS5 och Xbox series x kommer nog mestadels släppa sina spel på 4K och 60FP som standard i alla fall. Känner inte att det var värt 4-5000 kr (nästan uppe i en PS5a) till för HDMI 2.1 och 120FPS.

Gjorde jag ett jättemisstag eller var jag klok i detta beslut?

Du gjorde inget misstag alls. Men jag hoppas du köpte en OLED.

95%+ av alla PS5/XSX spel kommer inte ha nåt 120 fps läge och de få som har det kommer vara kraftigt nedgraderade i 120fps läget.

Så länge du har 4K/60 så kommer du ha bästa upplevelsen.
Citera
2021-02-24, 00:43
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Hade en i kassan med valde att inte köpa..Vet inte om jag ska ha disc eller digital (fanns bara disc)

Samt att rätt skärmar finns inte till vettiga priser.

Vet att en hel del HDMI 2.1 släpps i Maj

Avvaktar så länge

En vanlig 4K/60 tv är rätt skärm. HDMI 2.1 är inget som kommer utnyttjas i 95%+ av alla spel.

Sony har kraftigt höjt priserna för PS5 spel. Standard prisera i PS Store är över 800 kr, så du vill definitivt ha disc versionen så du kan hitta billigare i butiker + kunna sälja vidare.
Citera
2021-02-24, 20:12
Medlem
Dan88s avatar
State of Play kommer sändas om 2 timmar.

Jag gör en gissning: PS5 versionen av GTA5 kommer visas och det är ett gratis PS+ spel.
Citera
2021-02-24, 20:41
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88

Jag gör en gissning: PS5 versionen av GTA5 kommer visas och det är ett gratis PS+ spel.

Citera
2021-02-25, 10:33
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88

Det är ikväll
Citera
2021-02-25, 13:02
Medlem
Bokningsbar på CDON nu!
Citera
2021-02-25, 13:15
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevin7254
Bokningsbar på CDON nu!