2021-02-13, 22:44
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Du gillar verkligen PS5 va?

Inget fel på PS5 tvärtom det är en fin konsol har en själv som tyvärr samlar damm pga av Sonys dåliga design val.

Dock har den en rad brister både mjukvarumässigt och hårdvarumässigt. Märks väl att Sony lever mycket på tidigare generationer.
Citera
2021-02-13, 22:45
Medlem
Svavelvinters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
vadå pissiga? microsoft och nintendo gör ju samma sak. inget nytt direkt. sen får man ju gratis spel varje månad.

Jag tycker att det är pissigt även om Nintendo och Microsoft också har det.
Citera
2021-02-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Inget fel på PS5 tvärtom det är en fin konsol har en själv som tyvärr samlar damm pga av Sonys dåliga design val.

Dock har den en rad brister både mjukvarumässigt och hårdvarumässigt. Märks väl att Sony lever mycket på tidigare generationer.

jag har haft en sen release, vad exakt syftar du på? jag är skitnöjd med min.
Citera
2021-02-13, 23:37
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckyouasshole22
jag har haft en sen release, vad exakt syftar du på? jag är skitnöjd med min.

Ett axplock saknar fortfarande stöd för SSD, kraschar i viloläge , saknar VRR, handkontrollerna har stick drift och triggern pajar pga av klen fjäder efter bara några få timmar användning hos en del. Går ej göra mappar en funktion som fanns hos PS4 likaså gömma spel fanns också hos PS4. Går ej kalllagra PS5 spel på extern USB disk. Coil whine , hög ljuddivå beroende på vilken fläkt man får. OS krascher , Wifi från koppling. Externa HDD blir korrupta vid system krasch. PS5 store är rent ut sagt bedrövlig.
Citera
2021-02-13, 23:54
Medlem
Citat:
Ett axplock saknar fortfarande stöd för SSD, kraschar i viloläge , saknar VRR, handkontrollerna har stick drift och triggern pajar pga av klen fjäder efter bara några få timmar användning hos en del. Går ej göra mappar en funktion som fanns hos PS4 likaså gömma spel fanns också hos PS4. Går ej kalllagra PS5 spel på extern USB disk. Coil whine , hög ljuddivå beroende på vilken fläkt man får. OS krascher , Wifi från koppling. Externa HDD blir korrupta vid system krasch. PS5 store är rent ut sagt bedrövlig.

Har inget av de Problemen är mycket nöjd med min.

Mitt enda problem är att man inte kan visa alla installerade spel samtidigt.
Citera
2021-02-14, 09:29
Medlem
inga problem alls som nämts ovan med min ps5 ,den kan ibland "varva upp lite och man hör den men är kanske 1 minut per timme annars är den knäpptyst ,bokade på Mediamarkt juni -20 fick den direkt vid realese.
Citera
2021-02-14, 12:20
Medlem
GormDenGamles avatar
Samma här. Inga problem med min. Heller inte handkontrollen. Alla med en agenda kan ju lämna tråden.
Nackdelen är att den är för stor. Men det visste jag innan jag köpte den.
Citera
2021-02-14, 16:19
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Har du haft alla de problemen med din PS5? Din kontroller har drift, din fläkt är högljudd, du har coil whine, en korrupt HDD efter krasch och dessutom problem med att Wi-Fin kopplar ner sig?

Vilken jävla otur, jag har inte upplevt något av dem med min. Borde du inte kunna dokumentera de problemen och få en utbyteskonsoll?
Citera
2021-02-14, 16:40
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Har du haft alla de problemen med din PS5? Din kontroller har drift, din fläkt är högljudd, du har coil whine, en korrupt HDD efter krasch och dessutom problem med att Wi-Fin kopplar ner sig?

Vilken jävla otur, jag har inte upplevt något av dem med min. Borde du inte kunna dokumentera de problemen och få en utbyteskonsoll?

Nä jag har bara coil whine på min plus någon systemkrasch då och då. Men det ovan är fel som finns på PS5 som man kan råka ut för som beror på lathet från Sonys sida gällande hw och sw.
Citera
2021-02-14, 16:46
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Nä jag har bara coil whine på min plus någon systemkrasch då och då. Men det ovan är fel som finns på PS5 som man kan råka ut för som beror på lathet från Sonys sida gällande hw och sw.
Det här låter jättemärkligt. Din ps5 samlar alltså damm på grund av problem som någon annan eventuellt har med sin ps5? Hur tänker du där?
Citera
2021-02-14, 17:13
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det här låter jättemärkligt. Din ps5 samlar alltså damm på grund av problem som någon annan eventuellt har med sin ps5? Hur tänker du där?

Vet inte om jag var otydlig. Har coil whine på min därför samlar skiten damm är helt oanvändbar pga av detta. Hörs väl på 3-5 meters håll.
Citera
2021-02-14, 17:22
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Vet inte om jag var otydlig. Har coil whine på min därför samlar skiten damm är helt oanvändbar pga av detta. Hörs väl på 3-5 meters håll.
Det låter som att du inte gillar ps5 i allmänhet och försöker leta fel. Om du mot förmodan äger en varför säljer du den inte då? Även begagnad borde du få tillbaka pengarna du gav för den med tanke på efterfrågan just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in