2021-02-14, 17:47
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det låter som att du inte gillar ps5 i allmänhet och försöker leta fel. Om du mot förmodan äger en varför säljer du den inte då? Även begagnad borde du få tillbaka pengarna du gav för den med tanke på efterfrågan just nu.

Ska få den utbytt sinom tid just nu finns det inga att byta mot.

Behövs naturligtvis en motpol i tråden där alla kliar varandra på ryggen och låtsas som att PS5 inte är behäftad med fel och saknade funktioner.
Citera
2021-02-14, 19:21
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Ett axplock saknar fortfarande stöd för SSD, kraschar i viloläge , saknar VRR, handkontrollerna har stick drift och triggern pajar pga av klen fjäder efter bara några få timmar användning hos en del. Går ej göra mappar en funktion som fanns hos PS4 likaså gömma spel fanns också hos PS4. Går ej kalllagra PS5 spel på extern USB disk. Coil whine , hög ljuddivå beroende på vilken fläkt man får. OS krascher , Wifi från koppling. Externa HDD blir korrupta vid system krasch. PS5 store är rent ut sagt bedrövlig.
Men oj vad du överdriver. "Behövs en motpol". Låter mer som rent fanboy snack detta. Flera av problemen du nämner är ett fåtal som råkar ut för. Och det händer varje jävla konsol. Även switch och Xbox series har fåtalet fått problem med. Kan gå utanför spelsfären också och hitta folk som får problem med sina nya iphones och PC osv. Du tar ett par 100 från olika forum och sidor och förstorar det till att många har dessa problem när konsolen sålt 5-6 miljoner exemplar. Ta ditt dravel om kontrollerna. Har kikat på reddit och det finns trådar med några få 100 kommentarer som mest som nämner att dom har problem. Flera har tillochmed sett att det kan vara spelen som är problem då bara vissa spel har problemet. Detta från flera miljoner användare. Det är inte många.

Flera av grejerna du listar är ju bara skit och ligger på dig att du köper en konsol som varit tydlig med vad som finns och inte finns. Playstation köper man för att spela spel. Inte skapa mappar lagra spel på USB. Eller spendera dagarna på psstore. Inget problem med den. Går lätt och söka det man vill ha.

Wifi frånkoppling? Vad nu det har med ens ps5 och göra. Kan ju lika gärna ha med ditt internet eller leverantör och göra. Os kracher likaså. Händer ju förfan på alla plattformar man använder. Externa hdd korrupt vid krasch.

Nej gå tillbaka till din series x och spela spel från 2007 för 6000 spänn istället så slipper du skämma ut sig nå mer med dina påhitt.
Citera
2021-02-14, 19:43
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Men oj vad du överdriver. "Behövs en motpol". Låter mer som rent fanboy snack detta. Flera av problemen du nämner är ett fåtal som råkar ut för. Och det händer varje jävla konsol. Även switch och Xbox series har fåtalet fått problem med. Kan gå utanför spelsfären också och hitta folk som får problem med sina nya iphones och PC osv. Du tar ett par 100 från olika forum och sidor och förstorar det till att många har dessa problem när konsolen sålt 5-6 miljoner exemplar. Ta ditt dravel om kontrollerna. Har kikat på reddit och det finns trådar med några få 100 kommentarer som mest som nämner att dom har problem. Flera har tillochmed sett att det kan vara spelen som är problem då bara vissa spel har problemet. Detta från flera miljoner användare. Det är inte många.

Flera av grejerna du listar är ju bara skit och ligger på dig att du köper en konsol som varit tydlig med vad som finns och inte finns. Playstation köper man för att spela spel. Inte skapa mappar lagra spel på USB. Eller spendera dagarna på psstore. Inget problem med den. Går lätt och söka det man vill ha.

Wifi frånkoppling? Vad nu det har med ens ps5 och göra. Kan ju lika gärna ha med ditt internet eller leverantör och göra. Os kracher likaså. Händer ju förfan på alla plattformar man använder. Externa hdd korrupt vid krasch.

Nej gå tillbaka till din series x och spela spel från 2007 för 6000 spänn istället så slipper du skämma ut sig nå mer med dina påhitt.

Någon som butthurt idag Så konsensus i tråden är att Sonys maskin är felfri bra då vet vi. Vad har Xbox och Nintendo i tråden att göra håll dig till ämnet som är PS5.
Citera
2021-02-14, 19:53
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ska få den utbytt sinom tid just nu finns det inga att byta mot.

Behövs naturligtvis en motpol i tråden där alla kliar varandra på ryggen och låtsas som att PS5 inte är behäftad med fel och saknade funktioner.
Du kan väl byta mot pengar? Jag förstår inte varför du äger en ps5 om du ogillar den så mycket. Du kanske skall köpa en dator istället?
Citera
2021-02-14, 22:53
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Du kan väl byta mot pengar? Jag förstår inte varför du äger en ps5 om du ogillar den så mycket. Du kanske skall köpa en dator istället?

Har alla tre formaten Xbox S/X,PS,PC . Man vill ju inte missa vissa guldkorn som Sony släpper nu senast Demon Souls som var fantastiskt.

Förstår inte vart du får ifrån att jag skulle ogilla PS5 det är Sonys hantering av eller saknaden av hantering hur PS5 borde varit en utveckling av PS4 inte ett steg tillbaka vad gäller funktioner och byggkvalitén och val av komponenter är ytterst bristfälligt bla därför alla Sonys maskiner tex har Coil whine I varierande grad allt från ej märkbart till att det låter som man har en geting i örat och mjukvarudelen som saknar ytterst viktiga delar tex VRR och NVME stöd.
Citera
2021-02-15, 14:23
Medlem
DrSpankels avatar
Nu har jag haft min PS5 i ca 2 månader. (Bokade i september och fick den med leverans 2 från Mediamarkt i mitten av december).

Överlag är jag väldigt nöjd med den.
Designen kändes inget vidare på förhand, men måste säga att den vuxit lite sedan jag fick hem den.

Den står dock instängd i tv-bänk, så jag ser den inte så mycket. Ljudmässigt har jag ett svagt knäppande i fläkten ibland, men eftersom den står instängd så hörs det inte... Dessutom spelar jag främst med hörlurar. Hade jag haft den ståendes ovanpå tv-bänken hade jag nog retat mig på det, men jag vill inte vara utan den eller riskera att få en sämre vid ev. byte.

Handkontrollen var en positiv överraskning. Superskön att hålla i och jag älskar haptic feedback-funktionen.

Det enda egentliga minuset just nu är bristen på PS5-spel (och nya priserna på spel).
Har slutat med att jag mestadels spelat Demon's Souls och sedan betat av backloggen av PS4-titlar.
I de fall det finns en PS5-patch för 4K/60fps eller dylikt känns det toppen, men jag kan sakna den där "next gen"-känslan Demon's gav lite.
Senast redigerad av DrSpankel 2021-02-15 kl. 14:52.
Citera
2021-02-15, 19:22
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Någon som butthurt idag Så konsensus i tråden är att Sonys maskin är felfri bra då vet vi. Vad har Xbox och Nintendo i tråden att göra håll dig till ämnet som är PS5.
Vem har sagt att den är felfri? Har inte sett någon påstå det. Bara folk som inte haft problem med den hittils. Sen bryr sig väl de flesta inte om helt onödiga funktioner som mappar eller gömma undan spel. Man vill väl spela spel på den. Sen vet jag inte varför det ska leda till grova överdrifter om att många har problem med PS5. Vilket oavsett hur man vrider och vänder på det ordets subjektiva betydelse är om inte en direkt felaktighet en grov överdrift. Inte minst då du baserar det på anonyma pollar på reddit och dårhuset resetra där folk som inte ens har en ps5a kan rösta. Ett röstantal som kanske uppgår i 0.1 % av de totala PS5 ägarna i världen. I vilken värld är det många?. Finns ingenting som tyder på att konsolen är ett hafsverk.

Jag är inte butthurt alls utan tycker inte direkta felaktigheter ska gå oemotsagda om en knsol som folk kanske är intresserade av att köpa. Ja jag tar tillbaka det jag skrev om överdrivt. Inte i någon värld kan 0.1 % av något vara många.
Citera
2021-02-15, 20:18
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vem har sagt att den är felfri? Har inte sett någon påstå det. Bara folk som inte haft problem med den hittils. Sen bryr sig väl de flesta inte om helt onödiga funktioner som mappar eller gömma undan spel. Man vill väl spela spel på den. Sen vet jag inte varför det ska leda till grova överdrifter om att många har problem med PS5. Vilket oavsett hur man vrider och vänder på det ordets subjektiva betydelse är om inte en direkt felaktighet en grov överdrift. Inte minst då du baserar det på anonyma pollar på reddit och dårhuset resetra där folk som inte ens har en ps5a kan rösta. Ett röstantal som kanske uppgår i 0.1 % av de totala PS5 ägarna i världen. I vilken värld är det många?. Finns ingenting som tyder på att konsolen är ett hafsverk.

Jag är inte butthurt alls utan tycker inte direkta felaktigheter ska gå oemotsagda om en knsol som folk kanske är intresserade av att köpa. Ja jag tar tillbaka det jag skrev om överdrivt. Inte i någon värld kan 0.1 % av något vara många.

Vad är det som är felaktigt alla problem jag tog upp är problem som finns och som folk råkar ut för lite väl frekvent som beror på Sonys bristfälliga mjukvara och komponenter i hårdvaran där av är är PS5 ett hafsverk just nu dock ska den ha att den spelar spel väldigt fint. Vad gäller reddit och gällande r/ps5 så är den rejält skyddad verkstad där inga ps5 negativa tråda får förekomma då mods raderar dem så där hittar man inga med problem, På Era och Neo finns det iaf några stora trådar om PS5 där det är lite mera fritt och där många tar upp sina problem med PS5 vilket blir den enda tillgången till problem då Sony själva tiger som en mussla trots flera stora spel publikationer försökt få intervjuer nu senast om Dualsensen och dess kvalité.
Citera
2021-02-18, 08:05
Medlem
När fan ska man få spela Demon's Souls egentligen...

Bör inte Sony börjar leverera mer och mer PS5or eller vad är det som tar sådan tid?
Senast redigerad av Neroz 2021-02-18 kl. 08:28.
Citera
2021-02-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroz
När fan ska man få spela Demon's Souls egentligen...

Bör inte Sony börjar leverera mer och mer PS5or eller vad är det som tar sådan tid?

Tror de har börjat leverera mer, men Sverige är inte prioriterat vilket innebär att scalpers fortfarande köper upp allt som kommer hit. Kolla bara tradera och blocket.
Citera
2021-02-22, 12:18
Medlem
Netonnet släppte några konsoler på förmiddagen
Citera
2021-02-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilpeeep
Netonnet släppte några konsoler på förmiddagen

Hade en i kassan med valde att inte köpa..Vet inte om jag ska ha disc eller digital (fanns bara disc)

Samt att rätt skärmar finns inte till vettiga priser.

Vet att en hel del HDMI 2.1 släpps i Maj

Avvaktar så länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in