2021-02-25, 12:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Och du är ju verkligen rätt person att anklaga andra för vulgära invektiv. Var kommer russinkuken ifrån?

Tänk om den här tråden kunde hållas ren från det halvt maniska och aggressiva spammandet som några få ägnar sig åt.

Jag förstår även du ogillar att jag bemöter folk med deras egen retorik. Men jag ser inget problem med det.
2021-02-25, 12:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
I aftonbladet så stod det att skillnaden var 700 000 kr.

I värderingarna står att skillnaden är 400 ksek.

I den ena värderingen står att den inte kan användas i en tvist av detta slag.
2021-02-25, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fan, tänkte inte på det!

Men jag blir så trött på den taffliga journalistik som ska presteras, har de som skriver ingen som helst yrkesstolthet?

Men politik går före allt, även vad som är sant och riktigt.

Ett intressant inlägg i debatten gjordes av Mårten Schultz. Det var helt rätt om förtal och hur lagen ser på Ebbas utfall mot Binninge. För en jurist som honom är det en chockerande brist på impulskontroll från Ebba under pågående civilrättsligt mål i domstol att förtala ett ombud. Det är en påtryckning från en motpart vi sällan ser, eftersom brottsliga tillmälen inte leder till seger (framgång) i tvistemål.

Men sen yttrade Mårten Schultz sig på felaktiga fakta. Han utgick ifrån att mäklare var inblandade för bägge parters räkning. Nu var det bara Ebba som hade haft hjälp av mäklare och var förberedd. Med fakta som Mårten Schultz saknade, om att mäklaren på Sjönära fatighetsmäkleri friskrev sig från inblandning i denna affär. Trots att han gett Ebba byråns köpehandlingar som hon inte hade vett att fylla i korrekt.

Min slutsats är att ingen tror att Ebba Usch likt Cesars hustru är kapabel till att genomföra affärer likt denna. Jag ser fram emot denna fars som kommer utspela sig i en svensk domstol.

I övrigt är det mycket intressant formulerat av Mårten Schultz där reservationen är den stora behållningen. Som belyser juridiken utifrån ett perspektiv där Ebba Busch inte är i dignitet med Cesars hustru.

Mårten Schultz skriver:

"Det råder enighet om att Ebba Busch och säljaren har ett avtal med varandra och att en handpenning har betalats. Eftersom mäklare var inblandade i affären, enligt Ebba Busch var till och med två olika mäklare inkopplade, förutsätter jag att avtalet i sig var korrekt utformat. Avtal om fastighetsförsäljning är speciella. Det krävs skriftlig form, vissa uppgifter måste finnas med och parternas underskrifter måste finnas med.

Om allt det här är uppfyllt så finns det alltså ett avtal mellan partiledaren och säljaren – och det tycks vara fallet. Frågan är då om det finns skäl att i efterhand riva upp avtalet. Det finns ganska många regler som tar sikte på detta."
2021-02-25, 12:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Tydligen vill Esbjörn erbjuda Ebba en slant istället.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QmjQ9q/esbjorn-oppnar-for-forlikning--ar-beredd-att-betala-ebba-busch-symbo

Ja, men EbB vill ju ha huset.
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Enligt dig ångrar hon inget hon gjort...
ett fruktlöst försök å konstra å det vet du som jag också sa...allt har sin tid. Tids nog kommer hon att få ångra vad hon INTE gjorde bruk av, nämligen sina STORA ord om att låta köpet gå tillbaka....att säga en sak å handla annorlunda och inför hela svenska folket - självmål räcker ju inte till, som symbolisk beskrivning
Medlem
Citat:
So varför vägrade så Esbjörn delta på förlikningsmötet?

Vad jag tror mig ha läst i alla inläggen så hade Esb med sig någon, god man eller pensionatstanten?
Han kände sig pushad och avvek.

(om det var pensionatstanten som vill ärva honom då hade jag också avvikit och sprungit till skogs)
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Precis, återigen en trådsanning som ni sinnessvaga skapar för att täcka luckorna i er påhittade bild av den store ledaren Ebba Buschs hantering av affären med Esbjörn.

Märkligt att Ebba Busch kan påstå att hon gått varsamt fram när pris och försäljning mer eller mindre blev klart på några få dagar och genom ett väldigt ovanligt tillvägagångsätt.
Esbjörn känner sig lurad och uppger att hon tjatade, det är raka motsatsen till var Ebba Busch påstår.

Denisias värdering har det datum den är gjord på, jag var den första i tråden att påpeka att priset på den var utifrån januari 2021. Jag försöker hålla mig objektiv och försvarar inte Majkgårdmaffian eller Binninges historik på det viset som ni gör, jag ifrågasätter allt.

Som jag skrivit förr, två fel blir inte ett rätt.

Ebba Busch har mest troligt manipulerat Esbjörn att sälja fastigheten.
Majkgårdsmaffian pressar mest troligt på Esbjörn från andra hållet.

Men som vanligt så kan ni i Ebba Busch-sekten inte kontrollera er när någon ifrågasätter er store ledare! Hon är äckligt falsk och vidrig i sin retorik, ovärdigt för en partiledare för Kristdemokraterna. Att använda sina barns utsatthet som slagträ i TV äcklar mig, det är jävligt lågt. Lovar dig att dom inte svälter utan har det väldigt bra och går i skolan och har människor kring dom som bryr sig, något långt från alla andra barn har tillgång till i Sverige. Skulle varje ensam mamma ha rätt att annektera ett hus just för att dom e hemlösa?

Varför har du så svårt att hantera en framgångsrik kvinna/tjej? När just en konservativt parti lyckats producera en kvinnlig ledare - då ska hon snackas ned av opponenterna! Unket av er på Ung Vänster. Men odla ni er kommunism som ni nyligen skrivit in i ert partiprogram.

Som småbarnsförälder är det självklart att att agerar som hon gör:

- hon är enligt lag skyldig att sörja för sina barns trygga boende, hon har sedan över ett halvår tillbaka inrättat sitt liv efter den här flytten

- hon ser till att motpartens ombud diskvalificeras av rätten eftersom ingen förälder vill möta en dömd sexualförbrytare vilken skändat och misshandlat barn i en så utsatt situation som en rättsförhandling ändå innebär
2021-02-25, 12:16
Medlem
Tror Esbjörn blir vinnare i denna soppa, vid en förlikning

Men vilken tjurkalle Ebba Buske, tänk o bo ihop med henne ..
2021-02-25, 12:18
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Tvärtom ställs Esbjörn i dålig dager när den värdering som beställt med enda syfte att få fastigheten värderad till de 5.7 miljoner de hela tiden påstått att den är värd i själva verket bara visar 4.6.

Och vad är det som säger att Densia har mer rätt än Notar?

Densia säger till och med att deras värdering inte kan användas i en tvist. Det ställer Esbjörn i riktigt dålig dager.

Den låga värderingen kan ju vara helt korrekt, men de utmålas ändå i dålig dager. Tänk om du vill sälja ditt hus. Då vill du hellre ha den som jobbar med högre värdering.

Anledningen till detta är för att alla vet vilket infekterat ärende detta är och allt visas på bästa sändningstid så man antar att den med höga värderingen inte överdriver. För kommer det fram så ställer man sig själv i dålig dager.

Om jag var värderare så skulle jag inte vilja ta i detta alls. Skulle sagt jag var upptagen med andra ärenden.
2021-02-25, 12:18
Medlem
[quote=kubun|74804718]
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Tja det blev nu bara en gång för mig att jag lät mig förföras av en ung brud trots att jag var föremål för flera försök. Jag bara skrattar åt ert ojande och att ni i Ebbas försvarsgäng skulle vara förmögna att visa nån slags respekt överhuvudtaget ser jag som uteslutet efter att sida upp och sida ner fått ta del av en sån strid ström av okvädningsord ni kastat ur er. Har aldrig någonsin kämpat för att bli tilldelad någon respekt. Jo jo efter sig själv dömer man andra

Dina pedofilanklagelser må du rikta mot lagstiftarna och politikerna Ebba inkluderat som bestämt gränsen vid 15 år. Jag har inte gjort något olagligt och har aldrig någonsin försökt att förföra någon kvinna. Det är egentligen heller inte någon skillnad i sak på våldtäkt och förförelse. I det ena fallet tillskansar man sig sex och i det andra lurar man till sig det. Det som tänder en normal man är en kvinna som vill, det gudomliga, men det är säkerligen något som övergår din förmåga att ta till dig.

När jag läste domen mot JB stod det ganska klart för mig att 15-åringen försökte förföra JB men han lyckades trots erektionen hon lyckats framkalla dra sig ur situationen så våldtäkten aldrig fullbordades. Ja våldtäkt som det skulle ha räknats som, trots hennes byxmyndighet, därför att hon stod i en beroendeställning till honom som styvdotter.

Nä JB har nog blivit dömd som oskyldig. Hade han haft en intention att genomföra ett samlag så hade han ju fullbordat det. Tjejen snärjde honom, så är min uppfattning, försökte först t.o.m. köra med att hon var rädd för att ha blivit med barn men ändrade storyn. JB förnekar brottslig handling. Han är varken den förste eller den siste som skulle kunna vara dömd men oskyldig.

Någon som sett dokument/handlingar, det JB anklagas för?
Sant att han var advokat och degraderades till jurist?
2021-02-25, 12:21
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Tror Esbjörn blir vinnare i denna soppa, vid en förlikning

Men vilken tjurkalle Ebba Buske, tänk o bo ihop med henne ..

Jag tror inte Esbjörn blir vinnare. Tror han redan nu är den stora förloraren. Det ligger mörka krafter bakom som "övertalat" Esbjörn. Så oavsett hur detta slutar så förlorar Esbjörn.

Skulle gärna bo ihop med Ebba. Det skulle vara tryggt då jag vet att hon är principfast och redo att kämpa för sin rätt. Däremot så skulle vi vara tre i förhållandet och den tredje parten skulle hon vara tvungen att göra slut med innan jag flyttar in.
2021-02-25, 12:22
Medlem
kubuns avatar
[quote=ba'loba|74805939]
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

Någon som sett dokument/handlingar, det JB anklagas för?
Sant att han var advokat och degraderades till jurist?
Ja domen finns här i länken -
https://www.docdroid.net/X6PXVfN/b-2646-05-pdf

Konstiga citeringar det nu blir
- det är ba'loba som jag citerar
Senast redigerad av kubun 2021-02-25 kl. 12:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in