2021-02-25, 11:36
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Jag skiter i vilket, men tänk er ett scenario där Ebba vunnit över Esbjörn men förlorat antingen partiledarposten eller KD:s riksdagsplats. Hon sitter vid köksbordet i sitt nya hem och röker en Marlboro Gold och sippar på ett nattvardsvin från den lokala kyrkan.

”Jag vann!”

Med full pension från riksdagen och erbjudanden om nationella och internationella uppdrag från hela världen med mycket bättre betalning än som partiledare och riksdagsledamot.

Ja, stackars Ebba.
2021-02-25, 11:38
Medlem
I Aftonbladet kan man läsa.

"Johann Binninge tillägger att Esbjörn har öppnat för förlikning redan innan tvisten nådde tingsrätten, men att Ebba Buschs advokat inte visat något intresse för det."

Det gör att trådsanningen här att Esbjörn inte skulle velat få till en förlikning kan begravas.
Men som vanligt så tror ju inte Ebba Busch-sekten på vad som skrivs här utan det är enkom endast det som Ebba Busch säger som har någon form av trovärdighet.
2021-02-25, 11:40
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Med den fantasin visar du på samma tondövhet som Ebba.

Ni på Ung Vänster verkar ha stora problem med starka kvinnor. Sorgligt att se.

Esbjörn är inte lurad av Ebba. Han är utsatt för påtryckningar av helt andra personer som vill åt hans egendom.

Ebba visar respekt för honom genom att påvisa för rätten att ombudet inte har Esbjörns bästa för ögonen. Det blir skönt när rätten skiljer ombudet från uppdraget!
2021-02-25, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
En fråga till dig personligen:

Om du blivit stämd och skulle välja ombud, skulle du då vilja bli försvarad av en person som:

1) saknar adekvat juridisk utbildning
2) är dömd för grova sexualbrott mot barn
3) är nolltaxerare och därmed inte bidrar till det allmänna

?

Det beror på vad jag är stämd för. I vissa fall kan det vara en god ide att välja ett ombud med god förankring bland övriga aktörer i rättsväsendet.

Men i detta fall hade jag valt en person som Binninge. Vi lever i en tid där vi behöver högafflar, när elitens gränslöshet passerar gränsen för det som går an.

Binninge har ingen han lunchar med i tingsrättens lokaler och olika andra kollegiala hänsyn att beakta. Han är fri att agera för sin klients intressen, där hans främsta styrka är att han vet hur det kan gå om motparten lyckas hitta vittnen eller sakkunniga som ljuger eller är partiska.

När en person råkat illa ut i skilsmässa, utgår jag ifrån att det var infekterat, och att allt kan hända när en kvinna blir arg eller försmådd. Det är baaarnen som blir slagträ, för före detta fruar är det övergrepp, eller för Ebba Usch är det hemlöshet, när seger ska ske till varje pris. Inget att bli upphetsad över, när det väl är över.

Att han inte betalar skatt tyder på att han inte tjänat tillräckligt för att betala skatt, och att han bör därför vara uthållig till Esbjörns båtnad. När han får framgång i tvisten, kommer han tack vare Ebba Usch kunna betala skatt, resonerar jag!
2021-02-25, 11:41
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Du har helt rätt i vad som står i värderingen Binninge tog fram men mest troligt helt fel gällande Ebba Buschs värdering.

Har du sett Ebba Buschs riktiga värdering från Notar? Den från Notar som efterdaterades och första gången lämnades via SMS, du påstår alltså att den är mer omfattande än denna som Binninge tog fram nu?
Jag skulle gissa på att den omfattar något/några enstaka A4a. Knappast att Notar tog sig tiden för att ta fram en så omfattande värdering som Binninge gjorde för att sedan lämna den via SMS.

Dessutom är det mest troligt att Ebba Buschs värdering med Notar inte alls har Anticimex värdering som bilaga då den värderingen gjordes i samma veva som Anticimex var på plats, Anticimex behöver sedan en god tid på sig att sammanställa sin undersökning som de gjorde, logiken säger att Ebba Buschs värdering gjordes före de hade tillgång till den. Så ja, Ebba Buschs Notar värdering luktar efterkonstruktion.

Att Ebba Busch sedan kallar sin onlinevärdering för värdering gjord av mäklare visar också på hur hon för sig med halvsanningar vilket inte är klädsamt men ett återkommande fenomen i den här historien och hennes politiska retorik.

Värderingen från Notar har inte efterdaterats, det är just exakt det som är grejen. Den har alla korrekta datum. Dels när värderingen är gjord, dels när dokumentationen är upprättad. Det är exakt likadant med Densias värdering. Den har också olika datum på samma vis.

Snopet för dig. Illa att du inte har koll på sånt!
Det visar hur lite du förstår!
Senast redigerad av trngw 2021-02-25 kl. 11:48.
2021-02-25, 11:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
I Aftonbladet kan man läsa.

"Johann Binninge tillägger att Esbjörn har öppnat för förlikning redan innan tvisten nådde tingsrätten, men att Ebba Buschs advokat inte visat något intresse för det."

Det gör att trådsanningen här att Esbjörn inte skulle velat få till en förlikning kan begravas.
Men som vanligt så tror ju inte Ebba Busch-sekten på vad som skrivs här utan det är enkom endast det som Ebba Busch säger som har någon form av trovärdighet.

So varför vägrade så Esbjörn delta på förlikningsmötet?
2021-02-25, 11:43
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Du har helt rätt i vad som står i värderingen Binninge tog fram men mest troligt helt fel gällande Ebba Buschs värdering.

Har du sett Ebba Buschs riktiga värdering från Notar? Den från Notar som efterdaterades och första gången lämnades via SMS, du påstår alltså att den är mer omfattande än denna som Binninge tog fram nu?
Jag skulle gissa på att den omfattar något/några enstaka A4a. Knappast att Notar tog sig tiden för att ta fram en så omfattande värdering som Binninge gjorde för att sedan lämna den via SMS.

Dessutom är det mest troligt att Ebba Buschs värdering med Notar inte alls har Anticimex värdering som bilaga då den värderingen gjordes i samma veva som Anticimex var på plats, Anticimex behöver sedan en god tid på sig att sammanställa sin undersökning som de gjorde, logiken säger att Ebba Buschs värdering gjordes före de hade tillgång till den. Så ja, Ebba Buschs Notar värdering luktar efterkonstruktion.

Att Ebba Busch sedan kallar sin onlinevärdering för värdering gjord av mäklare visar också på hur hon för sig med halvsanningar vilket inte är klädsamt men ett återkommande fenomen i den här historien och hennes politiska retorik.
Värderingen kan inte vara speciellt svår, huset är ett ruckel och fastighetsvärdet är minus städning och rivningskostnader.
Idag är fastigheten dyrare pga att fastighetspriserna gjort ett nytt ryck.
Oavsett var det upp till Esbjörn att göra en avvägning om han ville sälja till erbjudet pris och bli av med fastigheten. Det ville han tydligen, annars skulle han aldrig ha skrivit på.
Nu är han inlurad i en tvist som kommer att kosta honom hundratusentals kronor och han får inte tillbaka sin försålda fastighet.
2021-02-25, 11:44
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Historienbeskrivning, Esbjörns ståndpunkt

Ja jag vill sälja huset
Huset är värt 4.2 miljoner
Jag vill sälja för 3.9 miljoner
Jag har ångrat mig
Jag har glömt att jag sålt huset, men jag minns att jag ångrat mig
Ebba har lurat mig genom att uppvakta mig
Det handlar inte om pengar
Ebba har inte lurat mig
Jag är dement
Huset är värt 5.7 miljoner
Jag är inte dement
Ebba har lurat mig
Det handlar om pengar
Huset är värt 4.6 miljoner
Jag kan betala Ebba en symbolisk summa för att få huset

Han förefaller ha väldigt många åsikter för att vara ”kognitivt begränsad”... och även väldigt aktiv!

”Får” Esbjörn ens tycka till om den symboliska summan? Är det inte Monica som ska göra det?
2021-02-25, 11:47
Medlem
guderis avatar
Ska bli intressant att se hur "media" reagerar nu när det börjar bli mer och mer klart att de låtit sig luras av en "sol och vårare" samt en psykopatisk pedofil som kallar sig "jurist"
Medlem
Citat:
Med full pension från riksdagen
Anpassningsbidrag betalas i 1–3 år beroende på ledamotsuppdragets längd. Om riksdagsledamoten har uppnått 59 års ålder när anpassningsbidraget upphör kan anpassningsbidrag betalas ut fram till 65 års ålder. Anpassningsbidraget beräknas huvudsakligen på samma sätt som ledamotens ålderspension. Det enda undantaget är anpassningsbidragets belopp som alltid är minst det belopp som intjänas under ett nioårigt ledamotsuppdrag. Förvärvs- och kapitalinkomster under tiden med förmånen kan minska anpassningsbidragets belopp.

Citat:
... erbjudanden om nationella och internationella uppdrag från hela världen med mycket bättre betalning än som partiledare och riksdagsledamot.

Ja, stackars Ebba.
Knutby söker väl ny pastor? Givetvis kommer övriga politikereliten ta hand om henne men att tro att hon kommer att frottera sig med extravaganta tjänster efter partipolitiken tror jag inte. Kanske att hon återgår till kommunalpolitiken eller nått.
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Han förefaller ha väldigt många åsikter för att vara ”kognitivt begränsad”... och även väldigt aktiv!

”Får” Esbjörn ens tycka till om den symboliska summan? Är det inte Monica som ska göra det?

Jo då, Esbjörn har gett Monika en fullmakt, men han behåller samtidigt också själv sin fulla handlingsförmåga.

Det är snarare tvärtom Monika som inte får agera i Esbjörns ställe emot hans intresse eller vilja, även om hon har stora möjligheter att göra det. Så hon måste vara väldigt försiktig. För annars kan det snabbt gå riktigt galet och hon precis sin Binninge kan få skaka galler innan hon vet ordet av.
2021-02-25, 11:48
Medlem
Citat:
Värderingen från Notar har inte efterdaterats, det är just exakt det som är grejen. Den har alla korrekta datum. Dels när värderingen är gjord, dels när dokumentationen är upprättad. Det är exakt likadant med Densias värdering. Den här också olika datum på samma vis.

Snopet för dig. Illa att du inte har koll på sånt!
Det visar hur lite du förstår!
Har du sett Notars värdering?
Jag har inte sett att den delats här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in