2021-02-25, 11:50
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Har du sett Notars värdering?
Jag har inte sett att den delats här.

Har du sett den?
Hur kan du annars påstå att den är efterdaterad?

Vad anser du om att Densias värdering har olika datum?
Vad anser du om att Densia anser att värderingen inte kan användas i en tvist och friskriver sig från ansvar?
2021-02-25, 11:52
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandraso
Precis!

Åtgärder som påverkar djur- och växtliv
"Inom ett strandskyddsområde får inte åtgärder vidtas som väsentligt förändrar livsvillkoren för djur- eller växtarter." (7 kap,15 §, 4).

Bestämmelserna i hela 7 kap 15 § gäller även påverkan på djur- och växtliv. Nya byggnader, ändringar, anläggningar, anordningar och förberedelsearbeten får inte göras om de väsentligt förändrar livsvillkoren för djur- eller växtarter.

Andra sådana åtgärder kan till exempel vara spridning av gödsel eller bekämpningsmedel, trädfällning eller grävning. Åtgärder inom ramen för näringsverksamhet i jord- och skogsbruk är undantagna från förbudet.

https://www.naturvardsverket.se/Stod-i-miljoarbetet/Vagledningar/Skyddad-natur/Strandskydd/Forklaring-till-strandskyddets-forbudsregler/

Hur ska hon då kunna anlägga avlopp mm tomten är ju helt igenvuxen?
2021-02-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Inte alls.

Ebba skickade en gemensam bekant för att kontrollera om Esbjörn ville sälja. Så där finns inga sådana möjligheter till övertalning och påverkan.

När sedan Esbjörn visade sig vara villig att sälja, så gick Esbjörn hem till Ebba för att prata om saken.

Kan dina närmaste påverka dig och dina handlingar?
Kan någon som bor i ditt område som du inte känner men har gemensamma bekanta med, påverka dig i samma utsträckning som dina nära och kära?

Jag tror du förstår skillnaden 😉

Nu sprider du lögner igen. Från Ebba Buschs FB-inlägg den 19 februari:

"I somras kontaktade jag ägaren till ett övergivet förfallet hus för att fråga honom om han är intresserad av att sälja huset till mig."

(Eller är det Ebba själv som ändrat version? Hon känns ungefär lika opålitlig och osympatisk.)

Plötsligt blir hon lite vag. Tidigare har det alltid hetat att hon lät göra TVÅ värderingar:

Citat:
Huset som är obeboeligt besiktigades av Anticimex och hantverkare gjorde kostnadsberäkningar på att rädda huset. Uppsalamäklare kom ut och värderade huset.

Den där mystiska andra värderingen ...

Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Tag det litet sakta och fint med det där om "att inte förstå"

Att Binninge och värderingspersonen skulle kunna lagföras för "olaga intrång" finns inte. Att Esbjörn i nuläget har lagfarten, medan Ebba har ansökan vilande (grundad på ett köpeavtal) gör att det alls icke kan sägas vara Ebba som har ensidig rätt att befinna sig på fastigheten (eller, snarare, inne i huset).

Tack Bergakungen, du känns seriös & insatt (och håller dig för god för att gapa, skrika, svära och vräka ur dig spydigheter - till skillnad mot vissa andra).

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu är det väl den förmenta "advokaten" tillika pedofila våldtäktsmannen hon angriper.

Trodde det framkommit att begreppet pedofil är en Flashback-"sanning". Flickan var 15 vilket är illa nog, men inte tillräckligt ungt för att gärningen ska klassas som pedofili. Vad menar du för övrigt med "förment" advokat - har någon påstått att han är det?

Däremot har vissa av Ebbas fans ifrågasatt om han alls är jurist. De slår verkligen knut på sig själva i sina desperata försök att försvara henne.
2021-02-25, 11:53
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nu är det väl den förmenta "advokaten" tillika pedofila våldtäktsmannen hon angriper.
Så är det. Snaskigt värre att ge sig på honom i avsikt att lägga rabarber på gubbens egendom. Fy fan!

Att inte högfärsblåsan förstår att det skapar ännu mer medial uppmärksamhet av hennes grymhet beror på att hennes gränslösa begär övertrumfar hennes omböme.

Till yttermera visso är det samma fascistoida egenskaper Ebba Busch Thor visat prov på med gubben som armbågat fram henne till partiledarposten.
2021-02-25, 11:54
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

"I somras kontaktade jag ägaren till ett övergivet förfallet hus för att fråga honom om han är intresserad av att sälja huset till mig."

(Eller är det Ebba själv som ändrat version? Hon känns ungefär lika opålitlig och osympatisk.)

Plötsligt blir hon lite vag. Tidigare har det alltid hetat att hon lät göra TVÅ värderingar:

Tack Bergakungen, du känns seriös & insatt (och håller dig för god för att gapa, skrika, svära och vräka ur dig spydigheter - till skillnad mot vissa andra).

Trodde det framkommit att begreppet pedofil är en Flashback-"sanning". Flickan var 15 vilket är illa nog, men inte tillräckligt ungt för att gärningen ska klassas som pedofili. Vad menar du för övrigt med "förment" advokat - har någon påstått att han är det?

Däremot har vissa av Ebbas fans ifrågasatt om han alls är jurist. De slår verkligen knut på sig själva i sina desperata försök att försvara henne.

Du har inte högt IQ, märker jag.

Det är riktigt att hon kontaktade Esbjörn.
Hon kontaktade honom via en gemensam bekant.

Pucko.
2021-02-25, 11:57
Medlem
kubuns avatar
Citat:
"man ångrar bara det man inte gjorde"

Det är ditt visdomsord till Ebba, förstår vi ...
Ja exakt så - hon skulle direkt ha låtit Esbjörn dra sig ur - dessutom ska hon lära sig av misstaget hon gjorde dvs försökte tillskansa sig fastigheten av den åldriga mannen
2021-02-25, 11:57
Medlem
Citat:
Har du sett den?
Hur kan du annars påstå att den är efterdaterad?

Vad anser du om att Densias värdering har olika datum?
Vad anser du om att Densia anser att värderingen inte kan användas i en tvist och friskriver sig från ansvar?
Precis, återigen en trådsanning som ni sinnessvaga skapar för att täcka luckorna i er påhittade bild av den store ledaren Ebba Buschs hantering av affären med Esbjörn.

Märkligt att Ebba Busch kan påstå att hon gått varsamt fram när pris och försäljning mer eller mindre blev klart på några få dagar och genom ett väldigt ovanligt tillvägagångsätt.
Esbjörn känner sig lurad och uppger att hon tjatade, det är raka motsatsen till var Ebba Busch påstår.

Denisias värdering har det datum den är gjord på, jag var den första i tråden att påpeka att priset på den var utifrån januari 2021. Jag försöker hålla mig objektiv och försvarar inte Majkgårdmaffian eller Binninges historik på det viset som ni gör, jag ifrågasätter allt.

Som jag skrivit förr, två fel blir inte ett rätt.

Ebba Busch har mest troligt manipulerat Esbjörn att sälja fastigheten.
Majkgårdsmaffian pressar mest troligt på Esbjörn från andra hållet.

Men som vanligt så kan ni i Ebba Busch-sekten inte kontrollera er när någon ifrågasätter er store ledare! Hon är äckligt falsk och vidrig i sin retorik, ovärdigt för en partiledare för Kristdemokraterna. Att använda sina barns utsatthet som slagträ i TV äcklar mig, det är jävligt lågt. Lovar dig att dom inte svälter utan har det väldigt bra och går i skolan och har människor kring dom som bryr sig, något långt från alla andra barn har tillgång till i Sverige. Skulle varje ensam mamma ha rätt att annektera ett hus just för att dom e hemlösa?
2021-02-25, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Hur ska hon då kunna anlägga avlopp mm tomten är ju helt igenvuxen?
Du måste sätta dig in i strandskyddet och till vad dispens kan ges och inte. En anledning till varför man kan få dispens är exempelvis att fastigheten redan är privatiserad. Det skulle vi kunna säga att det är fallet med aktuell fastighet eftersom dels 1 det finns redan ett hus, 2 det finns staket runt hela fastigheten som troligen suttit där sedan innan standskyddslagstiftningen kom 1975 som förhindrar att allmänheten har tillgång till fastighetens strandlinje.

Avlopp finns ju redan enligt både fastighetsutdrag och värdering, klart att man får uppdatera sitt avlopp, men visst kan man behöva söka strandskyddsdispens beroende på var man lägger det, men självklart kommer man få dispens här om så krävs för att kunna anlägga ett avlopp. Men finns redan ett befintligt på samma plats behöver man inte dispens.
2021-02-25, 12:03
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Precis, återigen en trådsanning som ni sinnessvaga skapar för att täcka luckorna i er påhittade bild av den store ledaren Ebba Buschs hantering av affären med Esbjörn.

Märkligt att Ebba Busch kan påstå att hon gått varsamt fram när pris och försäljning mer eller mindre blev klart på några få dagar och genom ett väldigt ovanligt tillvägagångsätt.
Esbjörn känner sig lurad och uppger att hon tjatade, det är raka motsatsen till var Ebba Busch påstår.

Denisias värdering har det datum den är gjord på, jag var den första i tråden att påpeka att priset på den var utifrån januari 2021. Jag försöker hålla mig objektiv och försvarar inte Majkgårdmaffian eller Binninges historik på det viset som ni gör, jag ifrågasätter allt.

Som jag skrivit förr, två fel blir inte ett rätt.

Ebba Busch har mest troligt manipulerat Esbjörn att sälja fastigheten.
Majkgårdsmaffian pressar mest troligt på Esbjörn från andra hållet.

Men som vanligt så kan ni i Ebba Busch-sekten inte kontrollera er när någon ifrågasätter er store ledare! Hon är äckligt falsk och vidrig i sin retorik, ovärdigt för en partiledare för Kristdemokraterna. Att använda sina barns utsatthet som slagträ i TV äcklar mig, det är jävligt lågt. Lovar dig att dom inte svälter utan har det väldigt bra och går i skolan och har människor kring dom som bryr sig, något långt från alla andra barn har tillgång till i Sverige. Skulle varje ensam mamma ha rätt att annektera ett hus just för att dom e hemlösa?

Så hur kan du påstå den är efterdaterad?

Den enda som ljuger är du.
2021-02-25, 12:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja exakt så - hon skulle direkt ha låtit Esbjörn dra sig ur - dessutom ska hon lära sig av misstaget hon gjorde dvs försökte tillskansa sig fastigheten av den åldriga mannen

Enligt dig ångrar hon inget hon gjort...
2021-02-25, 12:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy

Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Så är det. Snaskigt värre att ge sig på honom i avsikt att lägga rabarber på gubbens egendom. Fy fan!

Att inte högfärsblåsan förstår att det skapar ännu mer medial uppmärksamhet av hennes grymhet beror på att hennes gränslösa begär övertrumfar hennes omböme.

Till yttermera visso är det samma fascistoida egenskaper Ebba Busch Thor visat prov på med gubben som armbågat fram henne till partiledarposten.
Jag måste få tillägga att det enda egentligen jag har bidragit med här är vad jag tycker Ebba bör göra och utsikterna och konsekvenserna av detta. Framförallt de politiska.
2021-02-25, 12:05
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det var inte så olika värderingar. Ca 400' i diff och då har den här senaste använt sig av ortprismetoden, inte gjort en grundlig besiktning som Anticimex och inte tittat på saneringsbitarna. De verkar dessutom ha missuppfattat vatten och avloppsbiten lite.

I aftonbladet så stod det att skillnaden var 700 000 kr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in