2021-02-25, 09:46
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Där håller jag inte med. Ebba är civilrättslig ägare, foton råder ingen tvekan. Ebba tillträdde fastigheten den 16e september, och hon hade dessutom innan dess fått nycklarna till fastigheten av Esbjörn.

Köpebrev och lagfart är bara rent administrativa delar i affären. Själva köpet är klart och tillträdet har passerat. Ebba disponerar fastigheten såväl teoretiskt som fysiskt.

Att det föreligger en tvist förändrar inte detta faktum. Det är lite som med Schrödingers katt. Den kan inte vara både och samtidigt, och inte heller något mitt emellan.

Skulle en anmälan ske är det givet situationen troligt att en åklagare skulle invänta tvistens avgörande. Men döms den som väntat till Ebbas fördel är det bevisat att hon varit ägare till just ända sedan den 20e augusti och tillträtt senast den 16e. Men det är inte alls otroligt att en domstol skulle se det som att tillträde de facto skedde den 30e augusti. Men just det sista är av underordnad betydelse. I vilket fall kan det mycket väl vara att anse som olaga intrång då Binninge med flera olika sällskap berett sig tillträde till fastigheten och undersökt den, fotograferat och filmat, även inte i huset. Det är frågan om ett ganska omfattande intrång som skett upprepade gånger. Givet Ebbas position och hotbild är det, som hon redan påpekat, inget önskvärt att hennes fastighet och bostad behandlas av utomstående på det viset. Så det finns all anledning för Binninge m.fl. att ringa efter innan de bereder sig tillträde till Ebbas egendom.

Vi diskuterar brottslig gärning, i detta fall. Jag är mycket tveksam till att närvaro av endera parten på fastigheten kan visas vara brottslig, givet att äganderätten till fastigheten är tvistig.
2021-02-25, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej. Det blir hon inte. Ska hon få tillbaks trovärdighet måste hon just vika sig. Har ni inte alls lärt er hur debatten och media fungerar? Rätt eller fel är ointressant. Det säger alla insatta experter. Bara inbitna fans tex här som tror att hon skulle bli hyllad om genomför detta och vinner tvisten.
Hur får man förtroende genom att vika sig om man har rätt? Tror du att det är det som skapar ledare som Donald Trump? Det skrevs tidigare att denna strid har passerat ”point of no return”. Det är helt sant, Binninge har använt media för att driva det så långt att han brände sig till slut. Det finns bara en väg nu och det är framåt. Det handlar inte om Esbjörn längre, det har det inte gjort sedan Monica Pernroth Lüllmaa och Johann Binninge från Rättssäkerhetsorganisationen slog klorna i Esbjörn för Majkgårds räkning.
2021-02-25, 09:53
Medlem
trngws avatar
Rapport från Valet 2022

Det borgerliga blocket vinner parlamentarisk majoritet.
M söker stöd hos SD som kräver att få sitta med i regering, men M gick till val på att inte leda en regering tillsammans med SD, och till skillnad från förrädaren Lööf som fortfarande är skyldig det svenska folket att äta upp sin högra sko, så står M för sina löften. Därmed öppnas dörren för en KD-ledd regering som kan sy ihop det borgerliga blocket, och Sverige får genom Ebba Busch sin första kvinnliga partiledare. Europas nya Angela Merkel.

Det var Ebbas starka rättspatos i tvisten mot de smutsiga och numera dömda kriminella om hennes hem som ledde fram till hennes växande popularitet och stora framgångar bland en befolkning som i växande utsträckning vänder sig emot patriarkatet och de manliga könsnormerna i samhället.
2021-02-25, 09:54
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Är man inte byxmyndig vid en ålder av 15 år? Jo jag slog upp det. Då är det väl ändå inte en pedofilhandling han har gjort sig skyldig till, eller? Tjejen i detta fall är ju 15 år - läste lite i domen - "stod där i bara trosor och BH". Jag har hela tiden härifrån fått intrycket av att JB ägnat sig åt sex med en mycket yngre individ. Har Ebba omnämnt honom som pedofil eller är det endast här i tråden det har förekommit?

[quote]
Jag ögnade som hastigast igenom domen. Det verkar som att JB minsann inte har haft det så lätt som styvpappa till denna bångstyriga tonårsjänta. Fick intrycket av att hon försökt förföra JB. JB hade t.o.m. frågat henne om hon gjort det innan. Viss sexuell fysisk kontakt skedde men med underkläder på och när han sen sa att hon var äcklig och att han inte ville ha henne kände hon sig försmådd.

Ja herrejävlars alltså och för detta hängs han ut som en pedofil. Jag blev själv en gång lockad av en 15 åring när jag var 30. Skillnaden mellan JB och mig är att jag brände på bruden och då var allt för henne ok. Hon fick vad hon ville ha. JB kände han inte kunde det iom sin ställning och därför åkte han på ett åtal och dom.

Hade han låtit sig förföras till fullo så hade säkerligen allt varit frid o fröjd då hon hade fått den hake på honom hon varit ute efter. Hon hade förenat nytta med nöje. Vilket jävla öde JB har råkat in i. Förstår att han känner sig ordentligt kränkt och att han anmäler Ebba. Ebba har antagligen fått inspiration till sitt inlägg i Facebook härifrån.
[/QUOTE.]

Där for den lilla respekt du möjligtvis kunde ha tillkämpat dig Kubun.
Du är inte värd att svara mer då en sådan syn i mina ögon jämställer dig med förövaren.
Nackskott är enda boten mot pedofili.
2021-02-25, 09:56
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Vi diskuterar brottslig gärning, i detta fall. Jag är mycket tveksam till att närvaro av endera parten på fastigheten kan visas vara brottslig, givet att äganderätten till fastigheten är tvistig.

Nu har ju Ebba legat lågt i detta, hon har ju inte gjort något på fastigheten efter tillträdet, men det hade hon väl kunnat gjort om hon velat...
Hon hade kunnat tagit dit sina hantverkare och påbörjat renoveringen, men det kan ju ha krävt banklån för att finansiera, och det hade kanske varit svårt att få... Och hon hade ju tagit en risk.

Ungefär som att hon fått ett bygglov som grannarna överklagat, då kan man välja att börja bygga, men det är risk att man får riva om grannarna får rätt...
2021-02-25, 09:59
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Du behöver ju psykvård.
Antikrist?!

Vad har Ebbas ev tro med hennes husköp att göra?
Hon får va pingstvän,cykelvän eller Livets ordare och tom muslim om så vore.
Vi har religionsfrihet i Sverige,lägg ner tramset

En av Ebba BT:s tillskyndare här i tråden har undrat varför jag kallar Ebba för Antikrist. Jesus varnade ju människan för de falska profeter som skulle ge sej tillkänna i framtiden. Ebba är partiledare för ett kristet parti som har kristendomen inskrivet i partinamnet.

När det gäller Ebba har hon enligt mej distanserat sej så långt från det kristna kärleksbudskapet, så långt man kan komma. På punkt efter punkt har hon nu har gjort klart att hon hör hemma bland dessa falska profeter. Måste jag nämna att hon försöker normalisera ett rasistparti, söka regeringsallians med detsamma och anklagar vår hårt arbetande statsminister för att ”med berått mod döda gamla" på vårdhemmen. Jag använder här hennes egna ord.

Sedan drar hon sej inte för att själv med berått mod angripa en av dessa gamla människor som hon låtsats bry sej om: Esbjörn 82 år angriper hon på så gott som alla plan med sina två små barn som slagträn i debatten mot den ofärdige åldringen. Hon tycks inte sky några som helst medel när det gäller att förgöra den ensamma, gamle änklingen. Allt i syfte att tillfredsställa sitt eget ha-begär efter den gamle Esbjörns egendom.

Ebbas uppfattning om vad som är moral eller omoral sviktar betänkligt i denna vidriga soppa. Hennes kattrakande efter andra människors egendom saknar både moral, ansvar och medmänsklighet. Allt detta kvalificerar henne med god marginal för medlemsskap i den skara av falska profeter som vår Herre varnade människan för. En kristen uppträder inte som Ebba. En kristen älskar sin nästa d v s Esbjörn.
2021-02-25, 10:00
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Är Ebba häktad ännu, någon som vet?
Eller har hon flytt landet?
2021-02-25, 10:02
Medlem
Enydrions avatar
[quote=nova68|74803834]
Citat:
Jag ögnade som hastigast igenom domen. Det verkar som att JB minsann inte har haft det så lätt som styvpappa till denna bångstyriga tonårsjänta. Fick intrycket av att hon försökt förföra JB. JB hade t.o.m. frågat henne om hon gjort det innan. Viss sexuell fysisk kontakt skedde men med underkläder på och när han sen sa att hon var äcklig och att han inte ville ha henne kände hon sig försmådd.

Ja herrejävlars alltså och för detta hängs han ut som en pedofil. Jag blev själv en gång lockad av en 15 åring när jag var 30. Skillnaden mellan JB och mig är att jag brände på bruden och då var allt för henne ok. Hon fick vad hon ville ha. JB kände han inte kunde det iom sin ställning och därför åkte han på ett åtal och dom.

Hade han låtit sig förföras till fullo så hade säkerligen allt varit frid o fröjd då hon hade fått den hake på honom hon varit ute efter. Hon hade förenat nytta med nöje. Vilket jävla öde JB har råkat in i. Förstår att han känner sig ordentligt kränkt och att han anmäler Ebba. Ebba har antagligen fått inspiration till sitt inlägg i Facebook härifrån.
[/QUOTE.]

Där for den lilla respekt du möjligtvis kunde ha tillkämpat dig Kubun.
Du är inte värd att svara mer då en sådan syn i mina ögon jämställer dig med förövaren.
Nackskott är enda boten mot pedofili.

Jag vet ju inte hur länge sedan detta skedde, men att någon skulle vilja göra det frivilligt med Binninge som är så oerhört ful (typ Billy Butt) (kolla SVT intervjun vid stugan) finns inte i min värld, särskilt inte någon som är betydligt yngre...
2021-02-25, 10:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen

Helt oväsentligt om det föreligger en tvist eller inte.

Ebba är idag ägare till fastigheten. Den som går in där skall kolla med henne först.

Ingen kan påstå att Binninge, SVT m.fl. inte kände till detta.

Binninge skulle kunna hävda att Ebba inte alls var ägare. Men enda chansen att komma undan med det är om domstolen dömer avtalet ogiltigt. Och det lär den inte göra. Därmed begick Binninge olaga intrång när han tog sig i på den fastighet som han mycket väl visste att Ebba köpt.

Jag måste säga att jag är förvånad att du försöker göra gällande något annat. Fundera på vad det skulle få för konsekvenser i stort.

Inget ägarförhållande ändras bara för att någon påstår något eller vägrar fullfölja ett avtal.

Hur skulle det se ut om jag plötsligt i en stämning hävdade att ditt hus är mitt hus, och vips kan SVT gå in i ditt hus Och filma utan ditt medgivande. Det inser du själv att så inte är fallet. Och det är exakt samma sak i detta fallet.
2021-02-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej. Det blir hon inte. Ska hon få tillbaks trovärdighet måste hon just vika sig. Har ni inte alls lärt er hur debatten och media fungerar? Rätt eller fel är ointressant. Det säger alla insatta experter. Bara inbitna fans tex här som tror att hon skulle bli hyllad om genomför detta och vinner tvisten.

Dessa lärjungar är kanske så unga att de inte inser att det blir omöjligt för äldre människor att rösta på KD efter den här fadäsen.

Spelar ingen roll om Ebba har juridiken på sin sida. Ebba har inte empatierna när det uppfattas som att hon som starkare part, ung och med makt lurar en äldre person att sälja och sen inte har hjärtat på rätt plats när han ångrar sig.

Ebba kan hävda in i sten att hon har rätt. Men Ebba bestämmer inte hur väljarna tänker..
2021-02-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Rapport från Valet 2022

Det borgerliga blocket vinner parlamentarisk majoritet.
M söker stöd hos SD som kräver att få sitta med i regering, men M gick till val på att inte leda en regering tillsammans med SD, och till skillnad från förrädaren Lööf som fortfarande är skyldig det svenska folket att äta upp sin högra sko, så står M för sina löften. Därmed öppnas dörren för en KD-ledd regering som kan sy ihop det borgerliga blocket, och Sverige får genom Ebba Busch sin första kvinnliga partiledare. Europas nya Angela Merkel.

Det var Ebbas starka rättspatos i tvisten mot de smutsiga och numera dömda kriminella om hennes hem som ledde fram till hennes växande popularitet och stora framgångar bland en befolkning som i växande utsträckning vänder sig emot patriarkatet och de manliga könsnormerna i samhället.
HAHA Det är så mycket fel i din text, tror du behöver gå ut o gå en promenad eller nått!
Efter Ebba Buschs framträdande på TV igår så tror jag inte att hon växte i popularitet förutom hos människor som drömmer om en totalitär stat där personkulten, precis som här i tråden, är det rådande riktmärket.
2021-02-25, 10:04
Medlem
En sak jag inte förstår, fråga till er som är insatta : Det här att Ebba nu verkar argumentera att säljaren nu är påverkad av andra mer eller mindre skumma individer, hur går det rent logiskt ihop med att han enligt henne inte alls var påverkad av hennes uppvaktning? Försvagar inte denna hennes argumentation hennes egen sak? Jag menar hon är ju ändå ung kvinna och också professionell övertalare och förhandlare på absolut högsta nivå, och säljaren är en äldre man. Har hon inte ett svårt problem här rent juridiskt, när/om det kommer till slutförhandling i tingsrätten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in