Citat:
Ursprungligen postat av
Gissa vem
Tilläggas ska i sammanhanget att jag finner KA´s förhör ganska intressant. Han framstår som tämligen vettig och kunna svara bra på frågorna. Återkommer också och försöker göra förtydliganden och se till att det blir rätt om det var saker som kunde framstå som oklart eller missuppfattas. Han bör ju också vara en av dem som stod CA närmast och ha lite bättre koll. Iaf jämfört med kusinbarn och liknande.
Det beror väl på i vilken utsträckning han umgicks med dem. Med kusinbarnet, inte på tu man hand. Kusinen har han däremot umgåtts med, inklusive hemma hos CA. Om det är mer eller mindre än med KA, vet ej.
Citat:
Det är synd att det inte framkom närmare vilka tider CA tillbringade tillsammans med KA den kvällen.
KA minns 1995 inte ens vilken kväll detta skulle ha varit, så sådana detaljer så lång efteråt är nog att hoppas på mycket. Ja, varsågod, detta får gärna "utredas".
Ja, han framstår som samvetsgrann och troskyldig i förhöret. Jag vacklar dock i min inställning till detta av flera skäl, men undviker att diskutera det här.
Citat:
SÅDANT borde utredas i botten istället för att tro att CA`s avgångsbetyg i matte och svenska typ 20 år INNAN MOP har någon bäring...
Jag har med betyg och annat från sjuttiotalet kunnat visa att CA haft psykiatrisk vårdkontakt samt avbrutit gymnasiestudierna. Uppenbart av intresse. Hela sjuttiotalet är intressant för övrigt, vilka var hans influenser, hur kom han in i skyttet och varför just den lite märkliga Akademiska pistolklubben o.s.v. Sköt han i TV:n då Palme var i bild hade han ett fullt utvecklat palmehat redan 1980.
Men visst är det så att man utvecklar ett intresse även för rent kuriös information.
Citat:
Nej..., suck. Det har jag också varit inne på förut att det är fullt sannolikt att gm, OM det är CA, fick syn på OP på tunnelbanan.
Ja, det är mycket möjligt, om han varit på spegeluppsättning eller någon annan begivenhet. Det som talar emot detta, är att det finns ingen uppgift att LOP skulle vara förföljda på T-Rådmansgatan, där de irrar lite fram och tillbaka, väljer fel uppgång o.s.v. Men jag avfärdar det inte.
Citat:
En brasklapp också för att jag inte minns om CA hade bil och använde den till sådana här förflyttningar. Bilburen såg han knappast OP på vägen hem från brorsan... Snackades det inte om att CA hyrde bil för att hjälpa KA med flytten?
Ja, KA hade ej körkort och CA hyrde och körde. Flytten var klar 28/2 (KA vaknar färdigflyttad 1/3), så förmodligen var väl bilen återlämnad. Eller om de hyrde för varje behövligt tillfälle.
Citat:
Det är när det spårar ur och folk får för sig att lösningen ligger i vad CA´s farsa jobbade med i sin ungdom eller att CA jobbade skift på posten på 70-talet som jag tar mig för pannan och undrar vad fan ni håller på med.
Du anför två tillfällen tio år efter mordet som intäkt för att han inte gick ut på kvällar 1986. Då påpekar jag att sex år innan mordet har han i åtta år jobbat skift och rört sig ute på kvällar flera gånger i veckan, förmodligen (plus 82-84 då).
Ok, du återkommer till den där posten om faderns jobb. Du har tidigare anfört den som ett typexempel på inlägg här och att det i stort sett endast handlar om CA:s typ mormors portvinstå. Jag tittade då bakåt och radade upp de tio eller så senaste ämnena som diskuterats, vilket vederlade ditt påstående. Posten lever visst fortfarande i dig som ett typexempel.
Eller du hävdar att det är proppat med "trådsanningar" efter att uppenbart befängda uppgifter från en psykiskt sjuk avfärdades. Du tyckte dock att han och uppgifterna var trovärdiga (de passade din agenda). Du återkom heller inte med något exempel på alla dessa "trådsanningar".
Detta visar på en selektiv varseblivning av rent fantastiska mått och är skolexempel på att tolka och varsebli efter på förhand givna föreställningar. Att med en sådan antiintellektuell hållning komma och mässa som du gör utifrån en förment skeptisk hållning, för att sedan ej svara och försvinna ett tag, är provocerande. Sedan återkomma och upprepa samma saker regelbundet. Du balanserar på gränsen till stolle/"troll" i dessa avseenden.
Så lägg ner det där, så håller vi oss till sakförhållanden rörande CA och MOP. Och gärna för min del att någon tolkar saker till CA:s fördel, även om det inte är något vi drar oss för här.