Citat:
Fy fan jag ser mig själv så mycket i den här totalt förstörda människa som var en riktig jävla loser! Jag har till och med påbörjat allt på samma lovande sätt som vår herre. Det är bara det där skottet som krävs för att jag riktigt ska känna pirret. Känner sådan sorg inför Christers öde och är en lover.
Hursomhelst för att detta ska bli ontopic måste jag ju relatera till pangpanget och hans roll i det. Jag tänker att om det nu var han (vilket inget egentligen talar för) så tror jag att han sköt sig i hjärtat när polisen kom nära inpå för andra gången för han insåg att sannolikheten att koma undan två gånger är väldigt låg. Som alla vet så körde den där polisbilen förbi honom vid toppen av trappstegen, sen sprang han de där mystiska stegen in i våra hjärnor. En sådan loner. Då satte han det i hjärtat för att avsluta boken vilket hade varit hans liv.
Hoppas Christer får frid i andra livet oavsett om han är en killer eller bara sparkade på den där ilskna jycken.
Hursomhelst för att detta ska bli ontopic måste jag ju relatera till pangpanget och hans roll i det. Jag tänker att om det nu var han (vilket inget egentligen talar för) så tror jag att han sköt sig i hjärtat när polisen kom nära inpå för andra gången för han insåg att sannolikheten att koma undan två gånger är väldigt låg. Som alla vet så körde den där polisbilen förbi honom vid toppen av trappstegen, sen sprang han de där mystiska stegen in i våra hjärnor. En sådan loner. Då satte han det i hjärtat för att avsluta boken vilket hade varit hans liv.
Hoppas Christer får frid i andra livet oavsett om han är en killer eller bara sparkade på den där ilskna jycken.
Det finns inget som tyder på att Christers självmord har en direkt koppling till mordet på Olof Palme, som framkommit i böcker och media. Dvs, att polisen knackade på med orden "Det är från polisen!" och att Christer då skulle ha insett att han skulle bli häktad, och som en direkt följd valde att ta sitt liv.
Allt tyder på att handlingen var planerad. Han hade skickat ett avskedsbrev till sin bror om hur han ville ha vissa saker ordnade efter sin död. Brodern försöker nå honom men misslyckas. Han beskriver Christer som "livstrött" den sista tiden. Att polisen sedan knackar på är förmodligen ingen överraskning för Christer. Han har redan torgfört sin avsikt mer eller mindre i klartext till sin bror, som var övertygad om Christers intention i samtalet med polisen den aktuella natten.
Om Christers bortgång har något med mordet på Olof Palme att göra så går det tillbaka en längre tid, där han successivt mals ner av det upplevda trycket från utredningen, han kände sig övervakad och förföljd, och hans allmänna livsföring i övrigt.
Jag tycker att man kan sammanfatta Christers liv i en tydlig uppgång, framåtanda och optimism som sedan vänder skarpt. Allt som händer därefter förminskar honom på något sätt steg-för-steg.
1970-talet var förhållandevis stabilt. Utbildningsinsatser, arbeten, bostad och kanske till och med lite kvinnligt sällskap en tid där ute i Täby. Sedan en spelvinst i början på 1980-talet. Han omger sig med kapitalvaror, bor flott och skaffar flera nya intressen - skytte, aktier, båtliv och fotografi. Christer är på toppen av sitt liv ungefär vid tidpunkten för hundsparken i mitten på 1980-talet. Sedan händer något under våren 1986. Allt vänder. Han arbetar inte längre. Han hamnar i kronofogdens register. Han gör sig otillgänglig, han dyker inte upp på APK, sedan flyttar han ut till ”betonglängorna”, svarar inte på kallelser och byter telefonnummer. Hans goda ekonomi kraschar ca 1990 och han tvingas så småningom flytta ut till föräldrarnas sommarstuga. I slutet på 1990-talet verkar det vända något, han får ett arbete, men han blir mer inbunden och lättretad. Han går ner sig rejält de sista åren. Brytpunkten i Christers liv råkar sammanfalla med tidpunkten för mordet på Olof Palme.
Senast redigerad av omiga 2021-05-07 kl. 23:02.
Senast redigerad av omiga 2021-05-07 kl. 23:02.