2021-02-24, 19:16
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Onödigt krångligt och ökad risk för problem.

Menar du på att nebido skulle oxidera väldigt mycket snabbare än andra estrar?

2 injektioner per vecka är rätt standard i usa med mer korttidsverkande estrar och överlag mest läst positiva åsikter om det, måste du köpa ampuller då? finns inte injektionsflaska?

0.4ml subkutant 1 gång per vecka.

Vill gärna ha apoteksprodukter och sen har jag, sedan tidigare, införskaffat produkter som ligger och skräpar.

Så det är egentligen därför jag undrar ang upplägget med att suga upp två/tre ampuller och efter man tryckt sin dos byter man nål och förvarar sprutan i kylskåpet.
Citera
2021-02-24, 19:18
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoCypionate
Det är ju bara att införskaffa 1ml sprutor så blir det ju smidigare att dosera.
75mg var 3e dag eller motsvarande 175mg per vecka låter ju som en bra startdos, ta blodprov efter 4-5 veckor och se vart testonivån ligger.

Minns inte var men jag har läst om en kille som experimenterade lite med intervall/dos och kom fram till 125mg i engångsdos sen 75mg e3d var bäst för han och det skulle vara kul att se om det blir skillnad jämfört med gel.
Citera
2021-02-24, 23:32
Medlem
NirvanAs avatar
Efter ett halvår med gel har det blivit:

HB 160 -> 176
EVF 0,49 -> 0,55

Ska snart ha möte med läkaren, är det siffror som han kommer avbryta behandling för? Eller kan man föreslå att tappa sig på blod bara, det kommer ju sjunka då...

Märker inte av skillnaden på blodet iaf, blir det för högt brukar man väl få huvudvärk osv?
Citera
2021-02-25, 05:57
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Minns inte var men jag har läst om en kille som experimenterade lite med intervall/dos och kom fram till 125mg i engångsdos sen 75mg e3d var bäst för han och det skulle vara kul att se om det blir skillnad jämfört med gel.
Du kan ta dubbel dos de två första sticken för att snabbare uppnå "steady state", något som är vanligt för dom som tar muskelbyggande doser. T.ex. 150mg två första sticken och sen fortsätta med 75mg E3D.
Du måste inte ta högre dos första gångerna, utan nivåerna kommer ju ändå bygga upp sig och landa stabilt efter ett antal veckor ändå.

Vilket intervall man föredrar på testosteron Enanthate eller Cypionate är ju personligt, för de flesta verkar E5D eller till och med E7D fungera bra till TRT behandling. Ju tätare du tar ny dos, desto jämnare nivåer får du konstant i kroppen, jag testar själv att gå till E4D från E5D för att se om det blir någon skillnad.

Rent teoretiskt jämfört med gel, så har du ju hög testosteron nivå dygnet runt istället för att ha högre nivå på dagen och lägre på natten som det blir på gel. Vet ej om måendet påverkas positivt av just det, men om man håller på med styrketräning så kan man få någon liten boost med träningsresultatet tack vare att testonivån ligger konstant upphöjd.
Citera
2021-02-25, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adamasd
Hur förklarar man för sjukvården att man vill injicera själv veckovis?

Du har en fru eller liknande som är sjuksköterska och besparar då sjukvården resurser. Du får ju bara en bestämd mängd som du annars tar var 8-12 vecka och hela på en gång så missbruk kan ju inte förekomma. De mäter ju nivåer ändå 2 ggr/år: testo, Hb, Evf.
Citera
2021-02-25, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Efter ett halvår med gel har det blivit:

HB 160 -> 176
EVF 0,49 -> 0,55

Ska snart ha möte med läkaren, är det siffror som han kommer avbryta behandling för? Eller kan man föreslå att tappa sig på blod bara, det kommer ju sjunka då...

Märker inte av skillnaden på blodet iaf, blir det för högt brukar man väl få huvudvärk osv?

Min läkare var orolig för mitt HB då det låg på 159 eller 160. Hade 155 första gången jag mätte innan påbörjad behandling.

Har kört gel sedan nebido i över 1,5 år.

Så han ökade mitt intervall från 6V till 8V med motiveringen att mitt dalvärde på 20 ca 3-4 dagar innan injektion var alldeles för högt och att jag skulle komma långt över referens.

Vad kan man säga liksom 🤷‍♂️ Mådde kanon på 6V kontra 8V intervall. Slapp precis undan dipparna och kände mig oerhört pigg och alert.
Citera
2021-02-25, 19:41
Medlem
NirvanAs avatar
Är p-testo från 7 till 19 nmol/L normalt för gel? Har kört ett halvår, och det är 2 timmar efter applicering som blodprovet togs....enda som kan ha påverkat är att jag jobbade natt och tog provet utan att ha sovit nåt på hela natten
Citera
2021-02-26, 01:37
Medlem
Nej, du har inte återhämtad endogen produktion. Är du ute efter att kunna spruta frugan i ansiktet med större satser så ta zinktillskott och kör HCG.

Lycka till
Citera
2021-02-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Ja ett par dagar går bra. Rumstemperatur ska man förvara oljan i, risken finns att det kan "skära" sig dvs bildas kristaller i kylskåp.

Ok, men säg att det gäller 1ml ampuller och som skulle viljas delas upp på 4 doser, typ mån, Tors, alltså 62,5mg per injekt cirkus, går det ens att lösa?

Man kanske inte kan förladda 4 pumpar, den sist får ju ligga i en o en halv vecka?

Supertacksam för svar.
Senast redigerad av LasseBengt 2021-02-26 kl. 16:17.
Citera
2021-02-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseBengt
Ok, men säg att det gäller 1ml ampuller och som skulle viljas delas upp på 4 doser, typ mån, Tors, alltså 62,5mg per injekt cirkus, går det ens att lösa?

Man kanske inte kan förladda 4 pumpar, den sist får ju ligga i en o en halv vecka?

Supertacksam för svar.

Inga som helst problem, bakterier trivs inte i olja
Citera
2021-02-26, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MicaelCorleone
Jag har 20 i nivå på 125/v men oxå en blodvolym på runt 8 liter vilket ger en viss spädning. Jag märker ingen direkt skillnad på 20 eller tex 50 förutom att förmågan minskar vid högre värden.
Har inte på länge läst på om progesteronsidan, har du bra länkar tillgängliga så tar jag tacksamt emot.

Vad ligger du i östrogen på den dosen samt shbg ?
Citera
2021-02-26, 19:31
Medlem
Hur länge håller sig Nebido i Glasmedicinflaskan? Om jag sticker hål på plasten och drar ut 250mg (av 1000mg) hur länge håller då det som är kvar i behållaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in