Citat:
Ursprungligen postat av
LasseBengt
Använder du samma pump menar du? Aspirerar du inte? Tänker att det kan komma in skit i pumpen så, känns sådär?
Har en kompis som skulle vilja prova säg 50-100mg 2 ggr/v test e eller c men vet ej hur hen ska lyckas med doseringen?
Om vi pratar ampuller, skulle det funka att dra upp hälften i en pump som sätts direkt, sen hälften i en ny pump med ny nål som får ligga ett par dagar till nästa injekt? Bör väl funka utan problem, kylskåp är att föredra? tacksam för input.
Jag har kört samma pump flera gånger tidigare pga brist på antal pumpar hemma. Nu har jag fått hem ett litet lager, så nu kör jag ny pump och ny kanyl varje gång.
Jag aspirerar innan injektion ja.
Får man in blod i pumpen så byter man ju såklart denna, annars bör det inte vara någon fara att använda den en andra gång till exempel.
Det går absolut lyckas med sån dosering, jag kör 1ml sprutor och för 100mg behövs det mellan 0,4-0,5ml olja beroende på hur mycket testo oljan har per milliliter.
Din fråga gällande ampuller, ja det skall funka att göra på det viset. Jag förvarar förberedd spruta i kylen.