2020-11-19, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KennethRothman
Bland er på trt, är det någon som får ont i testiklarna till och från. Jag får några gånger per vecka en molande värk i testiklarna, ofta efter att jag suttit ner en längre tid.

Mina kullor ”ser ut” och känns som innan jag började med trt. Började med trt för ca ett halvår.

Kan det vara farligt?
biverkning Spermatocele botas med hcg.
Citera
2020-11-19, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Ja. HCG löser det.

Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
biverkning Spermatocele botas med hcg.

Tack

Och HCG är något jag kan få från min läkare (Rewell)?

Har HCG några biverkningar?
Citera
2020-11-19, 08:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Tack

Och HCG är något jag kan få från min läkare (Rewell)?

Har HCG några biverkningar?
I sverige skrivs hcg i regel bara ut om du ska göka fram ungar.
Citera
2020-11-19, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
I sverige skrivs hcg i regel bara ut om du ska göka fram ungar.
Och det ska jag inte ha fler av. Så då är det bara att stå ut med smärtan?

Är på tredje injektion. Är Testikelsmärta något som kan bli bättre när man når steady state?
Citera
2020-11-19, 12:13
Medlem
Citat:
Och det ska jag inte ha fler av. Så då är det bara att stå ut med smärtan?

Är på tredje injektion. Är Testikelsmärta något som kan bli bättre när man når steady state?

Jag får HCG, jag ljög och sa att jag ville ha barn. När det gäller att tillfredställa kvinnor så får man precis allt man behöver, som till exempel världens högsta dos HCG

Dom ville göra en massa tester dock, men då lät jag besviken och sa att min kompis fick minsann samma dag som han bad om det, och att jag och min tjej är så ledsna att vi inte kan få barn, då gick det undan, fick samma dag
Citera
2020-11-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag får HCG, jag ljög och sa att jag ville ha barn. När det gäller att tillfredställa kvinnor så får man precis allt man behöver, som till exempel världens högsta dos HCG

Dom ville göra en massa tester dock, men då lät jag besviken och sa att min kompis fick minsann samma dag som han bad om det, och att jag och min tjej är så ledsna att vi inte kan få barn, då gick det undan, fick samma dag

Pregnyl (HCG = Lh) räcker inte för att få barn, det måste då läggas till FSH för spermiemognad/utveckling, heter Gonal-F i SE.
Citera
2020-11-19, 17:09
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicaelCorleone
Pregnyl (HCG = Lh) räcker inte för att få barn, det måste då läggas till FSH för spermiemognad/utveckling, heter Gonal-F i SE.

Det är individuellt, så Jo det kan räcka med HCG. Funkar inte det så lägger man till gonal-f, men detta är en annan diskussion och hör inte hit
Citera
2020-11-19, 20:57
Medlem
NirvanAs avatar
Stängs inte signaleringen av, den där feedback-loopen, av HCG, eller är det mer att hcg får bollarna att växa och kraftigt ökade LH och eventuellt FSH är tillräckligt för att härda ut innan egna signalsystemet med hypofysen är återställd?
Citera
2020-11-22, 09:02
Medlem
Hej

Gubbe i 30 årsåldern som åkt på gynekomasti. Kommit krypande utan anledning. Sökte hjälp när det var lite i vården för 2 år sen när jag inte visste vad det var. Allmänläkare viftade bort det och ville pga dålig allmän sinnesstämning sätta mig på SSRI. Jag vägrade. När de tog hormonprov på mig visade testo 10 nmol. Det var ju inom läkarens intervall så helt ok tyckte HON. Sökte hjälp igen för ett halvår sedan den nya läkaren gav mig direkt remiss till endokrin då jag nu har 5 cm knölar och inte vill visa mig i tshirt. Nya prover visade 7 nmol efter väldigt lite sömn natten innan.

Efter massa prover så hittar inte läkaren orsaken men övervägar nebido. Min undran är om inte mina problem beror på hög aromatisering och inte alls avhjälps av mer testo då detta bara ombildas. Läkaren ansåg även att det var för sent för någon aromatashämmare...förstod inte resonemanget. För info så funkar grejjerna där nere som de ska så jag vill hellst inte riskera att tappa potensen.
Citera
2020-11-22, 10:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knogarn
Hej

Gubbe i 30 årsåldern som åkt på gynekomasti. Kommit krypande utan anledning. Sökte hjälp när det var lite i vården för 2 år sen när jag inte visste vad det var. Allmänläkare viftade bort det och ville pga dålig allmän sinnesstämning sätta mig på SSRI. Jag vägrade. När de tog hormonprov på mig visade testo 10 nmol. Det var ju inom läkarens intervall så helt ok tyckte HON. Sökte hjälp igen för ett halvår sedan den nya läkaren gav mig direkt remiss till endokrin då jag nu har 5 cm knölar och inte vill visa mig i tshirt. Nya prover visade 7 nmol efter väldigt lite sömn natten innan.

Efter massa prover så hittar inte läkaren orsaken men övervägar nebido. Min undran är om inte mina problem beror på hög aromatisering och inte alls avhjälps av mer testo då detta bara ombildas. Läkaren ansåg även att det var för sent för någon aromatashämmare...förstod inte resonemanget. För info så funkar grejjerna där nere som de ska så jag vill hellst inte riskera att tappa potensen.
prov för östradiol?
Citera
2020-11-22, 11:22
Medlem
Under 92 pmol så inga höga värden. Till saken hör att gynon känns mest i perioder. Dvs värk i kötlarna, antagligen när de växer och just perioden vid provtagning hade jag inte värk. Bara testat en gång dock när jag hade som lägst testo. Testat testo 4ggr och aldrig haft över 10.
Citera
2020-11-22, 17:34
Medlem
Hej, några frågor till kunniga på brädan.

Jag är en man på 40 år som tränat större delen av mitt liv( med längre och kortare uppehåll)

Jag har de senaste åren märkt att det är väldigt svårt att få resultat även fast jag s kl äter träning och kost väldigt bra.

Jag har misstänkt testoreonbrist pga att andra symptom också stämmer in på mig, trötthet, ingen motivation osv.

Fick efter mycket tjat hos sjukvården ta ett test och värdet visade 13, dvs inom normalintervallet och där tog det stopp.

Jag funderar nu på att köra på en trt själv men jag vill samtidigt ha lite muskelbyggning också.

Jag har för ca 15 år sedan tagit några testo e kurer på 250 mg som gav bra resultat. Jag gick då av efter 12 veckor utan någon pct och fivk inga bieffekter.

Jag har två olika "kurer" som jag funderar på och tanken är då att jag ska ligga på for life.

Alt 1: 250 mg testo e5d i 12 veckor, därefter paus 12 veckor och sedan på igen med samma dos dvs 12 veckor av 12 veckor på.

Alt 2: 250 mg testo e5d i 12 veckor men istället för att gå av helt i 12 veckor så tänker jag mig en lättare testo dos i 12 veckor kanske 100mg testo e5d.

Vad tror ni om upplägget?
Syftet är framförallt välmående men även lite styrka/muskler därav de högre doserna.

Tycker ni att man borde köra på hcg?

Tacksam för svar.
Mvh
Zool
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här