2021-02-24, 23:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
"Dessutom är hon och SD ungefär lika stora så jag tror att hon kan försvara sig om det skulle behövas."

Skämtar du? Hs längd har ingen betydelse om S får blodsmak i munnen av att han känner sig provocerad om hon inte lyder blint. För då lär hon inte kunna värja sig från hans hårda mördande slag mot hennes huvud.

Citat:
om hon inte lyder blint

Jag tror att LW blev mördad för att hon gav sig på hans Madonna. Och gjorde allt för att såra henne. Jag tvivlar på att han tänker mörda sin Madonna. Men om han skulle försöka så är hon förhoppningsvis på sin vakt.
Citera
2021-02-25, 00:18
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag tror att LW blev mördad för att hon gav sig på hans Madonna. Och gjorde allt för att såra henne. Jag tvivlar på att han tänker mörda sin Madonna. Men om han skulle försöka så är hon förhoppningsvis på sin vakt.

LW skulle ha ”läst av” mycket noggrannare vad som Gällde enligt SD .
Hon fick för sig att ta en ”egen väg” som inte bar någonvart ; såsom hennes önskan om samboende, giftermål osv.med SD .
LW borde ha insett att det inte var realistiskt eftersom allt de gjorde var hemligt .
Hur skulle de då kunna bo ihop i hans hus -om det var hemligt ?
Saker som LW var ute efter ingick ju ej ....
Undrar hur hon tänkte , egentligen ?

Det berättade ju SD i polisförhöret ;
att det var det aldrig tal om i verkliga livet ,
utan det var enbart önskningar ifrån LW -helt utöver, det som SD kunde/ville erbjuda ....

Tror det var där det gick snett !?

När mycket vill ha mer ; så blev det kaos hos alla och envar ...

Irritationen på att hon aldrig var Nöjd tror jag gjorde att allt blev kaos .

Hon skulle varit nöjd .Men nope,icke....

Inte lätt då .....för alla inblandade..
Senast redigerad av landbandy 2021-02-25 kl. 00:49.
Citera
2021-02-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Hahahaha. Du lever verkligen i drömmarnas värld. Du begriper dig inte ett dugg på hur en människotyp såsom SD fungerar, du bara tror det för att du har läst en artikel här och där som passar dina egna syften/åsikter/världsåskådning.

SD skiter totalt i HDs känslor, eller Lenas då hon levde. Det är SIG SJÄLV och hur HAN vill ha det som han tänker på. Sin egen bekvämlighet, det som är "praktiskt och förnuftigt", ger nån typ av egenvinst. Eller är knullbart och annat han anser ska tillkomma honom men endast på hans egna villkor. Även om han behöver smöra och fjanta sig lite för att nå målet = fälla sitt byte.

Så fort en sån som han verkar göra något för någon annans skull så är det i grunden fejk, då den egna vinningen är det centrala.

Att du fortfarande inte har fattat detta är ju helt obegripligt.
Senast redigerad av zilvereko 2021-02-25 kl. 00:25.
Citera
2021-02-25, 00:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
H är en kvinna som tycker det är OK att karln har en älskarinna när hon är frigid? H tyckte hennes man skulle mörda hela familjen för hon orkade inte leva, men
H får mirakulöst livslust igen och då får inte S leka ensam med L mer.

Kan Hs återkomna livsgnista berott på att hon ingick en hemlig otrohetshistoria ( m Kockobello?) långt innan fiskaren kom in i bilden?

Trots otrohet "före, under och efter" äktenskapet med S är fasaden Kärnfamilj det viktigaste för H?

S älskade båda, men såna känslor var inte OK för H som krävde att S måste välja om skilsmässan skulle kunna annulleras? Den 8 maj -18 skrev hon till S att "Bollen ligger hos dig". Det handlar inte bara om USA-resan? S tolkar/vet att det betyder att L måste bort?
Ursäkta sent svar. Desto utförligare som kompensation.

HD avskyr LW enligt olika vittnen och hon tycker hon förstör deras återförening.
Att SD är det huvudsakliga problemet förnekar hon helt och projicerar all skuld på LW.

Hon blundar och vill inte se sanningen i vitögat, för då krackelerar hennes utopiska bild om den ultimata kärleken och kärnfamiljen.
Hon vill inte höra detaljer.
Det ska bara vara en parentes som kan hända den bästa och tystas ner. Rollspel i en gravt förljugen relation.

Han var otrogen. Hon är förstående. Hon förlåter.
.. Och så levde de lyckliga i alla sina dar. Punkt.

Det är nåt patologiskt sagotema över alltihop där han är hjälten och hon prinsessan på ärten.

HD beskrivs stå i nån skev tacksamhetsskuld och bejakar därmed SDs förvridna resonemang om offret som behövde tröst.
Hon kan tänka sig gifta om sig framöver för att få nytt bröllopsdatum och präst.

Det är fullt begripligt att hon inte vill vara nån tråkig, bekväm tant gredelin som sköter markservice, nån primitiv mall för en praktisk mor och rejäl hustru.
Men SD är oavsett en oförändrad sexfixerad, flörtig och notoriskt otrogen mansgris. Självcentrerad och stereotyp med förlegade värderingar angående mansrollen.

Att hon lattjade med JS reagerade han inte på, det bet inte.
Skilsmässokortet drog hon högst troligt för att få en reaktion - hon blir glad när han är ledsen.

"SD får också frågan om han känt att han vill få bort L W ur sitt liv för att lösa sin situation. SD svarar: " Ibland så har jag tyckt att det hade varit bra om hon hade varit på en annan planet, ja".

Detta är även vad HD önskar. Att hon försvann.
Hatobjektet får leva lägger hon till november 2016 och börjar planera att samla bevis för konfrontation några månader senare.
Hon önskar LW vore död när hon väl försvinner, hennes avsky sipprar fram.

Hon benämns av SD som känslomässig men kan vara "chefig" i vissa frågor.
Det återspeglas i hur hon sätter tydliga spelregler och ställer krav.
.. Och i ordval som att bollen ligger hos dig inför USA-resan.

"SD beskriver hur han slits känslomässigt mellan sin fru Hanna och älskarinnan LW, som han också hyser mycket starka känslor till."

Att hon inte skulle veta att han fortsätter finns inte en chans med den historiken de har.

Att hon vill ha SD råder ingen tvekan, hon ältar till JS ända bort i april om SD är hos LW och är högst troligt bekymrad:
Hon spelar nämligen med öppet mål.

SD är extremt rigid, nitisk och fyrkantig vilket visar sig i form av patologiskt kontrollbehov och dominant beteende.
Strikt disciplin och milimeterrättvisa är det ultimata enligt SDs personlighet.
Han beter sig militant och använder även polisiärt ordval såsom förhör, bevismaterial, övervakar, spelar in och filmar och kräver radiotystnad.
Han har ett uttalat kontroll- och stalkerbeteende som han legaliserar till nåt heroiskt och omsorgsfullt som kvarterspolis.

SD beskrivs inte aggressiv rent generellt men responderar med nitiskt och dominant beteende om hans fixa idéer inte följs. Han kan öht inte samarbeta vilket gör att han omplaceras från chefsroll.
Det kan dock bli mer explosivt privat vid kontrollförlust och frustration med nävar i väggen och frakturer eller att han ger sig på LW fysiskt.

HD är väl bekant med hans udda personlighet och hur han reagerar och hittills har inget hjälpt för SD "vill på något sätt ha båda eftersom han mer eller mindre älskar båda."

Hon går mot ultimatum eftersom ingenting hjälpt tidigare. Hon är fortsatt ute efter SD - jag älskar dig, jag saknar dig, idag har jag tänkt på dig - men håller honom på halster.

(citat Akt bil 167, sammanfattning förhör)

Summa summarum. SD kom till en korsning och gjorde ett radikalt val där det handlar om HD. Det är som jag ser det med den fyrkantiga mannen utan nyanser.
Den där kockobello lät intressant, ännu ett övertag?
Senast redigerad av develi 2021-02-25 kl. 01:00.
Citera
2021-02-25, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ursäkta sent svar. Desto utförligare som kompensation.

HD avskyr LW enligt olika vittnen och hon tycker hon förstör deras återförening.
Att SD är det huvudsakliga problemet förnekar hon helt och projicerar all skuld på LW.

Hon blundar och vill inte se sanningen i vitögat, för då krackelerar hennes utopiska bild om den ultimata kärleken och kärnfamiljen.
Hon vill inte höra detaljer.
Det ska bara vara en parentes som kan hända den bästa och tystas ner. Rollspel i en gravt förljugen relation.

Han var otrogen. Hon är förstående. Hon förlåter.
.. Och så levde de lyckliga i alla sina dar. Punkt.

Det är nåt patologiskt sagotema över alltihop där han är hjälten och hon prinsessan på ärten.

HD beskrivs stå i nån skev tacksamhetsskuld och bejakar därmed SDs förvridna resonemang om offret som behövde tröst.
Hon kan tänka sig gifta om sig framöver för att få nytt bröllopsdatum och präst.

Det är fullt begripligt att hon inte vill vara nån tråkig, bekväm tant gredelin som sköter markservice, nån primitiv mall för en praktisk mor och rejäl hustru.
Men SD är oavsett en oförändrad sexfixerad, flörtig och notoriskt otrogen mansgris. Självcentrerad och stereotyp med förlegade värderingar angående mansrollen.

Att hon lattjade med JS reagerade han inte på, det bet inte.
Skilsmässokortet drog hon högst troligt för att få en reaktion - hon blir glad när han är ledsen.

"SD får också frågan om han känt att han vill få bort L W ur sitt liv för att lösa sin situation. SD svarar: " Ibland så har jag tyckt att det hade varit bra om hon hade varit på en annan planet, ja".

Detta är även vad HD önskar. Att hon försvann.
Hatobjektet får leva lägger hon till november 2016 och börjar planera att samla bevis för konfrontation några månader senare.
Hon önskar LW vore död när hon väl försvinner, hennes avsky sipprar fram.

Hon benämns av SD som känslomässig men kan vara "chefig" i vissa frågor.
Det återspeglas i hur hon sätter tydliga spelregler och ställer krav.
.. Och i ordval som att bollen ligger hos dig inför USA-resan.

"SD beskriver hur han slits känslomässigt mellan sin fru Hanna och älskarinnan LW, som han också hyser mycket starka känslor till."

Att hon inte skulle veta att han fortsätter finns inte en chans med den historiken de har.

Att hon vill ha SD råder ingen tvekan, hon ältar till JS ända bort i april om SD är hos LW och är högst troligt bekymrad:
Hon spelar nämligen med öppet mål.

SD är extremt rigid, nitisk och fyrkantig vilket visar sig i form av patologiskt kontrollbehov och dominant beteende.
Strikt disciplin och milimeterrättvisa är det ultimata enligt SDs personlighet.
Han beter sig militant och använder även polisiärt ordval såsom förhör, bevismaterial, övervakar, spelar in och filmar och kräver radiotystnad.
Han har ett uttalat kontroll- och stalkerbeteende som han legaliserar till nåt heroiskt och omsorgsfullt som kvarterspolis.

SD beskrivs inte aggressiv rent generellt men responderar med nitiskt och dominant beteende om hans fixa idéer inte följs. Han kan öht inte samarbeta vilket gör att han omplaceras från chefsroll.
Det dock kan bli mer explosivt privat vid kontrollförlust och frustration med nävar i väggen och frakturer eller att han ger sig på LW fysiskt.

HD är väl bekant med hans udda personlighet och hur han reagerar och hittills har inget hjälpt för SD "vill på något sätt ha båda eftersom han mer eller mindre älskar båda."

Hon går mot ultimatum eftersom ingenting hjälpt tidigare. Hon är fortsatt ute efter SD - jag älskar dig, jag saknar dig, idag har jag tänkt på dig - men håller honom på halster.

(citat Akt bil 167, sammanfattning förhör)

Summa summarum. SD kom till en korsning och gjorde ett radikalt val där det handlar om HD. Det är som jag ser det med den fyrkantiga mannen utan nyanser.
Den där kockobello lät intressant, ännu ett övertag?

Haha, ja.
Har funderat en del på om det kanske också finns drag av tvångsmässigt p-störning hos SD. Just hans envisa fyrkantighet.Mest för de yttre tecken hos honom som visar sig i förhör, i text men inte minst på ljudupptagning. Hans rigiditet - var sak på sin plats, meningslösa regler där strösselförhöret och mätningarna är avslöjande, men även en hel del annat. Inte konstigt han gillar sitt jobb och även geocaching med GPS och dylikt. Millimetrar hit och dit.
Vad tror du?
Senast redigerad av zilvereko 2021-02-25 kl. 01:07.
Citera
2021-02-25, 01:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Haha, ja.
Har funderat en del på om det kanske också finns drag av tvångsmässigt p-störning hos SD. Mest för de yttre tecken hos honom som visar sig i förhör, i text men inte minst på ljudupptagning. Hans rigiditet - var sak på sin plats, meningslösa regler där strösselförhöret och mätningarna är avslöjande, men även en hel del annat.
Vad tror du?
Han må ha psykopatiska drag men det är väldigt mycket autistiskt över honom likaväl.
Senast redigerad av develi 2021-02-25 kl. 01:18.
Citera
2021-02-25, 01:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
LW skulle ha ”läst av” mycket noggrannare vad som Gällde enligt SD .
Hon fick för sig att ta en ”egen väg” som inte bar någonvart ; såsom hennes önskan om samboende, giftermål osv.med SD .
LW borde ha insett att det inte var realistiskt eftersom allt de gjorde var hemligt .
Hur skulle de då kunna bo ihop i hans hus -om det var hemligt ?
Saker som LW var ute efter ingick ju ej ....
Undrar hur hon tänkte , egentligen ?

Det berättade ju SD i polisförhöret ;
att det var det aldrig tal om i verkliga livet ,
utan det var enbart önskningar ifrån LW -helt utöver, det som SD kunde/ville erbjuda ....

Tror det var där det gick snett !?

När mycket vill ha mer ; så blev det kaos hos alla och envar ...

Irritationen på att hon aldrig var Nöjd tror jag gjorde att allt blev kaos .

Hon skulle varit nöjd .Men nope,icke....

Inte lätt då .....för alla inblandade..

Citat:
det var enbart önskningar ifrån LW

Jag tror att hon var så van vid att alltid få som hon ville att hon inte ens kunde tänka tanken att något annat var möjligt.

Men hon var ju ändå högskoleutbildad så hon måste ju ha känt till Madonna/H*ra-komplexet. Det var ju helt uppenbart vad SD använde henne till och hon accepterade och ställde upp på det. Hon fick ju t.o.m. betalt ibland, i presenter och pengar. Att sedan klaga på att SD lurat och utnyttjat henne. Givetvis gjorde han det och hon tillät det.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-02-25 kl. 01:12.
Citera
2021-02-25, 01:09
Medlem
Citat:
Han må ha psykopatiska drag men det är väldigt mycket autistisk över honom likaväl.

Visst. Ligger mycket i det också.
(gjorde en liten ändring/tillägg just precis)
Senast redigerad av zilvereko 2021-02-25 kl. 01:13.
Citera
2021-02-25, 01:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Visst. Ligger mycket i det.
Och då kan det lätt bli medberoende, att adaptera.
Tror nog HD känner sin mansgris väldigt väl, hur hon tonar in, tonar ner och tornar upp.
Ser henne tyvärr inte som det traumatiska offret, så jag går mot strömmen. Hahaha!
Citera
2021-02-25, 01:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Visst. Ligger mycket i det också.
Vad som är autistiskt är att han är extremt social, har noll koll på privata rummet (kramas bla) och är samtidigt socialt inkompetent.
Annat är att han skrattar på helt fel ställen, förutom kontrollfreak.

SDs beteende via kollegor och chefer.
Akt bil 148.

Jag extraherade vissa ord.

SD var konsultchef på svenska mätcenter (idag Exact) och blev omplacerad till kvalitetsansvarig.
Sen sökte han anställning hos Tyrens.

" väldigt svårt att beskriva Stefans personlighet"

"Det är något med honom som inte är helt hundra."

" en speciell person."

"en person som man inte riktigt lär känna"

"med Stefan är det något som inte riktigt "lirar".

"väldigt social och att det samtidigt kan bli väldigt stelt i samtal med honom."

Olämplig i chefsposition, omplacerad.
Stora samarbetsproblem, dominant, stel och bestämd. Kommunicerade inte, negativ till förslag om förändring.
Social men socialt inkompetent.

"Strukturerad men kantig och höll sig till sitt protokoll."

Dålig känslomässig kontakt, som gjord av teflon.
Oempatisk.
Både kall och varm attityd.
Kan samtidigt bry sig och bli engagerad ang vissa personers problematik.
Beskrivs även menlös och mesig bakom jargongen.

Väldigt serviceinriktad ang kunder. Glad, käck, positiv, intensiv.

Smart, klurig, konstig och speciell.
Logisk och analytisk förmåga.
Bra på administration, system, ekonomi.
Sköter jobbet, håller tider.

Oseriös, ironisk, skämtar bort. Har alltid en jargong.
Skrattar i fel sammanhang.
" framföra saker glättigt fast det han egentligen säger är något allvarligt"

Sexfixerad, sexskämt, skickat mail till skilda kvinnor på jobbet. Grabbigt skämtsam, pratat om öppet om otroheten till vissa. Insinuerar om sex hela tiden.

Hög energi, lågt sömnbehov. Oregelbunden livsstil. Besatt av geocaching. Tar cacher även på arbetstid och vid konferenser. Går upp mitt i natten för att ta burkar.

Gränslöst ärlig i vissa lägen.
Stolt över disciplinär barnuppfostran.
Gör socialt udda saker.
Senast redigerad av develi 2021-02-25 kl. 01:25.
Citera
2021-02-25, 03:29
Medlem
Citat:
Han må ha psykopatiska drag men det är väldigt mycket autistiskt över honom likaväl.

Pm
Citera
2021-02-25, 08:51
Avslutad
Vad är det för diagnoser HD har?
Gjordes en p7 på henne?
SD, gjordes den en stor rpu på honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto