Citat:
Är det bara jag som tycker Billinges förlikningsförslag är skrattretande. Efter allt skitsnack och mediadrevande som han ligger bakom, så ska hon stå för sina rättegångskostnader och få en symbolisk summa, men fastigheten ska återlämnas till Esbhörn.
Vad hände med alla utgifter hon faktiskt haft?
Vad hände med alla utgifter hon faktiskt haft?
Ja, skrattretande är en mild omskrivning av det helt groteska "förliknings"-förslaget. Är det sant att han har lagt fram det?
Jag har personligen varit inblandad i en fastighetsaffär där säljaren sen länge hade god man (eller möjligen förvaltare) och där familjen hade satt i system att låta fadern göra affärer och sen pressade de köparna på pengar och egendom och förmåner av olika slag. Under en storhelg fick jag ett telefonsamtal om att "Glöm att ni ska kunna flytta in den 1/1. De träter om hårnålar." Då hade vi flyttat inflyttningsdatum fyra gånger! Akut fick vi kalla in advokat på nyårsafton och där körde de precis den här stilen som Binninge och hans team gör med Esbjörn och mot Ebba Busch.
Efter 30 minuters förlikningssamtal så satte jag ned klackarna och slog näven i bordet: Det här köpet går helt tillbaka eftersom ni inte håller en enda detalj av vad vi kommit överens om och jag orkar inte tjafsa mer. Det finns andra fastigheter till salu i bygden. Adjö.
Hela familjen var på benen för att locka in mig igen och säljaren sa att "Det ska vara som jag har skrivit i avtalet." Vi gjorde några eftergifter till ang. inflyttning och städning och förrådsutrymmen. Men de hade helt satt i system att lura och utnyttja människor med hänvisning till faderns dåliga hälsa. Verkligen i system.
Precis som folket runt Esbjörn.