Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Värderingarna är gjorda med minst 6 månaders mellanrum och sedan saknar den senare en fördjupad undersökning av Anticimex. Men jag tycker ändå att de är så nära varandra att de är i stort sett entydiga. Någon ska röja upp och få iväg bilar och skrot så kostnader för detta kommer att drabba antingen säljaren eller köparen. Sen måste det saneras bakom skjulet där Binninge står och pissar, det kan kosta närmare en miljon beroende på hur djupt marken måste grävas bort och deponeras.
Hmm reflekterade över Ebba Buschs värdering nu när man fick se den här, Ebba Buschs version går inte riktigt ihop för mig.
Ebba Buschs värdering är datumstämplad den 8 oktober 2020. Två månader efter att köpekontraktet skrevs. Men den ska ha gjorts i
början av augusti och då lämnats till Ebba Busch muntligt och via sms.
Problemet är ju att Anticimex var på fastigheten den 5-6 augusti och gjorde sin besiktning.
Min erfarenhet av besiktningar är att det brukar ta
minst en vecka att få underlaget sammanställt, dvs utfördes den 5-6 augusti så borde Ebba Busch fått underlaget i mitten av augusti. Då ska hennes mäklare tagit del av den och gjort sin värdering med den som underlag som det påstås här i tråden. Mäklaren behöver också någon/några dagar på sig och då är vi i princip runt den 20 augusti och då har det ändå gått förhållandevis snabbt sett till min erfarenhet.
Då Ebba Buschs mäklare lämnade ett muntligt och skriftligt via SMS så kan den aldrig hålla den kvalité som den som Binninge tagit fram nu!
Den värderingen är nog mest troligt att se som en efterkonstruktion och kan inte ha legat till underlag för en förhandling för köpeskillingen, om Anticimex undersökning låg till grund för den.
Den 20e augusti var kontraktsskrivningen, alltså precis två veckor efter Anticimex var där.