2021-02-24, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jori Munukka heter han det var han som sa att Ebbas uttalanden på Facebook är juridiskt bindande.

Vad tycker du själv, kan man ta honom på allvar?

Jag vet att han ombads förklara sig, men han gick snarare under jorden efter det uttalandet och blev tystare än en mus.

Schultz uttalande har jag redan kommenterat.

Båda två är som av en händelse verksamma med samma tjänst vid samma institution. Man kan undra vad det är för institution egentligen. Det är nog de två mest otrovärdiga och minst professionella professorerna jag stött på. Det känns närmast till hands att kalla dem för Piff & Puff.

Nej men seriöst, vad tycker du själv om nivån på deras analyser och uttalanden?

Är det en händelse att någon som heter Nils Schultz och som verkar följa Mårten Schultz pod är en av Binninges vänner på facebook? Man får leta ett tag för han har över 700 vänner. Kan Nils och Mårten vara bröder och båda vara vänner till Binninge IRL? Det skulle kunna förklara varför Mårten Schultz känner sig manad att dra i fält för Binninge.

https://www.facebook.com/johann.binninge
2021-02-24, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Sluta upp med det otillständiga tramset om juridik.

Att agera ful fastighetshaj som partiledare är oförsvarbart. Punkt!

Att hon inte inser det innebär att hennes förtroende är förbrukat.

VÅRD OCH OMSORG.
Inom äldreomsorgen lyfter Kristdemokraterna särskilt upp de äldres rätt till ett värdigt liv. De vill införa en lägsta standard för vad en boende på äldreboende kan kräva. Äldre ska även kunna få välja om de vill bo kvar hemma eller om de ska bo på ett äldrehem.
[17]

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kristdemokraterna_(Sverige)

Är pressen Ebba Bush Thor utsätter 81-årige Esbjörn för värdigt?
Låter Ebba Bush Thor 81-åriga Esbjörn välja om han vill bo kvar i sitt barndomshem?

Det är väl ingen som inte förstår att Ebba Bush Thor, s agerande eroderar förtroendet för Kristdemokraternas kärnfråga äldreomsorgen ? Lyssna inte på vad politiker säger. Se hur dom agerar. Om Ebba så mycket som nämner äldreomsorgen så är hon för evigt avdlöjad som värsta hycklare om värdigheten för gamla.

Rädda KD(och vinn över gubben) genom att avgå Ebba Bush Thor.
trams är att kalla någon som göra en husaffär för "ful fastighetshaj". Det bevisar att dina kunskaper i ämnet sträcker sig till hockeybilder. Du menar att samtliga husägare i Sverige är "fula fastighetshajar" bra för att de köpt ett hus. Du kanske borde växa upp och invänta artonårsdagen innan du forsätter driva här.
Senast redigerad av martinator 2021-02-24 kl. 18:46.
2021-02-24, 18:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Det vore kul om Ebba blir fälld för grovt förtal och därmed blir av med jobbet som partiledare. Då skulle hon nog tänkt på det nionde budordet: ”du skall icke hava begär till din nästas hus”.
2021-02-24, 18:39
Medlem
Undra hur mycket detta förstör för KD, en av deras hjärtefrågor är ju äldre.
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Det spelar visst roll om uppgiften är sann. Just ur försvarlighetsdelen, vilket jag också skriver.

Från min post
" (det är ju sant, och nära nog att kunna anses försvarligt att berätta även om det är lite gränsfall),"

Så jag vet inte varför du först protesterar mot att det spelar roll, och sen kör samma argument som jag gjorde själv, i den posten som du citerar...

Om det var försvarligt så kommer du ju inte att dömas...

Du uttryckte dig så tveksamt kring att det skulle vara försvarligt att jag tolkade din mer tydliga slutsats (att hon nog skulle frias) som oförenliga. Nu ser jag inte heller att det finns något argument för att uttalandet ska anses vara försvarligt så jag håller inte heller med om din slutsats.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Ja, om du vill vara väl förberedd när tingsrätten tar upp fallet (tvistemål) nu i mars 2020 så får du nog ta tag i det från början. Om du tittar tillbaka till det första inlägget, så är det en trådstartare som har lagt in ämnet under Politik: inrikes / politiker. Det handlar alltså egentligen inte om en fastighetsaffär utan trådstartare går omedelbart till personangrepp på EB och ifrågasätter hennes art och grad av kristen tro och om den kan anses värdig en politiker.

Binninge är det juridiska ombud Esbjörn, 81 år, har anlitat. Han är inte advokat utan han agerar som jurist. Då är det inte bara EB's personliga egenskaper som kristen politiker utan nu blev det annat ljud i skällan. 81-årige Esbjörn skulle inte socialt och psykologiskt kunna sköta sin egen ekonomi! Binninge och hans klient och andra kring dem har ägnat hösten åt att om inte demensförklara Esbjörn, så i vart fall förse honom med en s.k. God man. För det har man skaffat fram ett 39-sidigt psykologutlåtande från Benny K. Jag vet inte om kommunen utsett någon god man ännu.

Här har stått en del om en om en s.k. Generalfullmakt utställd till en sekreterare hos Binninge så att hon ska kunna sköta (förvalta) Esbjörns hela ekonomi. Utan att han av tingsrätten har beviljats någon förvaltare. Liksom.

I Rollistan finns också en brorson till Esbjörn samt en äldre kvinna som tycks samla på sig äldre män som kan bo på hennes "kursgård" eller pensionat. Det är många som vill ha del av Esbjörns förmögenhet, men ingen vill vänta tills han mött Sankte Per och slagit sig med på Guds högra sida.
De verkar ha förväntat sig mer än de 3,9 mkr som Esbjörn skrev på. Så två flugor i en smäll om vi kan sänka Ebba Busch samtidigt som vi höjer våra intäkter på gubben.

Som affären ser ut idag här så hoppas jag att Esbjörn överlever hela tvisten i domstolen. Får betalt för sitt sålda hus, minus de kostnader han åsamkat Busch. Sen hoppas jag att han har gått till en advokat och ordnat med sitt testamente så att han ordnat med sin enkla begravning samt skänkt allt sitt kapital till välgörande ändamål. Såg en lite film om en liten mops som ärvt 41 mkr av sin snälla husse/matte.

Idag har Binninge polisanmält Busch för förtal. Det är visserligen sant det hon skrivit om honom på Facebook, men om han vill glömma sin personliga historia så är det tydligen upp till honom att bli kränkt om någon, t.ex. Busch, påminner omvärlden om just den historien. (Tekniskt förtal. enligt Mårten Schultz i SvD).

Politiskt såpopera på nivån sämre än Dallas och Falcon Crest. Nu banne mig är det valtider i Sverige!

Tack för en sammanfattning. Jag tror jag släpper denna tråd och hoppas att det snart är över. Det tar för mycket utrymme och förvirrar folk.
2021-02-24, 18:41
Medlem
fnirps avatar
Är det bara jag som tycker Billinges förlikningsförslag är skrattretande. Efter allt skitsnack och mediadrevande som han ligger bakom, så ska hon stå för sina rättegångskostnader och få en symbolisk summa, men fastigheten ska återlämnas till Esbhörn.

Vad hände med alla utgifter hon faktiskt haft?
2021-02-24, 18:42
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Dags att poppa popcorn ikväll 21.45 tv2 o bänka sig i soffan för att avnjuta Ebba i 30 minuter.

Ska bli skoj att se hur hennes miner förändras under tiden hon intervjuas då det också blir kommentarer angående Ebba-gate.

Hoppas Esbjörn tittar o han kan nu på säkert avstånd avnjuta hennes smile.

ps/ vi måste kanske starta ett kärnkraftverk så att strömmen räcker till alla popcorn sugna/ds
Ja det är så vältajmat så man kan undra om det inte är Gud Fader själv som har ett finger med i detta avseende.

Annars rapporterar både SVT och TV4 för fullt i samtliga nyhetssändningar om "den nya vändningen i Ebbas husaffär" som de karaktäriserar förtalsanmälningen som.

SVT sa nu i 18-sändingen att rättegången angående husköpet ska hållas i nästa vecka. Exakt när - är det fastställt?
Medlem
Oavsett om Ebba har rätt eller inte så är det totalkatastrof PR mässigt politiskt sett!
KD påstår sig värna om äldre och samtidigt valsar KD:s partiledare Ebba Busch runt på löpsedlarna i kvällspressen som en person som lurar gamlingar.
Medelsvensson läser bara rubrikerna och drar slutsatsen att E.B lurar dementa åldringar på deras fastigheter.
Ebba Busch måste vara totalt pantad i skallen som inte avbröt affären redan på ett tidigt stadium innan kvällspressen och dom politiska motståndarna fick tag i detta.
Denna affär kan t om kosta KD riksdagsplatsen2022.
En tidig julklapp till vänstern.
Senast redigerad av Ghrister.Clenning 2021-02-24 kl. 18:43. Anledning: Missat
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Varken extremt tvivel eller alldeles för låg värdering föreligger.

Det finns en underskrift och en utbetalad handpenning. Försök hitta liknande rättsfall och se hur lätt det är att häva avtal efter handpenning betalats. Detta har Binninge et al redan gjort, såklart. Vilket också har misslyckats.

Vad som återstår är ful- och rackarspel.
Av Ebba ja.
Sen är det klart att det finns extremt tvivel både vad gäller hela affären men också specifikt vad gäller den usla värderingen och ännu uslare betalningen.
2021-02-24, 18:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Är det en händelse att någon som heter Nils Schultz och som verkar följa Mårten Schultz pod är en av Binninges vänner på facebook? Man får leta ett tag för han har över 700 vänner. Kan Nils och Mårten vara bröder och båda vara vänner till Binninge IRL? Det skulle kunna förklara varför Mårten Schultz känner sig manad att dra i fält för Binninge.

https://www.facebook.com/johann.binninge

Det där är väl Nils-Eric Schultz, som är statsåklagare. Och ja, du har helt rätt, eller nästan helt rätt. Mårten är son till Binninges vän Nils-Eric Schultz. Så, ja visst. Det kan mycket väl finnas vänskapskorruption där.
2021-02-24, 18:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja det är så vältajmat så man kan undra om det inte är Gud Fader själv som har ett finger med i detta avseende.

Annars rapporterar både SVT och TV4 för fullt i samtliga nyhetssändningar om "den nya vändningen i Ebbas husaffär" som de karaktäriserar förtalsanmälningen som.

SVT sa nu i 18-sändingen att rättegången angående husköpet ska hållas i nästa vecka. Exakt när - är det fastställt?

SVT har som vanligt noll koll och kan inte ens skilja på en muntlig förberedelse och en rättegång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in