2021-02-24, 18:16
Medlem
Dags att poppa popcorn ikväll 21.45 tv2 o bänka sig i soffan för att avnjuta Ebba i 30 minuter.

Ska bli skoj att se hur hennes miner förändras under tiden hon intervjuas då det också blir kommentarer angående Ebba-gate.

Hoppas Esbjörn tittar o han kan nu på säkert avstånd avnjuta hennes smile.

ps/ vi måste kanske starta ett kärnkraftverk så att strömmen räcker till alla popcorn sugna/ds
2021-02-24, 18:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Begriper ni inte vad värderingsinstitutet själv skriver om sin värdering?
Jo, den har ingen rättsverkan som värdering vid en tvist, för att bevisa en fastighets reella värde.

RIDÅ

Mmm, det är en värdering mellan tummen och pekfingret och de friskriver sig för allt ansvar för den, jag misstänker att Ebba Buschs ombud slickade sig om munnen når hon fick den i sin hand men vad fan skulle Binninge göra han måste ju komma in med något.
2021-02-24, 18:18
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Gandhi
I den akademiska världen finns det ett uttryck som lyder ”en gång professor,alltid professor”. Förmodligen har professorer någon form av anställning som gör att det inte går att bli av med dem,hur inkompetenta de än är.

Det är riktigt som du är inne på, i viss utsträckning. Professorer anställda innan 1999 har ett enormt starkt anställningsskydd och kan in princip inte sägas upp annat än om de begått något brott i sin tjänsteutövning

För Professorer anställda senare gäller i stort sett samma regler som "vanliga" anställda.
2021-02-24, 18:19
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är mycket sorgligt att media fullkomligt skiter i hur det går för E*björn, ett riktigt djävla lågvattenmärke i svensk journalistik, att låta två giriga kärringar plocka honom totalt ren på allt han äger och har och som lök på laxen placera honom på ett äldreboende för att slippa ha några bekymmer med honom, riktigt djävla dåligt av media men tydligen går politik före allt vad moral och rätt anbelangar.

Håller med till 100 %.
Tack till Dig för kloka tankar och bra grävande!

Detta är en fruktansvärt sunkig och sorglig historia från början till slut!

Det började som en dypöl i höstas, men har nu förvandlats till ett träsk av girighet, lögner och smutskastning.

Få verkar bry sig om gamle Esbjörn och det är rent ut sagt för jävligt.

Att bli gammal och sakna barn och därmed bröstarvingar har ju lockat fram en armada av girigbukar som säger sig vara godhjärtade och värna om Esbjörn.

Klimakteriekossorna MM och MPL borde ju synas, granskas och eventuellt anmälas, då de verkar vara redo att skinna Esbjörn in på bara skinnet.

Deras beteende och förfarande måste upp på bordet och det är bedrövligt att inte Esbjörn har någon hederlig, omtänksam och engagerad släkting som hjälper honom till en lugn och behaglig ålderdom utan vänder ryggen åt honom och låter gamar/hyenor flockas för att kunna roffa åt sig det som går.

Esbjörns så kallade ombud är ju inget annat än en högljudd fjant som definitivt inte hjälper Esbjörn i denna vedervärdiga soppa.

Detta hänsynslösa och giriga beteende mot en ensam.och gammal människa borde media/journalister avslöja och skriva om.
2021-02-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart det finns tvivel, det är väl bara du och Ebba som tvcker det är rimligt.
Nej, även Busch och Binninges värderingsinstitut tycker det. Det är nog faktiskt inte så många fler är du som tycker annat. Men det beror nog mest på okunskap.
2021-02-24, 18:21
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Begriper ni inte vad värderingsinstitutet själv skriver om sin värdering?
Jo, den har ingen rättsverkan som värdering vid en tvist, för att bevisa en fastighets reella värde.

RIDÅ

Visst är det komiskt!

Lustigt att inte begåvningsreserven rusat till och ifrågasatt hela värderingen och personen bakom den som alldeles uppenbart har begått tjänstefel, inte vill kännas vid vad han gjort, och lagt benen på ryggen och flytt ...
2021-02-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Ebba har 700 000 skäl att vinna striden mot Esbjörn.
Det är skillnaden i pris efter att hon köpt tomten och investerat 2.5-3 miljoner på renovering och att fixa till tomten och sedan sälja allt. För det är då den skillnaden i värdering har någon praktisk betydelse för hennes del. Förstår du?
2021-02-24, 18:26
Medlem
trngws avatar
Åsså då ännu en intressant reflektion på Binninges senaste inlaga, i alla fall för min del.

Binninge presenterar här ett förslag på en förlikning som är precis i linje med det jag nämnt tidigare att de skulle kunna presentera som förslag.

Det börjar brännas för Binninge med en nära förestående förhandling där Esbjörn måste visa sitt tryne, och om han inte gör det utan Monika kommer istället, ja då lär det verkligen ifrågasättas vad som hänt med Esbjörn.

Och vad kommer att Esbjörn säga då, på det mötet, men sin nyvunna kunskap om vem Binninge verkligen är, att damerna i hans liv som han trodde var hans vänner nu bara vill bli av med honom, åsså får han träffa Ebba som han faktiskt hade trevligt med och som han kunde känna var en trevlig person som hjälpte honom med det som behövdes för deras gemensamma affär, som han skulle besöka när huset var klart och femåringen han diskuterade inredning med flyttat in.

Esbjörn kommer inte vilja något hellre än att få sålt huset till Ebba. Det kommer att vara det enda han har kvar av Marielund, och den enda som faktiskt bryr sig om honom som person i detta.
2021-02-24, 18:27
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jo, jag reagerade direkt på formuleringarna om Esbjörns ombud, att det kunde vara frågan om förtal. I övrigt var ju inlägget väl formulerat och redde ut en del vrångbilder, och just därför sticker den passagen ut extra mycket.

Jag lutar faktiskt åt att hon kan fällas för det här, eftersom det var helt obefogat att skriva de saker hon gjorde i det sammanhanget och det bör bedömas som särskilt allvarligt då det är frågan om en rättstvist, då ett eventuellt försvar kan ses som ämnat att påverka utfallet.

Oavsett om det är frågan om förtal eller inte, så är det riktigt klantigt att skriva om ombudet på ett kritiskt sätt, eftersom det ger motparten enkla poäng och gör att den sidan kan framställas som offer för hennes hänsynslöshet.

Tyvärr har Expressen lyckats med sitt drev, som från början genom att ge en vrångbild av saken och lura läsarna var ämnat att – ironiskt nog – förtala Ebba.

Det ser ut som ett klockrent förtal. Sedan är väl frågan om någon kommer att vara beredd att driva ärendet mot henne. Hon har ju rätt många följare så det är troligt att det klassas som grovt brott.

Gällande rättstvisten i övrigt så har jag inte satt mig in i det särskilt noga men har förväntat mig att EB vinner den. Att hävda att man inte är tillräknelig när man skriver under ett köpekontrakt är en brant uppförsbacke från start, allra mest om det inte finns en väldigt väldokumenterad sjukdomsbild.
Senast redigerad av Iknowafewthings 2021-02-24 kl. 18:30.
2021-02-24, 18:28
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är inte hans barndomshem. Han var enligt egen uppgift till huset första gången 1954 och han är född 1939. Han var 15 år första gången han besökte huset så sina barndomsminnen har han nog från andra platser. Läs in dig på fakta innan du börjar spela Allan för nu gör du bara bort dig.

Du tycker inte det är lite lågt att försvara Ebba Busch Thors (maktens) överkörning av 81-åriga Esbjörn med att ifrågasätta hans upplevelser där som barn. Fy fan på dig!

Skäms ordentligt på dig att försvara det oförsvarbara.

Detta handlar inte om juridik.
Politik är en förtroendebransch och Ebba Busch Thors bör avgå om hon inte vill riskera att KD inte kommer in i riksdagen. Detta kommer förfölja henne intill valet.

KDs kärnfråga om de äldres rätt till ett värdigt liv och att äldre ska få välja om de vill bo kvar hemma är västra sortens hyckleri av KDs främsta företrädare Ebba Busch Thor. Ingen kan vara så okunnig att inte förstå att hon inte har någon trovärdighet som politiker.

Ni som läser detta kommer alla att tänka på Esbjörn om Ebba skulle våga sig på att diskutera äldrepolitik. Allra minst från riksdagens talarstol. Varför? Av den enkla anledingen att det är tomma ord eftersom alla vet hon gjort mot gubben.

Politiker som hon är avser hon förmodligen ligga lågt och låter andra partiföreträdare fronta äldrefrågorna och hoppas att väljarna glömmer överkörningen av Esbjörn. Alltför vanligt när makten gjort bort sig.

Endast någon med samma lura-av-gamla-deras-barndomshem-skojare som dig skulle lägga din röst på en sån. Fy fan!
Finns det inte någon i partistyrelsen som har curage nog att ta henne i örat innan KD går under?

Är det bara skrämda syltryggar kvar omkring den lilla bortskämda argbiggan?
Senast redigerad av Taggad 2021-02-24 kl. 18:35.
2021-02-24, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Spolbar toa och vattnet tas från sjön. Man får bajsa på sommaren.
Förklarar varför Esbjörn gick lite stelt då!
2021-02-24, 18:30
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Absolut kan sådant hända.

Men (MEN!), ifall partiledningen har makt att tala om för sin partiledare att "Om media säger att du inte kan göra så, så måste du lyda" OCH partiledaren genast backar och pudlar, så kan man fundera på om

a) det partiet är något att ha när/om det blåser, och
b) om partiledaren är något att ha när det blåser

Hade det nu "bara" handlat om pengar hade man kunnat tänka sig att KD hade tagit pengar ur partistödet och betalat Binninge med anhand och kompenserat Ebba för handpenningen (som, vågar jag lova, då garanterat brunnit inne).

Vad som då hade stått i media, vad Ebbas politiska motståndare hade sagt och hur saken uppfattats av väljarna kan alla lätt förstå.

Det här är ett typiskt läge av typen "damned if you do, damned if you don't". Att i det läget lösa tvisten på korrekt sätt är troligen den totalt bästa lösningen.

Kan bara hålla med. Jag har mer respekt för en partiledare som står på sig, är rak i ryggen, transparent och fullföljer affären då denna, Ebba i detta fallet, inte har gjort något fel jämfört med en partiledare som är så pass kuvad att denna viker sig för media och Esbjörn och hans krets lögner som konstigt nog inte har ifrågasatts i någon större grad.
Om det handlat om två icke offentliga personer och någon fått affären förklarad för sig är jag övertygad om att de flesta hade svarat att köparen har rätten på sin sida.

Men jag tycker mig ändå uppleva att media har blivit något mer kritisk till Esbjörn och hans krets även om det inte står i klartext i de artiklar och krönikor jag läst om affären. Men jag kan absolut ha fel och det var ett tag sedan jag läste något om det. Senaste var nog Cantwells artikel/kolumn som jag upplevde hade en mer skeptisk ton.

Någon med bättre koll och insyn som kan ge en prognos på hur medias inställning är till Ebba respektive Esbjörn för tillfället?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in