2021-02-22, 20:14
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Nazist SD har startat youtube kanal vid namnet riks där de pumpar ut nazistiska och rasistiska hatpropaganda. Bjuder folk som de kallar för ex-muslimer för att sätta grupper mot grupper.

Jag spyr rent ut sagt, är varken höger eller vänster men vad är detta för osmakligt kanal helt ärligt? Vad är Googles redaktion? Varför tillåter man såna här retorik få vara kvar och normalisera hatpropaganda på det här viset?

Socialdemokraterna och övriga partier är orsaken till den här framväxande bondeläppar som vi har och göra med i det här landet ändå står de där och kastar skit men ifrågasätter aldrig att det är faktiskt de själva som har gjort att det här nazistiska partiet blivit som de är idag.

Väntar på dig och att du ska bemöta vad man sagt som är fel! Som vanligt har inte vänsterpack några som helst argument. Sorgliga är ni!
Citera
2021-02-22, 20:22
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullandegalning
Jag kan argumentera väl för min sak, det är dock för det mesta folk som lutar åt vänster som går bananas när man diskuterar sakfrågor. Finns en del studier som påvisar att konservativa i större utsträckning kan se saker från ett vänsterperspektiv än vise versa, varför kan man fråga sig dock.
Men om jag nu brister på många punkter, upplys mig gärna👌

Var kom "vänsterfolk" in i bilden?
Är det när argumenten tagit slut, för att flytta fokus?

För att komma tillbaka till ämnet.
Tycker du att det är okej att en "kanal", ska sprida nazistisk propaganda, rasism osv?
Citera
2021-02-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Nazist SD har startat youtube kanal vid namnet riks där de pumpar ut nazistiska och rasistiska hatpropaganda. Bjuder folk som de kallar för ex-muslimer för att sätta grupper mot grupper.

Jag spyr rent ut sagt, är varken höger eller vänster men vad är detta för osmakligt kanal helt ärligt? Vad är Googles redaktion? Varför tillåter man såna här retorik få vara kvar och normalisera hatpropaganda på det här viset?

Socialdemokraterna och övriga partier är orsaken till den här framväxande bondeläppar som vi har och göra med i det här landet ändå står de där och kastar skit men ifrågasätter aldrig att det är faktiskt de själva som har gjort att det här nazistiska partiet blivit som de är idag.

Här går floskelmaskinen på högvarv ser jag... 2010 ringde och ville ha sina argument tillbaka

Ja, måste vara en riktig vit makt-kanal som har både rasifierade, judar och muslimer som medverkande.
Citera
2021-02-22, 20:31
Medlem
Rullandegalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan

Tycker du att det är okej att en "kanal", ska sprida nazistisk propaganda, rasism osv?
Den politiska diskusen tenderar till att vara mellan vänster och höger.

Jag har inte sätt jättemycket från riks, det jag har sett dock klassar jag inte som nazism, visst dom har ett ställningstagande som är höger, men nazism och rasism sprider dom inte.
Men kanaler som sprider riktig nazism och rasism ska självklart med stöd av lagen stängas ner, men det får inte ske godtyckligt, när du godtyckligt stänger ner dina meningsmotståndare utan lagligt stöd börjar den så kallade demokratin krackelera i fogarna, man får acceptera att folk tycker olika så länge det håller sig inom ramen lagen sätter.
Citera
2021-02-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullandegalning
Den politiska diskusen tenderar till att vara mellan vänster och höger.

Jag har inte sätt jättemycket från riks, det jag har sett dock klassar jag inte som nazism, visst dom har ett ställningstagande som är höger, men nazism och rasism sprider dom inte.
Men kanaler som sprider riktig nazism och rasism ska självklart med stöd av lagen stängas ner, men det får inte ske godtyckligt, när du godtyckligt stänger ner dina meningsmotståndare utan lagligt stöd börjar den så kallade demokratin krackelera i fogarna, man får acceptera att folk tycker olika så länge det håller sig inom ramen lagen sätter.

Att öht diskutera huruvida Riks är en nazistisk kanal eller inte är en fullständigt meningslös metadebatt som endast syftar till att flytta fokus från sakfrågorna och de övriga partiernas misslyckanden. Det är samma taktik som S och Expo använder sig av. Nu tror jag iofs inte att ens Expo skulle sträcka sig så långt som att kalla det nazism; de gör ju ändå anspråk på att vara något slags seriösa granskare av högerextremism.
Citera
2021-02-23, 06:29
Medlem
Ok. Hon ser yngst ut Tycker jag. Men har ingen aning om deras ålder.
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Du måste nog kolla upp din fakta lite. Emmie är näst äldst. Eller näst yngst om man vill säga så istället.
Citera
2021-02-23, 06:30
Medlem
Ja precis. Det är ju charmigare om folk är lite olika.
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Att inte kunna sitta still är ett typiskt nybörjarmisstag och fullt begripligt. Tanken med Riks är väl också att det ska vara lite folkligt amatörcharmigt som kontrast till pk-professionalismen hos de andra.

Det mesta går att träna bort. Sen har folk olika rörelsemönster helt naturligt, och hon är kanske bara "ryckigare". Kameran förstärker allt.
Citera
2021-02-23, 08:25
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PremiumBananas
kanalen är
1. extremt krinsch
2. extremt mellanmjölk
bara en rehash vad som görs av den övriga mjäkiga lätthögern.

det enda nya/unika är att de slängt in tjejer i kontexten, inte speciellt kompetenta sådana dock.

Dom här tjejerna är betydligt mer kompetenta än vad du är. Lätt att konstatera när man läster det skit du skriver.
Citera
2021-02-23, 09:02
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan

He exempel på najsism och rasism enligt dig?
Citera
2021-02-23, 12:31
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Dom här tjejerna är betydligt mer kompetenta än vad du är. Lätt att konstatera när man läster det skit du skriver.

tack för det lätthöger-whiteknight
Citera
2021-02-23, 20:27
Medlem
Kanalen blir bara bättre och bättre... Härliga programledare!
Citera
2021-02-24, 14:25
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Ok. Hon ser yngst ut Tycker jag. Men har ingen aning om deras ålder.

Jag trodde också hon var yngst först. Kolla det här inlägget från tråden

Citat:
Ursprungligen postat av InformationSociety
Det startades en annan tråd om denna trio, som kastades i papperskorgen på grund av bristande startinlägg, men det fanns en poäng i den. Någon undrade vad tjejerna hette eftersom de bara presenterar sig själva med förnamn.

Vad jag förstår består den konservativa videosatsningen Riks av:

Rebecka Fallenkvist, 24 år.

Isabelle Eriksson, 34 år.

Emmie Mikaelsson, 29 år.

Har jag fel någonstans är det bara att ni rättar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in