2021-02-23, 13:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife

Jag har sett många exempel på den debattstilen här, ja, och jag har sett uttrycket whataboutism. Nu kopplade du ihop detta för mig! Tack!

På det här sättet tror de att de slipper undan obekväma fakta och frågor. Och de tror att motståndaren blir mer förvirrad än de själva redan är. Ja, det måste vara någon äcklig j-l som har uppfunnit det här.
Du som gillar att prata om Trump hela tiden, men blir upprörd och flegmatisk när man nämner Biden:

Vilka åtgärder för att stoppa covid upplever du att Biden tagit?
Citera
2021-02-23, 14:05
Medlem
Hbdunkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Det kallas för whataboutism. Något alt-right är världsmästare på runtom i sociala medier.

I regel går det till så här 1)de anklagar andra för en åsikt
2)de tar motsatt åsikt och sedan ställer de what about - frågor.

3)du kommer sedan att behöva försvara en falsk position och de kan aldrig låsas till en specifik åsikt eller ställas till svars. Känner de sig trängda mot väggen så exploderar de i anklagelser "typ ni kommunister vill att invandrare ska våldta svenska flickor"

Nej det handlar om att visa vilka hycklare ni inom vänstersekten är. För det mesta dubbla mottståckar och en mentalitet av att its ok when we do it.

Var själv ganska vänster i min ungdom och gick på en del demonstrationer. Efter att ha gått en hel dag och skrikit krossa kapitalismen så börja folk känna sig hungriga. Vart tror du vi gick? Till MC donalds och så sköljde vi ner burgaren med en stor cola. Detta är en av många historier som fick mig och tänka om politiskt.
Citera
2021-02-23, 15:52
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
1. Han ordnade fram militärsjukhus, sjukhusbåtar, ökade produktionen av PPP och ventilatorer.
Det har jag inte hört talas om. Om det är sant är det förstås bra. Men han tonade genomgående ned allvaret, det var en influensa, det skulle gå över snart osv. Han gav folk märkliga råd om att bota covid-19 med desinfektionsmedel.
Citat:
2. Det är delstaterna som har ansvaret för införande av exempelvis tvång att bära munskydd. Presidenten kan inte kontrollera hälsovården i 50 delstater. Det klarar de bäst själva. Precis som nu under Biden.
I en pandemi krävs samordning och samarbete och att man lyssnar på smittskyddsexperter.
Citat:
3. Fauci menade för 10 månader sedan att munskydd saknar effekt. Nu menar han att två tre stycken på samma gång kan ge en liten effekt. Fauci är och har varit en katastrof, men Biden vill behålla honom.
Fauci påpekade flera gånger att det behövdes federal samordning för att minska smittspridningen. Han sa att man måste uppmana folk att hålla avstånd och att minska riskerna att bli smittad och föra smittan vidare.
Senare har de flesta i USA insett att den federala samordningen borde ha skett, bristen på ledning från Washington anses av många vara den främsta orsaken till de höga dödstalen.
Det är fortfarande delade meningar om munskydd, så det var inte Fauci ensam om.
Citat:
4. Nej han sade att demokraterna använder pandemin på samma sätt som de använde Russia Hoax - till propaganda.

Han sa att media drev denna propaganda och att det skulle upphöra efter valet.
Hade han rätt? Använde demokraterna och media pandemin som valpropaganda? Demokraterna uppmanade folk att förtidsrösta istället för att stå i långa köer på valdagen. Trump var helt emot det. Och passade på att kampanja för valfusk-tesen istället.

USA hade redan före valet mycket höga dödstal. Trump formligen demonstrerade sitt förakt för smittskyddsexperterna när han höll valmöten i trängsel och utan munskydd. Han hånade dem som bar munskydd.
Han hade också fester, där smittan spreds dramatiskt.
Citat:
5. Ja, tänka sig vad empatisk och fin Biden är när han beordrar att några flaggor ska hissas på halvstång och att några ljus ska tändas. Blir säkert fint och stämningsfullt.
Det betyder förstås en hel del för drabbade människor att landets ledare uttrycker empati. Men det är ingenting för Trump, nej, "folkets man", struntar i folkets lidande när det är som störst. Det visar väldigt tydligt vilken bedrövlig människa Trump är, definitivt ingen ledare.
Citat:
Samtidigt under Biden: 200 000 döda i covid sedan han tillträdde. Men han ÄR ju så FIN och så EMPATISK. Och så skriver ju media så fint om honom. Åh, vad gullig han är med sin smarta fina fru. Läste att han gillar att elda i öppna spisen också. Så guuuuuligt.
Så du tror att efter en månad med en ny president så försvinner pandemin och folk slutar dö helt plötsligt.
Nej, det här är resultatet av att Trump inte försökte hindra smittspridningen, för "det skulle ju snart vara över ändå". Efter valet gjorde han ingenting åt pandemin trots att den ökade och trots att vaccin började komma. Varför tog han inte fram en vaccinationsplan åtminstone? Hur kunde han lägga så mycket engagemang på valfusk-propaganda och så lite engagemang för pandemin?
Folkets man avslöjade sig som den narcissist och sociopat som så många har sagt att han är. Han struntar i folket, han propagerar för att få uppmärksamhet, han vill stå i centrum, hela tiden.

Biden har bildat ett råd med smittskyddsexperter. De har tagit fram planer för vaccinationer, Fauci kan ge råd till allmänheten. Biden tar pandemin på allvar, han försöker få igenom ekonomiskt stöd till drabbade också.
Citera
2021-02-23, 18:35
Bannlyst
Citat:
Läste att han gillar att elda i öppna spisen också. Så guuuuuligt.

Då ska Biden den falske djäveln skuldbeläggas för det eftersom vänstern bestämt sig för att klimatkris existerar.
Citera
2021-02-23, 18:38
Bannlyst
Citat:

Jag har sett många exempel på den debattstilen här, ja, och jag har sett uttrycket whataboutism. Nu kopplade du ihop detta för mig! Tack!

På det här sättet tror de att de slipper undan obekväma fakta och frågor. Och de tror att motståndaren blir mer förvirrad än de själva redan är. Ja, det måste vara någon äcklig j-l som har uppfunnit det här.

Sovjetiskt knep för att förvirra samtliga parter och få konversationen att skena bortåt från brännpunkten. Här är den bästa beskrivningen jag läst på nätet,av john oliver

Trump’s slightly subtler tactic is a term Oliver called “whataboutism,” a fallacy with roots in old Soviet propaganda that shifts any given topic to another, potentially irrelevant one. “It implies that all actions regardless of context share a moral equivalency,” says Oliver. “And since nobody is perfect, all criticism is hypocritical and everyone should do whatever they want … It doesn’t solve a problem or win an argument. The point is just to muddy the waters, which just makes the other side mad.

https://www.rollingstone.com/tv/tv-news/watch-john-oliver-break-down-trumps-three-dangerous-manipulation-tactics-116113/

Jag hoppas fler här påtalar whataboutisar , speciellt från alt-right trollen som inte kan ta ansvar, eller argumentera för sin ståndpunkt.
Citera
2021-02-23, 19:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det har jag inte hört talas om. Om det är sant är det förstås bra. Men han tonade genomgående ned allvaret, det var en influensa, det skulle gå över snart osv. Han gav folk märkliga råd om att bota covid-19 med desinfektionsmedel.

Tänk om det är så att allt som du känner och tycker kring Trump grundas i en felaktig rapportering. Du känner inte till att han ordnade militärsjukhus eller PPP:s. Kanske du inte känner till någonting positivt kring Trump, utan istället låtit dig manipuleras till att bli en oresonlig hatare? Vore inte det både hemskt och talande?
Citera
2021-02-24, 01:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Då ska Biden den falske djäveln skuldbeläggas för det eftersom vänstern bestämt sig för att klimatkris existerar.

https://knowyourmeme.com/memes/donald-trumps-tennis-photo/photos

Jag kommer att minnas Donald Trump för hans underbara sinne för humor och för att han är den president med störst närvaro på sociala medier

https://i.dailymail.co.uk/1s/2021/02/19/08/39466640-9277411-The_former_president_seen_here_about_to_hit_his_ba ll_at_his_West-a-37_1613722881648 .jpg

Här är den första bilden på trump efter att han blivit friad från impeachment.
Jag kommer nog minnas hans förkärlek till golf med.
Citera
2021-02-24, 08:06
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Tänk om det är så att allt som du känner och tycker kring Trump grundas i en felaktig rapportering. Du känner inte till att han ordnade militärsjukhus eller PPP:s. Kanske du inte känner till någonting positivt kring Trump, utan istället låtit dig manipuleras till att bli en oresonlig hatare? Vore inte det både hemskt och talande?
Läste du bara början av mitt svar till dig?
Det är löjligt att dra de slutsatser du gör om du har läst hela mitt inlägg.
Jag lyfter fram faktiska händelser som visar hur Trump misskötte pandemin och du kallar det hat! Det är uruselt.
Citera
2021-02-24, 08:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Läste du bara början av mitt svar till dig?
Det är löjligt att dra de slutsatser du gör om du har läst hela mitt inlägg.
Jag lyfter fram faktiska händelser som visar hur Trump misskötte pandemin och du kallar det hat! Det är uruselt.
Men resten av dina CNN-inspirerade fejk news baserade inlägg håller samma kvalitet. Jag ska vara snäll och ta en till.
Citat:
I en pandemi krävs samordning och samarbete och att man lyssnar på smittskyddsexperter.
Ja. Trump satte snabbt ihop en grupp som leddes av Pence oh Faucis som fick i uppdrag att distribuera hjälp till delstaterna. Det gjorde de med bravur. De olika guvernörerna behövde i princip bara lyfta på telefonen och ringa så fick de vad de behövde. Här har du exempelvis Cuomo som vittnar om det fantastiska samarbetet:
Citat:
"He has delivered for New York. He has," Cuomo said of Trump, in response to a question from Stern about whether the president has really done anything of consequence to help.

"By and large it has worked," Cuomo said of the relationship.
He cited, as he has before, the sending of the Navy ship USNS Comfort and the construction of a military field hospital at the Javits Center as examples of the president responding quickly to the state's needs.

He also, surprisingly, noted the president has even had a kind word for his brother Chris Cuomo - the CNN anchor who has himself been battling COVID-19.
-
"The president always makes a point of saying to me 'How is Chris, is he doing OK,' and that's not in his usual character, we're not chit-chatty on the phone," he told Stern.
https://www.nbcnewyork.com/news/politics/he-has-delivered-for-new-york-cuomo-praises-trumps-coronavirus-response/2371465/

Så jag upprepar min fråga: Kan det möjligtvis vara så att ditt oresonliga Trumphat, som är så starkt att du måste skriva av dig på flashback varje dag, trots att killen inte ens är president längre, bero på att du blivit manipulerad av diverse fake news media? Du saknar ju grundläggande fakta. Allt du klarar av är att spy ur dig ogrundat hat. Det är ju oerhört patetiskt och oansvarigt av dig. har du ingen skam i kroppen?
Citera
2021-02-24, 09:30
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Men resten av dina CNN-inspirerade fejk news baserade inlägg håller samma kvalitet. Jag ska vara snäll och ta en till.

Ja. Trump satte snabbt ihop en grupp som leddes av Pence oh Faucis som fick i uppdrag att distribuera hjälp till delstaterna. Det gjorde de med bravur. De olika guvernörerna behövde i princip bara lyfta på telefonen och ringa så fick de vad de behövde. Här har du exempelvis Cuomo som vittnar om det fantastiska samarbetet:

https://www.nbcnewyork.com/news/politics/he-has-delivered-for-new-york-cuomo-praises-trumps-coronavirus-response/2371465/

Så jag upprepar min fråga: Kan det möjligtvis vara så att ditt oresonliga Trumphat, som är så starkt att du måste skriva av dig på flashback varje dag, trots att killen inte ens är president längre, bero på att du blivit manipulerad av diverse fake news media? Du saknar ju grundläggande fakta. Allt du klarar av är att spy ur dig ogrundat hat. Det är ju oerhört patetiskt och oansvarigt av dig. har du ingen skam i kroppen?
Du gör det väldigt enkelt för dig när du oförskämt kallar all kritik mot Trump för hat. Det är oförskämt och respektlöst och destruktivt att kalla kritiken som "manipulerad av diverse fake news media"
Om man inte tar kritik på större allvar än så, så är man arrogant. I den här frågan handlar det dessutom om människors liv och hälsa. Och jag kan inte tolka din hållning på annat sätt än att du skiter i sånt. Precis som Trump gjorde. Ni är samma skrot och korn. Hänsynslösa lögnare och folkföraktare.

Det kanske största felet Trump gjorde var att låtsas som att pandemin inte var värre än en influensa. Folk dog i massor, men Trump kallade den ändå ofarlig, inget att vara rädd för. Och därmed behövdes ju heller inga råd till allmänheten. De kunde fortsätta livet som förut, inga försiktighetsåtgärder behövdes.
Det är ju denna hållning som har bidragit till den extrema smittspridningen och de höga dödstalen i USA.
Och det var detta som fick väljarna att tippa över till Biden.

Om du tror att folk glömmer Trumps misskötsel av pandemin för att ni kallar det hat mot Trump och media-manipulation, så tror du helt fel.
Senast redigerad av humanlife 2021-02-24 kl. 09:34.
Citera
2021-02-24, 09:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du gör det väldigt enkelt för dig när du oförskämt kallar all kritik mot Trump för hat. Det är oförskämt och respektlöst och destruktivt att kalla kritiken som "manipulerad av diverse fake news media"
Om man inte tar kritik på större allvar än så, så är man arrogant. I den här frågan handlar det dessutom om människors liv och hälsa. Och jag kan inte tolka din hållning på annat sätt än att du skiter i sånt. Precis som Trump gjorde. Ni är samma skrot och korn. Hänsynslösa lögnare och folkföraktare.

Det kanske största felet Trump gjorde var att låtsas som att pandemin inte var värre än en influensa. Folk dog i massor, men Trump kallade den ändå ofarlig, inget att vara rädd för. Och därmed behövdes ju heller inga råd till allmänheten. De kunde fortsätta livet som förut, inga försiktighetsåtgärder.
Det är ju denna hållning som har bidragit till den extrema smittspridningen och de höga dödstalen i USA.
Och det var detta som fick väljarna att tippa över till Biden.
Så nu när jag visat dig att samtliga punkter i ditt hatiska inlägg bara baserades på fake news, är det JAG som är ondskefull och elak och som kränker dig eftersom jag visar, med pålitliga källor, att du helt enkelt har fel. I allt. Det var alltså "hänsynslöst" av mig att visa att DU ljög.

Din moral är helt upp och nedvänd. Du är en djupt trasig individ som nog får fortsätta sprida dina amsagor här i forumet. Vi förstår att du har tagit en vinterpaus från att älta global uppvärmning och snart återgår till ditt normala tillstånd där du LARPA:r klimataktivist.

Du ljuger för övrigt lika bra där.
Citera
2021-02-24, 09:37
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Sovjetiskt knep för att förvirra samtliga parter och få konversationen att skena bortåt från brännpunkten. Här är den bästa beskrivningen jag läst på nätet,av john oliver

Trump’s slightly subtler tactic is a term Oliver called “whataboutism,” a fallacy with roots in old Soviet propaganda that shifts any given topic to another, potentially irrelevant one. “It implies that all actions regardless of context share a moral equivalency,” says Oliver. “And since nobody is perfect, all criticism is hypocritical and everyone should do whatever they want … It doesn’t solve a problem or win an argument. The point is just to muddy the waters, which just makes the other side mad.

https://www.rollingstone.com/tv/tv-news/watch-john-oliver-break-down-trumps-three-dangerous-manipulation-tactics-116113/

Jag hoppas fler här påtalar whataboutisar , speciellt från alt-right trollen som inte kan ta ansvar, eller argumentera för sin ståndpunkt.
Precis, skapa förvirring. Om man hade sånt här i sitt hem eller på sin arbetsplats, så skulle det inte fungera. Dessa människor skulle vara omöjliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in