2021-02-23, 10:41
Medlem
Hbdunkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Trump verkar inte ens veta vad ansvar är. Hur kan man som president ignorera en pandemi? Han kallade sig "Folkets man", men struntade i att folk dog som flugor på hans arbetspass. Han var en stor smittspridare själv med sina rallyn. USA är uppe i en halv miljon dödsfall nu.

Som när Biden vann valet och vänstersekten helt plötsligt mot sin egen policy sprang ut på gatorna och fira. Men inte ett ord från Biden att det var något dåligt. Eller när BLM höll sina demos mitt under rådande pandemi var det tyst från vänsterledarna. För att citera en BLM slogan "silence is violence".
Citera
2021-02-23, 10:43
Medlem
Citat:
Jösses, vilken fråga? Har du några bevis på att han brydde sig?

Det finns många bevis på att han inte brydde sig.
Han tog inte pandemin på allvar, han låtsades att inga särskilda åtgärder behövdes, inga rekommendationer om hur folk skulle bete sig för att minska spridningen, han hånade rentav folk som bar munskydd.
Han borde ha samordnat federala insatser för att hindra smittspridningen, men han överlät ansvaret åt staterna och sedan kritiserade han dem som försökte stoppa smittan.

Han kallade USA:s främste smittskyddsexpert Fauci för en katastrof. Han hade vädjat om federala insatser, men blivit avfärdad. Det var ju bara en influensa.
Före valet påstod han att pandemin var propaganda av demokraterna och att media skulle sluta prata om pandemin efter valet.

Inte en enda gång har han beklagat de många dödsfallen. Biden höll däremot en minnesceremoni direkt efter installationen.
Sedan visade det sig också att det inte fanns någon plan för vaccinationerna. Trump struntade tydligen i det.

Om du inte kan bevisa något så är det bara fantasier från din sida.
Citera
2021-02-23, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Ronald
Ni verkar vara avundsjuka. Vanligt folk vill inte umgås med er och dessa presidenter har stjärnstatus utifrån deras gärningar och personer.

Tack för dessa vänliga ord. Är det denna vecka det är sportlov?
Citera
2021-02-23, 11:14
Bannlyst
Den lyssnande presidenten. Tittade i morse på ett klipp där en neger och demokrat, kanske var han polischef, vittnade till president Trump om hur det kändes när han hade förlorat två poliser på en dag. Två andra negrer. Det var känslosamt.

Den polischefen (som jag alltså tror det var) och Trump stöd på samma sida, på anständighetens sida. För lag och ordning, som BLM, Antifa och bara andra kriminella inte står för. Ej heller står kommunistpacket i den här tråden för detta de heller.
Citera
2021-02-23, 11:38
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Om du inte kan bevisa något så är det bara fantasier från din sida.
Allt jag skrev var fakta, saker som har hänt i verkligheten. Hänger du inte med alls?
Citera
2021-02-23, 11:40
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hbdunkar
Som när Biden vann valet och vänstersekten helt plötsligt mot sin egen policy sprang ut på gatorna och fira. Men inte ett ord från Biden att det var något dåligt. Eller när BLM höll sina demos mitt under rådande pandemi var det tyst från vänsterledarna. För att citera en BLM slogan "silence is violence".
Vad vill du säga med detta, är det något slags svar på det jag skrev om Trump och pandemin? Varför bemöter du inte det skrev istället för att byta ämne?
Citera
2021-02-23, 12:03
Bannlyst
Citat:
Vad vill du säga med detta, är det något slags svar på det jag skrev om Trump och pandemin? Varför bemöter du inte det skrev istället för att byta ämne?

Det kallas för whataboutism. Något alt-right är världsmästare på runtom i sociala medier.

I regel går det till så här 1)de anklagar andra för en åsikt
2)de tar motsatt åsikt och sedan ställer de what about - frågor.

3)du kommer sedan att behöva försvara en falsk position och de kan aldrig låsas till en specifik åsikt eller ställas till svars. Känner de sig trängda mot väggen så exploderar de i anklagelser "typ ni kommunister vill att invandrare ska våldta svenska flickor"
Citera
2021-02-23, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Det kallas för whataboutism. Något alt-right är världsmästare på runtom i sociala medier.

3)du kommer sedan att behöva försvara en falsk position och de kan aldrig låsas till en specifik åsikt eller ställas till svars. Känner de sig trängda mot väggen så exploderar de i anklagelser "typ ni kommunister vill att invandrare ska våldta svenska flickor"

Kvaliteten på diskussionen har sjunkit dramatiskt. Att bara kalla andra för vänsterkommunister blir tradigt. När det inte blir någon diskussion eller utvecklande av ståndpunkter så blir det trist. Som jag kommer att minnas Trump är att han inte höll något av sina vallöften. Däremot ljög han om dem. Och jag kommer att minnas honom som den som lurade i en massa folk om att han hållit en massa vallöften.

Men jag tror inte vi sett det roligaste med Trump än. Hans arga kommentarer om de ekonomiska dokumenten var lika roligt som de arga orden om McConnell. Men det kommer mera.
Citera
2021-02-23, 12:27
Medlem
AttansNedranss avatar
Jag kommer att minnas Trumps presidenttid som den mest underhållande dokusåpan någonsin. Skämskudden var framme dagligen.
Citera
2021-02-23, 12:54
Medlem
whogivesafucks avatar
Mannen vars strategi la grunden till en enormt massa döda i Covid.
Javisst ja. Fanns ju ingen strategi
Citera
2021-02-23, 13:25
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator

Jag har sett många exempel på den debattstilen här, ja, och jag har sett uttrycket whataboutism. Nu kopplade du ihop detta för mig! Tack!

På det här sättet tror de att de slipper undan obekväma fakta och frågor. Och de tror att motståndaren blir mer förvirrad än de själva redan är. Ja, det måste vara någon äcklig j-l som har uppfunnit det här.
Citera
2021-02-23, 13:35
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jösses, vilken fråga? Har du några bevis på att han brydde sig?

Det finns många bevis på att han inte brydde sig.
1. Han tog inte pandemin på allvar, han låtsades att inga särskilda åtgärder behövdes, inga rekommendationer om hur folk skulle bete sig för att minska spridningen, han hånade rentav folk som bar munskydd.

2. Han borde ha samordnat federala insatser för att hindra smittspridningen, men han överlät ansvaret åt staterna och sedan kritiserade han dem som försökte stoppa smittan.

3. Han kallade USA:s främste smittskyddsexpert Fauci för en katastrof. Han hade vädjat om federala insatser, men blivit avfärdad. Det var ju bara en influensa.

4. Före valet påstod han att pandemin var propaganda av demokraterna och att media skulle sluta prata om pandemin efter valet.

5. Inte en enda gång har han beklagat de många dödsfallen. Biden höll däremot en minnesceremoni direkt efter installationen.

6. Sedan visade det sig också att det inte fanns någon plan för vaccinationerna. Trump struntade tydligen i det.
1. Han ordnade fram militärsjukhus, sjukhusbåtar, ökade produktionen av PPP och ventilatorer.
2. Det är delstaterna som har ansvaret för införande av exempelvis tvång att bära munskydd. Presidenten kan inte kontrollera hälsovården i 50 delstater. Det klarar de bäst själva. Precis som nu under Biden.
3. Fauci menade för 10 månader sedan att munskydd saknar effekt. Nu menar han att två tre stycken på samma gång kan ge en liten effekt. Fauci är och har varit en katastrof, men Biden vill behålla honom.
4. Nej han sade att demokraterna använder pandemin på samma sätt som de använde Russia Hoax - till propaganda.
5. Ja, tänka sig vad empatisk och fin Biden är när han beordrar att några flaggor ska hissas på halvstång och att några ljus ska tändas. Blir säkert fint och stämningsfullt.

Samtidigt under Biden: 200 000 döda i covid sedan han tillträdde. Men han ÄR ju så FIN och så EMPATISK. Och så skriver ju media så fint om honom. Åh, vad gullig han är med sin smarta fina fru. Läste att han gillar att elda i öppna spisen också. Så guuuuuligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in