Citat:
Iidiot inlägg..... Jag är totalt politiskt obunden och bryr mig inte ett skit om svensk politik då jag emigrerat. Gällande politik ovh ledarskap är jag saklig . En konservativ kristen LEDARE för ett parti ska inte dricka shottar i barer med massa influencers när det är en pandemi(som jag inte ens tror på) men du förstår min poäng. En konservativ politisk ledare som ens dricker shotts i en offentlig trashig bar med influencers bara det e ganska fucked up. Men ebba e ju typ 33 år ovh omogen för sin roll som ledare. Sen sker detta med detta gubbhus..... Oavsett vem som har rätt skulle en mogen ledare släppt det och fokusera på sina väljare.... Hon skyller på all tryck för att hon e kvinna och ung hahah orkar inte höra det skitsnacket. Skandinaviens politik (utom danmark) har pinsam politik och konstiga utvalda ledare oavsett kön. Finlands statsminister e 34 år. De e helt sjukt! Man e inte mogen att leda ett parti eller en nation.Man har all rätt att kriga för sin sak men detta e riktigt idiotiskt ur ett politiskt perspektiv som ebba håller på med... De e pinsamt och NEJ!!! Jag e politiskt obunden.... men detta e en skandal 100% och ganska fucked upp att hon inte ger sig med tanke på sitt ledarskap och väljare
Exakt vad är idioti i inlägget?
Jag skrev väl ungefär som dig, att politik handlar om förtroende, att Ebba bör tänka på hur hon handlar. Jag kan hålla med om att Ebba är förmodligen lite väl ung för sin roll som partiledare, dock så har hon ett för KD framgångsrikt val bakom sig.
Sedan är det väl heller inte konstigt att politiska motståndare försöker att utnyttja detta tillfälle för att minska förtroendet för Ebba? Detta är inget som helst ovanligt, det sker i Sverige, det sker i stort sett överallt där politiska motståndare försöker smutskasta/påverka bilden av sina politiska motståndare. Tänk bara de senaste amerikanska presidentvalen. Jag har inte hävdat att alla som kritiserar Busch är vänsteranhängare, däremot ser jag det som sannolikt att personer hemmahörandes på den kanten är med och driver denna kampanj.
Nu har Ebba förmodligen inte gjort något olagligt, eller kanske inte ens moraliskt felaktigt - som jag skrev beror det på faktorer som i vilket kognitivt skicka Esbjörn befanns sig i, tillräckligt med betänketid, rimlig köpeskilling. Är allt detta ok - så vilka moraliska invändningar finns då mot detta köpet? Sedan kan man diskutera lämpligheten för Busch att stå fast vid köpet. Utan tvekan kan det drabba henne och hennes parti politiskt.
I svensk politik brukar kampen om regeringsmakten handla om några procent av väljarstödet, så att minska förtroendet för ett eller flera partier är inget konstigt, då detta kan få mycket stora politiska konsekvenser.
Att Ebba gillar att gå på party är hon nog inte ensam om inom den svenska politiken. Federley brukade gå klädd som Ursula på fester, Gudrun Schyman brukade supa till rejält på partyn, sådant finns inom varje parti. Jag kan hålla med dig om att om man vill framstå som seriös bör man undvika att hamna i situationer som många väljare kan uppfatta som mindre lämpligt.