Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Jag har hämtat från informationen från podden. Jag har också beställt boken, där jag beställde ifrån stod det att boken är ute i fysiska butiker 24 feb, så inom nån vecka borde vi ha fått våra böcker.
Att det finns ett nytt vittne (som TP alltså inte kände till när han skrev "förra" boken) och som vittnat om SE:s närvaro på arbetsplatsen måndagen den 3 mars har jag fått bekräftat.
Vissa av er säger att om ett vittne kommer på nåt 3 år efter mordet är det inget värt, tex JA som pratade om en man i 50-60 årsåldern med keps. Varför ska man då tro på ett vittne som träder fram 2015-2016? Det är typiskt TP att trixa in såna här efterhandskonstruktioner. Han placerar SE där han behagar för att få in honom där det passar TP:s indiciekedja.
Troligtvis är det 10/3 som det handlar om precis som det var gällande praktikanten. Nu vet jag inte om TP har varit i kontakt med detta vittne. Det har han säkert och det kan vara TP:s tolkning att det är 3/3 det handlar om. Däremot pratade ju tydligen SE med polisen i telefon 10/3 så det är väl ganska troligt att det är det samtalet detta vittne har hört.