2021-02-23, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Ja, han såg chockad ut i finalen mot Rafa. Helt mentalt död, aldrig sett honom så vek. Men det var liksom lite skillnad i årets Aussie Open, det var den gamle Djokovic som var tillbaka. Så jag tror att han kommer att göra ett sånt där idiotår igen och vinna två slams till. 20-20-20 efter US Open.
Fast vem ska då vinna franska? Varken Djok eller Rafa? Thiem?
Senast redigerad av psonpson 2021-02-23 kl. 11:43.
Citera
2021-02-23, 12:31
Medlem
21-20-20 när året är slut.
Citera
2021-02-23, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
21-20-20 när året är slut.

Federer var 21 år gammal när han vann sin första slam i Wimbledon. Det skulle ju nästan kunna bli vackert på ett poetiskt vis att han når den siffran genom att vinna Wimbledon i år.

Federer
Från 21 till 21, -21.
Citera
2021-02-23, 13:57
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Tror det blir ett race mellan Nadal och Djokovic. Både Nadal och Djokovic lär säkerligen vinna fler. Att Federer vinner fler ser jag som väldigt osannolikt.

Gör Federer som mot Roddick 2009 och slår 50 serveess i Wimbledonfinalen är allt möjligt.

Snart 40-årige Federer får nog svårt att slå Djokovic, eller Nadal, i en Slamfinal, men blir det en annan motståndare finns nog en chans trots allt. Allt kan ju hända på vägen - Nadal kan få covid och Djokern kan sänka ännu en linjedomare och bli diskad.
Citera
2021-02-23, 15:16
Bannlyst
Citat:
Fast vem ska då vinna franska? Varken Djok eller Rafa? Thiem?

En skadad Rafa tvingas hoppa över Paris, så Thiem vinner.

Min spåkula ljuger aldrig.
Citera
2021-02-23, 17:00
Medlem
Jag ska börja kalla Gilles Simon för Hunden. Dra åt fan vad tråkigt. ”Här husse, har du bollen tillbaka i handen, vart ska jag springa nu???”
Citera
2021-02-23, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Jag ska börja kalla Gilles Simon för Hunden. Dra åt fan vad tråkigt. ”Här husse, har du bollen tillbaka i handen, vart ska jag springa nu???”
Eller så kan du kalla honom Wolverine:

https://imgflip.com/i/353opp
Citera
2021-02-23, 19:32
Medlem
Citat:
Eller så kan du kalla honom Wolverine:

https://imgflip.com/i/353opp
Hahahahaha briljant. Jag känner en klon till Stan the man, men outar ingen på forumet. På tal om utseenden, har inte Murray blivit lite kraftigare? Stora jävla armar och ben...
Citera
2021-02-24, 06:38
Medlem
Visst, Vesely är talang, men 6-1 6-1 mot Micke? Kom igen...
Citera
2021-02-24, 14:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
På tal om utseenden, har inte Murray blivit lite kraftigare? Stora jävla armar och ben...

Muskler eller ej, han föll i två raka mot vitryssen Gerasimov som tog ett(1) game mot Karatsev i AO.

Apropå Karatsev så är han nu rankad 42, ett lyft med 72 placeringar
Citera
2021-02-24, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Muskler eller ej, han föll i två raka mot vitryssen Gerasimov som tog ett(1) game mot Karatsev i AO.

Apropå Karatsev så är han nu rankad 42, ett lyft med 72 placeringar
Såg tiebreaket. Halvvägs in skakade Murray på huvudet som i ”fan, det gör för ont”. Kan vara min fantasi visserligen.

Trist om Karatsev blir en ny Cecchinato.
Citera
2021-02-24, 18:38
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Såg tiebreaket. Halvvägs in skakade Murray på huvudet som i ”fan, det gör för ont”. Kan vara min fantasi visserligen.

Han sa i en intervju inför Montpellier att han inte kände av skadan alls under challengerturneringen nyligen där han spelade fem matcher och gick till final. Men med tanke på Murrays skadehistorik är det nog lätt hänt att han känner efter lite extra, och det sätter sig så klart på hjärnan. Det kan nog även vanliga motionärer känna igen sig i.

Såg förresten att även Sinner föll direkt i Montpellier, mot Aljaz Bedene. Han får skärpa till sig om han ska in på topp 10 innan året är slut, som vissa (däribland jag) förutspått. Visst, det är mer poäng i GS men ska han gå långt där duger det inte att åka ut i förstarundorna och dessutom bör han se till att vara bland de 32 seedade när det är dags.

Citat:
Trist om Karatsev blir en ny Cecchinato.

Hoppas inte. Minns inte vad som hände Cecchinato efter Paris, men har man slitit så länge som Karatsev borde man inte kasta bort den här chansen när han väl får den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in