Citat:
Ursprungligen postat av
Cilang
Djokovic är från en annan planet. Så oerhört imponerande. Två titlar ifrån att utjämna Grand Slams, tre från att ta över tronen. Känns endast som en tidsfråga nu. Hatten av.
Well, vill nog hävda att vi har
tre stycken som är från en annan planet. Skulle gärna se dem sluta på 20-20-20, men risken finns ju att Djokovic drar förbi dem. Om Federer klarade av att vinna GS-titlar vid 37 års ålder finns det anledning att förmoda att serben också fixar det. Och tydligen klarar Medvedev, Zverev eller Tsitsipas knappast av att stoppa honom. Så han har minst 3-4 år till på sig, känns det som. Är ju storfavorit till Wimbledon, och i mitt tycke även klar andrafavorit till FO (framför Thiem).
9 jävla Australian Open. Helt jävla sjukt. (Även om 13 FO är ännu sjukare.)
Tror Nadal absolut behöver vinna FO och Federer Wimbledon för att kunna hålla Djokovic stången. Nadal har chanser att vinna även USO och Wimbledon, men de chanserna ser jag som högst runt 10-20% nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
TupolevTu-144
Ok då, erkänner. Men ingen skugga ska falla på oss som tippade en jämn historia, eller Medvedev som vinnare. T.o.m Shreksmorsa trodde på Medvedev, och han tippar typ aldrig fel.
Men hatten av för Djokovic. Otroligt hur han kan vara så stark. Medvedev hade ett otroligt momentum, är 25 år(i sin prime), hans serve gynnas av bollar/underlag. Ändå blir han alltså överkörd av 34-årige Djokovic i tre raka(som det ser ut nu).
Fortfarande har den "nya" generationen aldrig vunnit någon GS där Big3 varit med. Thiems USO-vinst var ju på "walk over", ingen från big3 var ju med, bortsett från Djokovic initialt innan han diskades.
Har för mig att Borg och lite andra förståsigpåare trodde att det skulle vara Federers tur när han och Nadal möttes i finalen av FO 2008. Visst, man vet aldrig, men att tippa emot Djokovic i AO är än så länge rätt riskabelt.
Ja jävlar, känns vid det här laget som att big 3 kommer vinna GS även i 50-årsåldern. Ser gärna lite nytt blod nu. För mig får även Nadal gärna ha vunnit klart - om det inte vore för det att jag ogärna ser att Djokovic (eller Fed) går om honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dupea
Och ett väldigt svagt psyke vad det verkar. Han gör allt för att peppa Djokovic med sina uppgivna gester och sura miner. Rätt korkat.
Ja, det där får han (Medvedev) gärna lägga av med. Verkade helt ge upp i set 2 och 3. Trots att han vid andra tillfällen kan verka hur stark och obrydd som helst; kom ju tillbaks från 0-2 mot Nadal i USO, tex.